Virtuelle styresystemer, erfaringer give a~
Fra : Lyrik

Dato : 27-01-07 11:51

Jeg har prøvet 3 virtuelle styresystemer på Intel-Mac:
Parallels, VMWARE, og Q.

And the price goes to....VMWARE!

Og hvorfor nu lige det? PÃ¥ grund af filudveksling mellem det virtuelle
styresystem og værtsstyresystemet.

I Parallels foregår det ved at man bruger en fælles folder, hvilket jo
lyder som en drøm, lige overfladisk betragtet. Denne mulighed findes ikke
på VMWARE. Derfor starter man med at fokusere på Parallels.

Problemet er imidlertid, at detn fælles filudveksling foregår uendelig
trægt. Og usikkert. Det virtuelle system fryser ofte med en hel del
tidsspilde til følge. Filerne beværger sig i slow-motion og går ofte i stå.

På VMWARE derimod foregår filudvekslingen imellem for eksempel det jeg
bruger, en memorystik.
Arbejdsgang eksempel:
Jeg tager en High Definition filmstump ned fra nettet. Den bliver serveret
som en .wmv9 der er pakket ind i -en .exe-fil! SÃ¥ledes har M. sikret sig
imod "uvedkommende styresystemer."
Filmen lægges over på memorystik og der skiftes til VMWARE, hvorefter man
prikker i "KINGSTON"(memorystik)
Nu trækkes filen ind i Windowssystemet og udpakkes, hvorefter den for
eksempel kan brændes på plade direkte i det virtuelle windowssystem.

VMWARE har ikke crashed. Det har Parallels derimod gjort mange gange,
hvilket har gjort denne virtuelle maskine bøvlet for mig.
lige tilsidst Q.
Den virker alt for primitiv og eksperimentel set fra min side. Den har
nogle sjove options bestående af at man kan downloade færdige virtuelle
maskiner fra nettet. Det er jo en behagelighed hvis man vil prøve nogle af
dem. der er flere linuxdistributioner.
Men som daglig samarbejdende styresystem til MAC kan jeg i hvert fald P.T.
ikke se nogen nytte i den.

VMWARE-gratis og fast as lightning.

Kom med nogle flere erfaringer......

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 12:02

Hej Jens,

> I Parallels foregår det ved at man bruger en fælles folder

Ikke nødvendigvis.

> Problemet er imidlertid, at detn fælles filudveksling foregår uendelig

Bruger du tilfældigvis _beta_ versionen af Parallels?

> På VMWARE derimod foregår filudvekslingen imellem for eksempel det jeg
> bruger, en memorystik.

Det kan man vel lige så godt gøre i Parallels også.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Bruno

Dato : 27-01-07 12:46

Lyrik wrote:

> [...]
> trægt. Og usikkert. Det virtuelle system fryser ofte med en hel del
> tidsspilde til følge. Filerne beværger sig i slow-motion og går ofte i stå.

Uanset hvilket virtuelle system kan man så ikke bare flytte filer frem
og tilbage via netværk, altså som var det to helt seperate maskiner.
Selv hvis man ikke vil slå Windows netværk support til på sin Mac, så
kan man da hurtigt sætte en FTP server op på en af de to maskiner og så
gå den vej.

Mvh
Bruno

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-01-07 13:33

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> [...]
> maskiner. Selv hvis man ikke vil slå Windows netværk support til på
> sin Mac, så kan man da hurtigt sætte en FTP server op på en af de to

En af de ting der gør en forskel for Remote Desktop til Windows i
forhold til så meget andet, er muligheden for at klippe-klistre filer
imellem ens arbejdsmaskine og den man forbinder sig til.
Klippebrættet er ganske enkelt fælles.

DET er nok den mest elegante måde jeg har set det løst på endnu.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-01-07 13:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> [...]
> Klippebrættet er ganske enkelt fælles.
>
> DET er nok den mest elegante måde jeg har set det løst på endnu.

Sådan fungerer det også i den nye (beta) af Vmware workstation. Man også
bare bruge træk&slip-metoden.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 14:25

Hejsa,

> Sådan fungerer det også i den nye (beta) af Vmware workstation. Man også
> bare bruge træk&slip-metoden.

Hvilket man også kan i Parallels...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 12:09

Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hejsa,

> Hvilket man også kan i Parallels...

Der kan man bare se. Det kunne være man skulle prøve demoen en dag.
Min arbejdsgiver betaler mig godt nok for at bruge Vmware, men derfor
kan man jo godt undersøge konurrenterne alligevel.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-01-07 12:25

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> writes:

> Der kan man bare se. Det kunne være man skulle prøve demoen en dag.
> Min arbejdsgiver betaler mig godt nok for at bruge Vmware, men derfor
> kan man jo godt undersøge konurrenterne alligevel.

Må man spørge hvad du går og laver?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-01-07 12:54

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Må man spørge hvad du går og laver?

IT-drift. Og så en smule udvikling når jeg ikke kan finde noget andre
har lavet der passer til formålet eller er for dyrt.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-01-07 17:23

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> VMWARE-gratis og fast as lightning.

mjah, så længe den er i beta...

Tilsvarende til f.eks. Windows koster 189$. Det kan den anden også
sagtens komme op på og måske mere!

Jeg kører fint med Parallels og oplever ikke de nævnte problemer med
delte drev.

Jeg kører PT fra en FAT32 partition lavet med bootcamp - den kan jeg
tilmed se på desktoppen.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-07 13:08

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> delte drev.
>
> Jeg kører PT fra en FAT32 partition lavet med bootcamp - den kan jeg

Det eneste der kan få mig til at hoppe fra parallels er hvis nogen
(VMware) laver så jeg kan gøre Virtualle Mac OS X (og server) maskiner

/thomas
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Franz Berliner

Dato : 31-01-07 17:55

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det eneste der kan få mig til at hoppe fra parallels er hvis nogen
> (VMware) laver så jeg kan gøre Virtualle Mac OS X (og server) maskiner

Enig. Det venter jeg også på noget der kan
Hvis det så ydermere fungerede sådan at man kunne indstille det til at
sende trafikken til forskellige domæner til hver deres virtuelle maskine
ville jeg blive endnu gladere.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Mads

Dato : 31-01-07 15:15

Stig Leerbeck wrote:

> mjah, så længe den er i beta...
>
> Tilsvarende til f.eks. Windows koster 189$. Det kan den anden også
> sagtens komme op på og måske mere!

Nu ved jeg ikke om der er kommet ny Beta version af vmware. Men den de
sendte ud lige inden jul mangler en del for at kunne sammenlignes med
VMware Workstation til Windows.
Med det nuværende feature set så kan man bedst sammenligne det med
VMWare Player (der er gratis).

Her er en sammenligning af Windows/Linux versionerne:
http://www.vmware.com/products/desktop_comp.html

Når det er sagt, giver jeg dig ret i at VMware Fusion ikke nødvendigvis
bliver gratis. Det ved kun VMware.

Venlig hilsen
Mads