iMic eller Icemat?
Fra : Steen B. Jensen

Dato : 23-01-07 01:52

Hej - nu troede jeg lige jeg havde fundet det jeg skulle bruge! En iMic
til min iBook, så jeg kunne optage bas/guitar i Garageband - og så er
der nogen der fortæller mig, at lyden er ret dårlig med iMic - og især
hvis man kører signalet gennem en preamp før iMic.

En anden mente at Icemat usb lydkortet var en meget bedre løsning....så
nu er jeg grundigt i tvivl.
http://www.icemat.com/products/icematsiberia/icemat_siberia_usb_soundcar
d_

Hvad siger eksperterne?

Jeg skal optage hhv bas og guitar i Garageband, om evt. senere lægge
trommer og vokal på.

--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-01-07 19:05

Steen B. Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg skal optage hhv bas og guitar i Garageband,

Til ovenstående ville jeg snuppe en StealthPlug
http://www.stealthplug.com/Main.php?prod-SP.php

> om evt. senere lægge
> trommer og vokal på.

Hvis du også skal ovenstående ville jeg gå efter en godt firewire
lydkort. Der findes mange på markedet. Nogle er mere Mac vendt end
andre. Typisk kræver lydmodulet ingen driver, men alligevel kan der være
add-on programmer med lydmodulet som kun virker på PC. Selv synes jeg
m-audio laver okay produkter. De er ikke de bedste men heller ikke de
værste....

--
Mvh Martin

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 24-01-07 22:43

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Selv synes jeg
> m-audio laver okay produkter. De er ikke de bedste men heller ikke de
> værste....

Hej Martin.
Jeg har opgivet både iMic og Icemat, da de tilsyneladende ikke kan
producere en ordentlig lyd. I stedet falgt valget netop på en M-Audio
Fast Track USB!
--
Steen
Skype: dksbjdk