DRTV - overraskelse
Fra : Mich Ottosen

Dato : 01-02-07 22:42

Nu sad fruen i juset lige ved skrivebordet ved siden af og var optaget
af et eller andet på nettet. Så sagde hun: "jeg tror lige jeg går ind og
kigger på DRTV". Som den venlige sjæl, jeg er, sagde jeg stille: "Nu må
du ikke blive for skuffet, hvis det ikke virker"

Stor var min forbavselse, da hun bare klikkede ind med sin Firefox, og
vupti kom der den aktuelle udsendelse frem. Den spillede fint og
flydende. Og der var ikke noget med at åbne player eller flippere. Bare
sådan direkte i Fire fox.

PowerBook G4 12", MacOS X 10.3.4 og Firefox 1.5.0.9

Jeg kan slet ikke få noget frem på min MacBook, Firefox 2.0.0.1, siden
melder om en manglende plugin (var vist en MPlayer?).

<ironi on>
Et eller andet gør DR, da åbenbart rigtigt
<ironi off>

v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-07 23:43

Hej Mich

Mich Ottosen wrote:
> [...]
> sådan direkte i Fire fox.
>
> PowerBook G4 12", MacOS X 10.3.4 og Firefox 1.5.0.9

Hvor mange 'flade' har du givet hende for at få hende til at hekse.?

> Jeg kan slet ikke få noget frem på min MacBook, Firefox 2.0.0.1, siden
> melder om en manglende plugin (var vist en MPlayer?).

Det kan jeg heller ikke, - hverken med RealPlayer, QuickTime Pro eller
direkte fra siden via Flip4Mac....

> <ironi on>
> Et eller andet gør DR, da åbenbart rigtigt
> <ironi off>

Husk lige, at en enkelt svale ikke gør nogen sommer!!! - Jeg giver ikke
fem flaede - kverken dinne eller 'Aksels' for DRs præstationer eller
rettere mangel på samme!

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 02-02-07 18:04

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> melder om en manglende plugin (var vist en MPlayer?).
>
> <ironi on>
> Et eller andet gør DR, da åbenbart rigtigt

1. Jeg åbner dr.dk i FireFox
2. Jeg klikker på fanen "TV"
3. Jeg klikker på knappen "Start dr.dk tv"
Den tester mit system og frem kommer en "velkommen" skærm der fortæller
at mit system ikke du'er.
Jeg klikker "Start" og får straks den velkendte "URL-adressen ugyldig"
melding op.
4. Jeg bypasser og er inde i det normale vindue. Hvis jeg klikker på hhv
DR1 eller DR2 ud for "Vi anbefaler" kommer en "spiseseddel", hvor jeg
nederst kan klikke på "Se DR1".
Når jeg gør det springer et Quicktime vindue op og jeg kan igangsætte
udsendelsen.

Det er ikke helt skævt!

MEN vælger jeg de enkelte udsendelser får jeg URL ugyldig meldingen.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 02-02-07 18:24

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> udsendelsen.
>
> Det er ikke helt skævt!
>
> MEN vælger jeg de enkelte udsendelser får jeg URL ugyldig meldingen.

download <http://www.intervision.dk/misc/IMGTV/> som Henrik Enslev
nævnte i en anden tråd.

Så kan du klikke på enten dr1 eller dr2 og får streamen direkte uden at
skulle igennem alt det der
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich Ottosen

Dato : 02-02-07 22:22

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> download <http://www.intervision.dk/misc/IMGTV/> som Henrik Enslev
> nævnte i en anden tråd.
>
> Så kan du klikke på enten dr1 eller dr2 og får streamen direkte uden at
> skulle igennem alt det der

Tak for dit indspark (selvom det ikke er direkte til mig), men som du
kan se i mit svar til Morten her i tråden virker det meget dårligt på
_min_ maskine.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-02-07 14:34

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> download <http://www.intervision.dk/misc/IMGTV/> som Henrik Enslev
> nævnte i en anden tråd.
>
> Så kan du klikke på enten dr1 eller dr2 og får streamen direkte uden at
> skulle igennem alt det der

Yep - det har jeg gjort - det var faktisk det der gjorde mig opmærksom
på at et eller andet er begyndt at virke.

Dog sker der ikke noget direkte i widget-vinduet, der forbliver tomt,
men til gengæld åbnes quicktime med det forespurgte TV-program i min
ordinære brugerflade (Finder). Sandsynligvis fordi jeg har indstillet
Quicktime/flip4mac til aaltid at åbne i separat vindue.

Jeg synes bare jeg ville gennemgå den almene tilgang til tjenesterne
uden brug af 3. part. Dog som sagt har jeg flip4mac installeret.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 04:53

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> MEN vælger jeg de enkelte udsendelser får jeg URL ugyldig meldingen.

På DRs hjemmeside kan man se:

=
Kendte Mac-fejl

dr.dk tv er optimeret til Windows XP, Internet Explorer og Windows Media
Player, og der er på Mac stadig visse fejl, som vi arbejder på at rette.
Dertil er der visse funktionaliteter, der kun virker i begrænset omfang.

Kendte fejl pr. 1. december 2006 er:

* Hvis du bruger en Firefox-browser, er der problemer med at
afvilke programmer, der har æ, ø eller å i titlen. Der arbejdes på at
rette fejlen.
* Hvis du bruger codec'en Flip4Mac og Quicktime som
medieafspiller, kan underklip ikke afspilles. Hvis du vil afspille
underklip, så bedes du bruge 'Windows Media Player for Mac OS X' og
sætte preferencerne i din mediaplayer, så de svarer til din forbindelse.
Se evt. vejledningen under afsnittet "Hvorfor er billedkvaliteten ikke
bedre?" længere oppe på siden.
=

For mig at se er tingene /langt/ værre end de siger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 05:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> For mig at se er tingene /langt/ værre end de siger ...

Ja, nu fik jeg widget'en til at virke, så jeg kan køre DR1 xeller DR2 på
Mac'en. Jeg skulle ind i systemindstillinger for Flip4Mac og ændre
instillingerne dér.

Og lige nu kan jeg så se, at det dermed bliver muligt at se Deadline fra
i går aftes.

Jeg kan dog ikke få Deadline i fullscreen mode.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 05:29

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg kan dog ikke få Deadline i fullscreen mode.

Faktisk kan størrelsen slet ikke ændres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 10:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Faktisk kan størrelsen slet ikke ændres.

Med widget'en kan man nu godt ændre størrelse ... og så snart man er
startet på udsendelsen kører det i QuickTime Player.

Det er sikkert også muligt at få den klaret i Flip4Mac præferencerne,
når det drejer sig om gamle udsendelser..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 03-02-07 09:29

> [...]

> i går aftes.
>
> Jeg kan dog ikke få Deadline i fullscreen mode.

Jeg troede, at det virkede fint på min Macbook m. 2 gb ram, for
widget'en streamede øjensynligt fint forleden - det var noget af boogie,
jeg fangede.

Da jeg så lige prøvede igen, kom jeg minsandten ind nogenlunde samme
sted i samme sang i samme program. Underligt.. Prøvede så at slutte for
widget'en, men stadig. Når jeg streamer DR1, kommer jeg ind på samme
musikvideo - hver gang.

Har så lige lukket for widget'en, og startet den igen. Nu streamer den
fint DR1 - der er et eller andet lort om børn der spiller rollespil.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-02-07 14:34

> [...]

> i går aftes.
>
> Jeg kan dog ikke få Deadline i fullscreen mode.

Hvad er det helt præcist du ændrer i indstillingerne i Flip4Mac?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-07 17:52

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Hvad er det helt præcist du ændrer i indstillingerne i Flip4Mac?

Satte alle optionerne i de to første faneblade til /on/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-07 06:41

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Jeg kan slet ikke få noget frem på min MacBook, Firefox 2.0.0.1, siden
> melder om en manglende plugin (var vist en MPlayer?).

Du mangler sikert en browser plugin der kan klare WMV, din kones PPC
bruger sikkert MS's nu discontinued Windows Media Player. Det er ikke
en option på din Intel. Du skal bruge flip4mac <http://flip4mac.com>

Fra : Mich Ottosen

Dato : 02-02-07 22:22

> Du mangler sikert en browser plugin der kan klare WMV,

Har hentet flip4mac og efter en genstart af Firefox, kunne Firefoxen
godt "se" den. Jeg har indstillet WMVplugin'en i overensstemmelse med
den vejedning, der fulgte med den Widget til Dashboard, som Medimac
omtalte forleden.
Fire foxen kan godt starte streaming TV (skulle lige se Normalerwize),
men det hakker og der er "gardiner" i øverste halvdel. Kort sagt: noget
skidt.
Dashboard widget'en er osse meget ringe, hakker og standser. Hvis jeg
derimod starter min kones PB, så er det flydende og fint. Det er samme
trådløse net (men jeg kører naturligvis ikke begge maskinerne på én
gang). Nogen forklaring?

>din kones PPC
> bruger sikkert MS's nu discontinued Windows Media Player. Det er ikke
> en option på din Intel.

Jo, hun har en WMediaPlayer v. 9.0 (fra 2003), der ligger som et
selvstændigt program i porgrammappen, den kan ikke ses i
sysindstillinger, det kan min WMV flipr4mac, derimod (?)
Jeg har osse en WMediaPlayer v. 9 på min intel, men den kan jeg så måske
smide ud? Den dutter slet ikke på en Intel, vel? Når den er fra 2003 kan
jeg næsten regne ud, at det gør den ikke.

>Du skal bruge flip4mac <http://flip4mac.com>

Tak for hjælpen, Morten.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Michael Holm

Dato : 02-02-07 23:20

> [...]

> derimod starter min kones PB, så er det flydende og fint. Det er samme
> trådløse net (men jeg kører naturligvis ikke begge maskinerne på én

ikke at det er nogen hjælp, men ville lige give et indspark så du ikke
giver op :)
Widget kører suverent på min MacBook Pro - det fine er også at hvis man
lytter på nogen snakke i et program så kører widget'en videre når man
hopper ud af dashboard!

lidt løse skud i tågen..
kan det være du har nogle plugins i din browser som ikke er intel ?
for lidt RAM..
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Mich Ottosen

Dato : 02-02-07 23:36

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> ikke at det er nogen hjælp, men ville lige give et indspark så du ikke
> giver op :)

Jeg giver ikke op endnu. Det er jo et familiært anliggende: konen griner
meget af, at hendes "old"gamle PB kan køre streaming TV, mens min nye
Intel MacBook ikke kan.

> Widget kører suverent på min MacBook Pro - det fine er også at hvis man
> lytter på nogen snakke i et program så kører widget'en videre når man
> hopper ud af dashboard!

Widgets hører altid til i Dashboard eller hvad? Jeg har aldrig rigtigt
haft brug for Dashboardet, så det er lidt nyt for mig. Selvom jeg har
haft Tiger længe på tiBook'en.

> lidt løse skud i tågen..
> kan det være du har nogle plugins i din browser som ikke er intel ?
> for lidt RAM..

Løse skud har virkelig deres berettigelse, det er jo osse en del af
Macadfærden: tryk på nogle taster og se om det virker (dét kalder jeg
anarkistisk Macmetode

Men hvor er det lige man ser om der er (aktive?) plugins i Firefox? Har
ledt i menuerne. Morten var ind på noget af det samme med WMPlayer i sit
svar. Jeg véd faktisk ikke en pind om plugins, har hidtil gået ud fra,
at det var sådan nogen, der bare installerede sig selv og lagde sig det
rette sted. Jeg må vist ud på nettet og læse noget mere
Intelfætteren er jo osse ny, jeg skal nok have indstilet hovedet til, at
en anden processor en den vanlige fra tidligere Mac'er stiller andre
krav og ny viden.

Ang. RAM har maskinen 1GB, og det skulle vel række langt - sofar? Konens
PB har 512 MB, og den kører TV flydende, så det ...

--
v.h.,
Mich.

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 03-02-07 09:07

On 2007-02-02 23:35:49 +0100, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:

> Widgets hører altid til i Dashboard eller hvad?

Ja, med fare for at ryge off topic: Kan man "plante" Widgets direkte på
skrivebordet, uden at man skal igennem F12?

--
Hans Tosti Pedersen
Varde * www.h2ns.dk

Fra : Mich Ottosen

Dato : 04-02-07 00:26

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> Ja, med fare for at ryge off topic: Kan man "plante" Widgets direkte på
> skrivebordet, uden at man skal igennem F12?

Det véd jeg faktisk ikke. Men du kan vel bare prøve det? Jeg kender ikke
meget til widgets.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-07 09:13

On 2007-02-04 00:26:25 +0100, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:

> Det véd jeg faktisk ikke. Men du kan vel bare prøve det? Jeg kender ikke
> meget til widgets.

Fra Apples side kan man ikke lægge widgets på skrivebordet. De skal
køre i Dashboard. Jeg mener dog, der findes programmer, det gør det
muligt. En hurtig søgning finder i hvert fald Amnesty Widget Browser,
der endda kan vise widgets under Mac OS X 10.3.9.

<http://amnesty.mesadynamics.com/WidgetBrowser.html>

En alternativ mulighed er at skifte til Konfabulator, der er det
oprindelige program til at vise widgets. Det har skifte navn og hedder
nu Yahoo! Widget Engine. Forskellen er, at her er widgets altid fremme
på skrivebordet. Man kan så vælge, om de skal flyde foran programmer,
være gennemsigtige etc. Jeg har brugt det lidt under Windows på
arbejdet, og jeg har vist også engang prøvet at installere det på min
Mac. Det fungerer fint, og de fleste widgets er nydeligt designede og
falder fint ind i omgivelserne på OS X.

<http://widgets.yahoo.com/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 04-02-07 13:02

> Fra Apples side kan man ikke lægge widgets på skrivebordet. De skal
> køre i Dashboard.

kan ikke huske hvad jeg installeret eller har gjort, men hvis jeg har
fat med musen og rykker rundt på en widget, men jeg trykker på f12 for
at afslutte Dashboard, så føger Widgten med ud i det "normale" OS X
miljø og ligger bare sådan ovenpå (og kan bruges :)