access privileges?
Fra : gregers hoff

Dato : 17-01-07 22:11

Hej,jeg prøver at installere en ganske alm. hp-printer på min ibook,men den
nægter mig adgang "access denied error" og"you do not have enough access
privileges for this installation"??

Fra : Hans

Dato : 17-01-07 23:55

"gregers hoff" <gregershoff@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,jeg prøver at installere en ganske alm. hp-printer på min ibook,men
den
> nægter mig adgang "access denied error" og"you do not have enough access
> privileges for this installation"??

Nå.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-07 23:45

gregers hoff <gregershoff@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hej,jeg prøver at installere en ganske alm. hp-printer på min ibook,men den
> nægter mig adgang "access denied error" og"you do not have enough access
> privileges for this installation"??

Er du administrator på maskinene?

....og hvorfor er du nød til at installere en driver?

Fra : gregers hoff

Dato : 18-01-07 00:56

Hej Morten
Jeg ved ikke om jeg er administrator (jeg har købt den brugt).Den skrev at
der ikke blev fundet nogen driver .

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-01-07 09:34

gregers hoff <gregershoff@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om jeg er administrator (jeg har købt den brugt).Den skrev at
> der ikke blev fundet nogen driver .

Tjek det!

Æblemenu -> Systemindstillinger -> Konti

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : gregers hoff

Dato : 18-01-07 11:05

jeg er en idiot: jeg er selv administrator.Men alligevel kan jeg ikke finde
ud af det. Det er en gl.HP all-in-one 1200 hvor jeg har cd'en,den er også
til mac.???

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-01-07 23:59

> [...]

> ud af det. Det er en gl.HP all-in-one 1200 hvor jeg har cd'en,den er også

Hvis CD'en er lige så gammelsom printeren, er der rimelig sandsynlighed
for at den ikke passer til dit system. Gå ind på HPs hjemmeside og
download den nyeste driver.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : gregers hoff

Dato : 19-01-07 23:29

Kære Stig
1000 tak! Det virkede,selvom jeg ikke forstår hvorfor.Min ibook har system
10.3 og på cd'en står at den også er til OS 10?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-01-07 01:08

On 2007-01-19 23:28:42 +0100, "gregers hoff"
<gregershoff@vip.cybercity.dk> said:

> 1000 tak! Det virkede,selvom jeg ikke forstår hvorfor.Min ibook har
> system 10.3 og på cd'en står at den også er til OS 10?

Mac OS X har ændret sig lidt gennem tiden. Der er trods alt lidt
forskel på Mac OS X 10.1, 10.2, 10.3 og 10.4. Politikens Store Ordbog
blev f.eks. lavet til Mac OS X 10.2. Den blev enormt ustabil under
10.3. Sjovt nok virker den helt godt under 10.4 igen. Det er noget med,
at Apple laver om på de systemkald (API), som programmerne bruger.
Apple varsler naturligvis i god tid, hvis en API bliver lavet om eller
forsvinder. Desværre er det ikke alle programmører, der er lige gode
til at følge anbefalingerne, og det er ikke alle programmer, der bliver
opdateret. Man kan selvfølgelig diskutere, hvad "god tid" er. Det er jo
ikke heldigt, hvis Apple hele tiden laver om. Omvendt er det jo også
nødvendigt at luge ud i gamle unoder, så man kan optimere
styresystemet. Det er lidt af en balancegang.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : gregers hoff

Dato : 20-01-07 11:58

Tak for svaret ,så blev jeg så meget klogere,til jeg glemmer det igen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-07 10:53

> Er du administrator på maskinene?
>
> ...og hvorfor er du nød til at installere en driver?

Nu siger han ikke hvilken HP printer, men det er ikke dem alle der er
"indbygget" drivere til

Derudover kan det være han vil f.eks. scanne på hans multifunktions HP ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-07 10:53

> [...]

> nægter mig adgang "access denied error" og"you do not have enough access

Nogle HP driver installere kan ikke lide at man har et tomt password ..
?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...