Kopiere fra ødelagt HD
Fra : jesper@dyk.net

Dato : 02-02-07 14:18

Min PowerBook G4 er gået ned med flaget og det er lykkedes mig at
kopiere det meste fra den over på min nye MacBook Pro. Der ligger
omlking 1 GB billeder, som jeg meget nødig vil midste .Jeg kan se
filerne i target mode, men når jeg forsøger at kopiere dem, går det
galt.

Jeg har både pudset Diskværktøj og DiskWarrior på den beskadigede HD.
Diskværktøj siger alt ok, men DW går ned, når jeg slipper den løs....

Nogle ideer?

//Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-02-07 15:57

Hej Jesper

jesper@dyk.net wrote:
> [...]
> omlking 1 GB billeder, som jeg meget nødig vil midste .Jeg kan se
> filerne i target mode, men når jeg forsøger at kopiere dem, går det

Har du prøvet det gamle kneb med at holde ALT tasten nede, mens du
trækker et billede til den nye disk?

> Jeg har både pudset Diskværktøj og DiskWarrior på den beskadigede HD.
> Diskværktøj siger alt ok, men DW går ned, når jeg slipper den løs...

Hvis systemet på din gamle PB er 10.3.5 eller nyere skal du bruge
DiskWarrior 3.0.3 eller den nye ver. 4.0, og du _skal_ starte fra DW
CD'en. - Det er lidt træls, men sådan har de åbenbart lavet den...

mvh. Erik Richard

> Nogle ideer?

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : jesper@dyk.net

Dato : 02-02-07 16:17

> Har du prøvet det gamle kneb med at holde ALT tasten nede, mens du
> trækker et billede til den nye disk?

Det har jeg prøvet nu, men det gør ingen forskel. Hvad skulle
nedtrykning af alt-tast normalt afstedkomme?

> Hvis systemet på din gamle PB er 10.3.5 eller nyere skal du bruge
> DiskWarrior 3.0.3 eller den nye ver. 4.0, og du _skal_ starte fra DW
> CD'en. - Det er lidt træls, men sådan har de åbenbart lavet den...

Det er Tiger på den gamle og jeg har DW 4.0, men ikke på cd ;-(
Kan jeg lave en DW-cd og starte fra den?

//Jesper

Fra : Karl Antz

Dato : 02-02-07 17:07

jesper@dyk.net <jesper@dyk.dk> wrote:

> Det er Tiger på den gamle og jeg har DW 4.0, men ikke på cd ;-(
> Kan jeg lave en DW-cd og starte fra den?

Hvor i landet bor du?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-02-07 17:34

Hej Jesper

jesper@dyk.net wrote:

> Det har jeg prøvet nu, men det gør ingen forskel. Hvad skulle
> nedtrykning af alt-tast normalt afstedkomme?

Du laver en kopi af originalen uden om Finder. Det kan nogle gange
hjælpe, hvis der er problemer med en fil, der fx. ikke vil lade sig
flytte eller åbne.

Har du i øvrigt både læse- og skriveadgang til den bestemte mappe? -
ellers marker mappen og brug COM+I gor 'vis info' og gå ned og ændre så
dine tilladelser under 'Ejer og tilladelser' -> 'Flere oplysninger'. Sæt
ændringerne til dit brugernavn i både bruger og admin med både
læse-/skriveadgang.

> Det er Tiger på den gamle og jeg har DW 4.0, men ikke på cd ;-(
> Kan jeg lave en DW-cd og starte fra den?

Det burde du kunne. Du skal så lave en start CD/DVD, hvor du installerer
DiskWarrior 4.0 på. Under installeringen af DW, skal du bruge dit
reg.nr. til DW. Men selve processen med at lave en bootable CD/DVD på OS
X er jeg endnu ikke helt fortrolig med... Så her må en anden give de
eksakte opl..

mvh. Erik Richard

Fra : jesper@dyk.net

Dato : 02-02-07 17:13

On 2 Feb., 17:07, k...@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> Hvor i landet bor du?
> --
> Karl Antz
> Albaniensgade 4,1th
> 2300 København S

2100 Ø. Hvorfor?

//Jesper

Fra : Torben Koch

Dato : 02-02-07 18:00

On 2007-02-02 14:18:20 +0100, "jesper@dyk.net" <jesper@dyk.dk> said:

> [...]
> D.
> Diskværktøj siger alt ok, men DW går ned, når jeg slipper den løs

Prøv evt. Data Rescue II : http://www.megaupload.com/?d=DKAM4UDF
Folk snakker godt om det.

--
Venlig Hilsen / Best Regards: