Tv2Radio streamer i mp3!
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-07 10:40

Godt nyt folkens! Jeg sad netop og ville lave en QuickTime-film til
Tv2Radio (via flip4mac plugin'et), som man normalt har været nødsaget
til for at høre danske net-radioer.

Til min store overraskelse er det ikke tilfældet med Tv2Radio, da de
sørme streamer i mp3-format – og det kan iTunes jo li'

Så hvis du vil lytte til Tv2Radio i iTunes, skal du blot indsætte
følgende URL i Avanceret » Åbn stream (æble+u):

Det er alt, ingen flip4mac halløj, men en mp3-stream i 128 kbps. Gid DR
dog ville gøre det samme med deres kanaler, så man slap for flip4mac
bøvlet ved radio.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-07 11:42

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> [...]
> streamer i mp3-format – og det kan iTunes jo li'
>
> Så hvis du vil lytte til Tv2Radio i iTunes, skal du blot indsætte følgende

Det funker ikke du :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-07 11:56

Thomas von Hassel skrev:

> Det funker ikke du :)

Jeg tror simpelthen deres server er gået ned. Det havde kørt smertefrit
i længere tid, da jeg skrev det oprindelige indlæg. Nu kan adressen end
ikke nåes via Safari, som melder at den ikke kan oprette forbindelse til
serveren.

De har sikkert underdimensioneret serveren, eller måske baseret den på
Windows

Fra : BirgerB.

Dato : 01-02-07 12:47

In article <45c1c72f$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> serveren.
>
> De har sikkert underdimensioneret serveren, eller måske baseret den på
Hej serveren har været nede..

Det virker fint her kl. 12.44

Husk at det skal pastes under "radio" og ikke under Podcasts.

http://tv2.stream.swdc.dk:8000/01/128.mp3

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-02-07 12:58

BirgerB. <usenet@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:

> Hej serveren har vÃœret nede..
>
> Det virker fint her kl. 12.44
>
> Husk at det skal pastes under "radio" og ikke under Podcasts.
>
> http://tv2.stream.swdc.dk:8000/01/128.mp3

du må sidde på en anden port i DIX'en .. jeg har intet hul igennem ;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : BirgerB.

Dato : 01-02-07 13:57

In article <1hsux34.t022le1wgl40gN%thomas_lists@elements.dk>,
thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du må sidde på en anden port i DIX'en .. jeg har intet hul igennem ;)

Jeg prøvede lige igen kl 13.52
Det virker stadig ;)

Det må være en selektiv udgave her til det Jyske (Smile)!

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 01-02-07 16:06

Hej Thomas

Fungerer aldeles glimrende her.
mvh. Erik Richard

Thomas von Hassel wrote:

> Det funker ikke du :)

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Steen

Dato : 01-02-07 17:35

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Så hvis du vil lytte til Tv2Radio i iTunes, skal du blot indsætte
> følgende URL i Avanceret » Åbn stream (æble+u):

Herligt, jeg havde helt glemt at de startede i dag, så med forsyningen
af URL behøver jeg ikke engang gå over og lede efter frekvensen på
radioen - der sprøjter musik ligen ud af iBook'en
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Steen

Dato : 01-02-07 18:31

Kan man for øvrigt ikke gemme stationen i iTunes, så man ikke behøver
taste URL'ne ind hver dag?
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Karl Antz

Dato : 01-02-07 19:05

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Kan man for øvrigt ikke gemme stationen i iTunes, så man ikke behøver
> taste URL'ne ind hver dag?

hos mig dukker den pænt og nydeligt op såsnart jeg skriver tv2 i
søgefeltet - men hvor itunes har gemt den aner jeg ikke.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-07 19:08

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> hos mig dukker den pænt og nydeligt op såsnart jeg skriver tv2 i
> søgefeltet - men hvor itunes har gemt den aner jeg ikke.

den gemmer det blandt al din anden musik (ikke under radio eller
podcast)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-02-07 19:34

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> den gemmer det blandt al din anden musik (ikke under radio eller
> podcast)

Lav en egen spilleliste, f.eks. "Radio" og træk linket dertil.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-02-07 21:58

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Lav en egen spilleliste, f.eks. "Radio" og træk linket dertil.

Ja, sådan gør jeg også, og der har jeg også DR's netradio via flip4mac.
Det undre mig dog gevaldigt, at DR ikke vil streame i mp3-format. Det
ville gøre deres netradio meget bedre og nemmere at benytte, og jeg kan
ikke se hvilken teknisk hindring der skulle være i det.

Med hensyn til mp3, så skulle man med Tv2Radio (p.g.a. mp3-formatet)
kunne sende det trådløst til sin Airport Express fra iTunes. Jeg har
ikke selv nået at afprøve det med Tv2Radio, men det har tidligere virket
fint med andre mp3-streams. Så det er også et stort plus ved formatet.

Fra : Steen

Dato : 01-02-07 23:26

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> hos mig dukker den pænt og nydeligt op såsnart jeg skriver tv2 i
> søgefeltet - men hvor itunes har gemt den aner jeg ikke.

Det gør den sørme osse. Måske skulle man lave sig en ny spilleliste, som
foreslået i denne tråd.
Nogen der har andre gode URL'er jeg kan oprette i en sådan playlist - DR
virker jo tilsyneladende ikke?
--
Steen
Skype: dksbjdk