? vedrørende ikoner på mapper på fællesdre~
Fra : thohei

Dato : 31-01-07 20:19

Kære gruppe, på arbejdet ligger alle filer jeg arbejder med på en
fælles server - sikkert noget windows-noget. Jeg kan bedst finde
rundt i alle mapperne, hvis de får ikoner jeg selv laver.
At jeg ikke kan få adgang til at lave ikonerne direkte på mapperne på
fællesdrevet, er måske forståligt nok (selvom jeg har read and write
rights på alle mapper - og kan flytte og smide ud, hvis jeg vil), men
hvorfor kan jeg ikke få lov at lave egne ikoner på de alias'es jeg har
liggende i min egen dock og finder?
Jeg ved det ikke er meget info for jeg ved jo ikke rigtig noget om den
server arbejdet bruger, men måske har nogen alligevel en lys ide.

Den daglige navigering langt ned i mange forskellige mapper har altid
fungeret ad h-til i osx. Hvis man har slået kolonne-view til i Finder
er der forskel på hvordan man springer ned i hierakierne. Altså hvis
det skal foregå fra et program i office-pakken og man starter yderst
til venstre i en top-mappe man selv har lavet, er første spring med
tabulatortasten, dernæst med piletaster. Det er i sig selv
irriterende. Yderliger er det så sådan at hvis man åbner en mappe og
skal længere ned i mapperne for at finde et dokument, skal man bruge
piletasterne hele tiden. Endelig er det sådan at andre programmer man
skal gemme fra kan have andre måder, fx brug af piletasterne hele
tiden.
Findes der mon et enkelt program der ensretter hvordan man bevæger sig
i kolonne-view, eller skal jeg bare bruge de andre view-måder - så
ligner det også det gode gamle system 9 som var væstenligt hurtigere
at komme rundt i.
Alle gode forslag modtages med tak.
Thomas