Magnetisk MacBook - mysterium
Fra : Mich Ottosen

Dato : 02-02-07 23:08

Ved et tilfælde havde jeg en nøglering i hånden, da jeg skulle rette på
skærmen på min MB. Klap, sagde det, så hang nøgleringen i det øverste
venstre hjørne.

Nå, men strømforsyningen benytter sig jo af en magnetisk kontakt, men
det er et meget begrænset område ved strømkontakten, der er magnetisk.

Men hvor for pokker er skærmen magnetisk i visse områder? Venstre
øverste hjørne cirka fem centimeter vandret, 10 centimeter ned af den
venstre kant, øverste højre hjørne cirka fem cm vandret, men ikke på den
lodrette kant.

Bare nysgerrig, men kan nogen give en forklaring?

P.S.: det giver jo dimensionen med huskesedler en fysisk form (igen)
uden klister, blot et lille stykke papir og et stykke jern

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 03-02-07 07:38

Hej :)

Har du tænk over, hvordan din MB holder sig lukket samt hvorfor det
giver et lille "klap" når du lukker den sammen, samt hvorfor den lige
skal have et ekstra tryk, når du åbner skærmen op?

Bare nysgerrig :))))))))))

Sorry, kunne ikke lade være :)

/Thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 03-02-07 22:12

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
> giver et lille "klap" når du lukker den sammen, samt hvorfor den lige
> skal have et ekstra tryk, når du åbner skærmen op?

OK, du er velkommen til at fyre det af, det fortjener jeg. Mon det var
den berømte "kla", der var gået ned?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 04-02-07 10:36

Mich Ottosen wrote:
> Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

<snip lidt flabet småting>

> OK, du er velkommen til at fyre det af, det fortjener jeg. Mon det var
> den berømte "kla", der var gået ned?

:) Sad og kedet mig i en lufthavn, så trængte til lidt sjov (3 timer i
Brussels International Airport er ikke super spændende!)

/Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-07 16:41

On 2007-02-04 10:35:46 +0100, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> said:

> <snip lidt flabet småting>

> :) Sad og kedet mig i en lufthavn, så trængte til lidt sjov (3 timer i
> Brussels International Airport er ikke super spændende!)

Er det ikke Elton John, der har lavet en sang om Belgien? Han skjuler
meget godt, hvor dødssygt, der er. Monty Python lavede en mere direkte
sang om Finland, som er det næstværste land. Men OK, er man vild med
cykelsport, så er Belgien lige stedet.

"Verse: You're so sadly neglected,
And often ignored,
A poor second to
Belgium,
When going abroad."

<http://www.math-inf.uni-greifswald.de/~fricke/cds/pa.mp.html#Finland>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-07 17:18

> [...]
> cykelsport, så er Belgien lige stedet.
>
> "Verse: You're so sadly neglected,?And often ignored,?A poor second to

Hæ, hæ....nok er Belgien kedelig, men de har godt øl

M.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 04-02-07 21:42

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> :) Sad og kedet mig i en lufthavn, så trængte til lidt sjov (3 timer i
> Brussels International Airport er ikke super spændende!)

Nej, den er rent ud sagt røvkedelig. Men der er åbenbart et accesspoint?
Er det gratis (eller uforskammet dyrt, som i f.eks. Stanstead ved
London)?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 23:15

Mich Ottosen wrote:

> Nej, den er rent ud sagt røvkedelig. Men der er åbenbart et accesspoint?
> Er det gratis (eller uforskammet dyrt, som i f.eks. Stanstead ved
> London)?

10€ for 60 minutter via Proximus :( Eneste man kan fange, men det virker
trods alt.
Kan gemme sine credits til næste gang man kommer forbi (mener der er en
expire date på dem!) hvilket er smart, når man kommer der en gang om
måneden :)))

/Thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 04-02-07 23:50

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> 10¤ for 60 minutter via Proximus :( Eneste man kan fange, men det virker
> trods alt.

Svjh har Stanstead to udbydere med uigennemskuelige priser, men de er
vist tilnærmelsesvist lige så høje. Lufthavnene skulle da have det som
en gratis service - i disse kommunikationstider.

> Kan gemme sine credits til næste gang man kommer forbi (mener der er en
> expire date på dem!) hvilket er smart, når man kommer der en gang om
> måneden :)))

Stakkels dig, 12 x kedsommelig lufthavn om året. Og de andre lufthavne,
du ser, er jo stort set lige så kedelige.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-07 21:50

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
>
> P.S.: det giver jo dimensionen med huskesedler en fysisk form (igen)
> uden klister, blot et lille stykke papir og et stykke jern

klappen holdes nede med magneter ? ;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Mich Ottosen

Dato : 03-02-07 23:13

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> klappen holdes nede med magneter ? ;)

Nu vil jeg altså ikke høre mere om den klap (se mit andet svar til
Thomas)

--
v.h.,
Mich.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-02-07 20:13

info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) on søndag 4. februar 2007 at 17:18
+0100 wrote:
>Hæ, hæ....nok er Belgien kedelig, men de har godt øl

Det sydlige Belgien (Ardenner-området) er sguda ikke kedeligt: Smuk natur,
fine byer, godt øl, kyggelige kroer, masser af muslinger osv.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-07 23:39

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:
> info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) on søndag 4. februar 2007 at 17:18

> Det sydlige Belgien (Ardenner-området) er sguda ikke kedeligt: Smuk natur,
> fine byer, godt øl, kyggelige kroer, masser af muslinger osv.

Liege-Bastonge-Liege og Flèche Wallone