Jeg hader Stuffit...
Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 21-01-07 15:16

Er jeg den eneste, der er mere end almindeligt pissetræt af Stuffit?
Aldrig har jeg oplevet et så udbredt program være så elendigt.
Der er problemer hver eneste gang jeg bruger det. For det første er det
håbløst langsomt til at udpakke filer af enhver type. Derfor er jeg
begyndt at bruge Terminalen til zip-filer, for så ved man da hvad man
har med at gøre - og den brokker sig aldrig.
For det andet crasher det mindst hver anden gang jeg bruger det, uanset
filtype. Jeg har lige fået tilsendt en sitx fil, deres eget format, men
ikke engang dét, kan den udpakke.

Da jeg ville udpakke filen på min Macbook, tog det 10 minutter, det fik
alt til at køre langsomt, og så pludselig får jeg blå skærm, og OS X
genstarter. Nu prøver jeg så på min Mac mini, og der har den stået i 30
minutter, indtil videre uden resultat.

ARGH!.. Er der intet alternativ, og hvordan kan det lade sig gøre, at
man ikke kan undgat blive prakket sådan noget lort på?
Jeg har prøvet de to nyeste versioner af Stuffit 11.. Vil se, om det
hjælper med en ældre.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Michael Holm

Dato : 21-01-07 17:23

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> man ikke kan undgat blive prakket sådan noget lort på?
> Jeg har prøvet de to nyeste versioner af Stuffit 11.. Vil se, om det

prøv den gratis eXpander :
<http://www.macupdate.com/info.php/id/11975>

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Torben Koch

Dato : 22-01-07 00:19

On 2007-01-21 15:16:22 +0100, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh
[2740]) said:

> [...]
> man ikke kan undgat blive prakket sådan noget lort på?
> Jeg har prøvet de to nyeste versioner af Stuffit 11.. Vil se, om det

Prøv The Unarchiver: http://www.macupdate.com/info.php/id/22774
Den håndterer de fleste formater.. Zip, Tar-GZip, Tar-BZip2, Rar,
7-zip, LhA, StuffIt m.m.

Det smarte ved den er at den går ind og "erstatter" OS X's
BOMArchiveHelper.app.

--
/Torben
Reply mail invalid

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 26-01-07 12:00

Torben Koch <me@somewhere.int> wrote:

> [...]
> 7-zip, LhA, StuffIt m.m.
>
> Det smarte ved den er at den går ind og "erstatter" OS X's

Er hermed installeret. Så må vi se om den fungerer godt i det lange løb.
Indtil videre har den ikke brokket sig, så jeg vil følge dens eksempel
:D

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-01-07 13:06

> [...]

> man ikke kan undgat blive prakket sådan noget lort på?
> Jeg har prøvet de to nyeste versioner af Stuffit 11.. Vil se, om det

Jeg er temmeligt overbevist om, at det skyldes et lokalt problem, der
nok ikke har så meget med StuffIt at gøre. Jeg har aldrig oplevet
lignende problemer.

Argumentet imod den opfattelse, er naturligvis at du har samme problem
på 2 maskiner!

Hvilken version af StuffIt anvender du?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 26-01-07 12:00

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Jeg er temmeligt overbevist om, at det skyldes et lokalt problem, der
> nok ikke har så meget med StuffIt at gøre. Jeg har aldrig oplevet
> lignende problemer.

Det kunne det meget vel være, men jeg tvivler. For selv da min Macbook
var helt ny med frisk OS X på, havde jeg efter minimal egeninstallation
af programmer problemer med udpakning af filer i Stuffit.

> Argumentet imod den opfattelse, er naturligvis at du har samme problem
> på 2 maskiner!

Jeg har siden skiftet til Mac i august forrige år haft problemer med
Stuffit. Det var version 10.xxxxx, som ofte crashede, ofte ikke pakkede
noget ud o.lign.
Jeg har samme problem på både min Mac mini (G4) og Macbook. Fik dog
mini'en til at pakke den ud, jeg genstartede og lod kun Stuffit køre, og
så stod den ellers i tyve minutters tid, og så var den der.

> Hvilken version af StuffIt anvender du?

11.02.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-07 14:25

On 2007-01-26 11:59:42 +0100, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh
[2740]) said:

> Det kunne det meget vel være, men jeg tvivler. For selv da min Macbook
> var helt ny med frisk OS X på, havde jeg efter minimal egeninstallation
> af programmer problemer med udpakning af filer i Stuffit.

Hvad er det egentlig, I alle sammen bruger Stuffit til? Jeg henter da
masser af pakkede programmer og den slags, og de bliver helt automatisk
udpakket. Det er hundrede år siden, jeg har tænkt over, hvilket
program, der gør det. Jeg aner faktisk ikke, om det er er Stuffit eller
noget andet, der bliver aktiveret. Jeg mener da nok, jeg har Stuffit
liggende et sted, men jeg synes nu ikke, det ser ud til, at det bliver
aktiveret, når der bliver pakket noget ud.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-01-07 15:46

> [...]
> liggende et sted, men jeg synes nu ikke, det ser ud til, at det bliver
> aktiveret, når der bliver pakket noget ud.

Yeps - der er en indbygget udpakker i OSX, men den håndterer ikke alle
de formater som f.eks. Expander.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Allan

Dato : 22-01-07 15:19

har også masser af problemer med det "#¤#"¤ program..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-01-07 17:37

Hejsa...

Underligt, - jeg har nu brugt StuffIt programmerne siden ver. 1.0 og har
faktisk næsten aldrig haft problemer med nogen af dem m.u.a. den gamle
StuffIt Expander og DropStuff 4.0. - Lige nu bruger jeg ver. 11.02 uden
problemer på hverken 10.3.x eller 10.4.x.
mvh. Erik Richard

Allan wrote:
> har også masser af problemer med det "#¤#"¤ program..

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 25-01-07 01:04

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> har også masser af problemer med det "#¤#"¤ program..

Hvis det kan være dig en hjælp har jeg heller ikke noget positivt at
sige om det program. Der var en gang hvor resurse-gafler var rare at
gemme, men den tid er for mit vedkommende overstået. Nu er det kun gamle
backup-arkiver og enkelte andre sit filer jeg benytter mig af.

~ Jørgen