|
| Service på computer Fra : Henrik Münster |
Dato : 12-01-07 23:02 |
|
Min far er jo ved at købe en iMac. Han er af den gamle skole fra
dengang, radiohandleren kom hjem til en og stillede fjernsynsapparatet
op, når man havde købt det. Hvis det gik i stykker, kom de og hentede
det til reparation. I mellemtiden fik man lov til at låne et andet. Han
har lidt svært ved at forstå, at det ikke også gælder noget så dyrt som
en computer.
Hans hidtidige computer er fra Ekstra Bladet. Hvis der blev noget med
den, kunne han bare ringe til dem, og i løbet af en time kom der en og
ordnede den, døgnet rundt. Jeg har forklaret alt det der om, at
priserne er barberet ned, og at folk i dag hellere vil have lav pris
end god service. Alligevel bliver han ved med at sige, at der må være
en mulighed for at betale sig fra det. Jeg vil jo tro, at det vil blive
uforholdsmæssigt dyrt for en privatperson. Alligevel hører man jo om
nogle fabrikanter af udstyr, som har on-site service selv til private.
Er der en mulighed for at købe en eller anden form for hurtig service,
hvis noget går galt? Jeg har prøvet at berolig ham med, at der står en
anden Mac lige inde på min mors værelse. Den kan han jo bruge i en
nødsituation.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
Mads (12-01-2007)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 12-01-07 23:19 |
|
Henrik Münster wrote:
> Min far er jo ved at købe en iMac. Han er af den gamle skole fra
> dengang, radiohandleren kom hjem til en og stillede fjernsynsapparatet
> op, når man havde købt det. Hvis det gik i stykker, kom de og hentede
> det til reparation. I mellemtiden fik man lov til at låne et andet. Han
> har lidt svært ved at forstå, at det ikke også gælder noget så dyrt som
> en computer.
> Hans hidtidige computer er fra Ekstra Bladet. Hvis der blev noget
> med den, kunne han bare ringe til dem, og i løbet af en time kom der en
> og ordnede den, døgnet rundt. Jeg har forklaret alt det der om, at
> priserne er barberet ned, og at folk i dag hellere vil have lav pris end
> god service. Alligevel bliver han ved med at sige, at der må være en
> mulighed for at betale sig fra det. Jeg vil jo tro, at det vil blive
> uforholdsmæssigt dyrt for en privatperson. Alligevel hører man jo om
> nogle fabrikanter af udstyr, som har on-site service selv til private.
Ja. Så vidt jeg husker så gav jeg omkring 1000,- kr. for 3 års next
business day on-site-service* på min Dell laptop.
Har kun haft brug for det én gang. Men tiltrods for at jeg var på ferie
i et sommerhus syd for Hvide Sande, så stod der en tekniker med et nyt
motherboard først kommende hverdag. Som blev skiftet på spisebordet, og
efter en time virkede laptop'en igen.
Da jeg skulle købe min MacBook forsøgte jeg at finde noget tilsvarende,
dog uden held.
Venlig hilsen
Mads
* Ja, de er gode til at finde på fancy navne for god gammel dags service
| |
henrik (13-01-2007)
| Kommentar Fra : henrik |
Dato : 13-01-07 08:41 |
|
Henrik Münster skrev:
> Min far er jo ved at købe en iMac. Han er af den gamle skole fra
> dengang, radiohandleren kom hjem til en og stillede fjernsynsapparatet
> op, når man havde købt det. Hvis det gik i stykker, kom de og hentede
> det til reparation. I mellemtiden fik man lov til at låne et andet. Han
> har lidt svært ved at forstå, at det ikke også gælder noget så dyrt som
> en computer.
> Hans hidtidige computer er fra Ekstra Bladet. Hvis der blev noget med
> den, kunne han bare ringe til dem, og i løbet af en time kom der en og
> ordnede den, døgnet rundt. Jeg har forklaret alt det der om, at
> priserne er barberet ned, og at folk i dag hellere vil have lav pris
> end god service. Alligevel bliver han ved med at sige, at der må være
> en mulighed for at betale sig fra det. Jeg vil jo tro, at det vil blive
> uforholdsmæssigt dyrt for en privatperson. Alligevel hører man jo om
> nogle fabrikanter af udstyr, som har on-site service selv til private.
> Er der en mulighed for at købe en eller anden form for hurtig service,
> hvis noget går galt? Jeg har prøvet at berolig ham med, at der står en
> anden Mac lige inde på min mors værelse. Den kan han jo bruge i en
> nødsituation.
> --
> Venlig hilsen
> Henrik Münster
> Esbjerg
Applecare Protection påstår at der er rep hos kunder med dektops
(iMac?), hvis man bor inden for en radius af 80 km. fra en
Apple-certificeret serviceudbyder.
http://www.apple.com/dk/support/products/proplan.html.
Venlig hilsen
Henrik Hyre-Jensen
| |
Henrik Münster (14-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 14-01-07 02:42 |
|
On 2007-01-13 08:41:14 +0100, "henrik" <hhj@mail-online.dk> said:
> Applecare Protection påstår at der er rep hos kunder med dektops
> (iMac?), hvis man bor inden for en radius af 80 km. fra en
> Apple-certificeret serviceudbyder.
> http://www.apple.com/dk/support/products/proplan.html
Det lyder da godt. På siden, du henviser til, står der bare, at
servicen ikke er tilgængelig i alle områder. Det med de 80 km er måske
noget, du har hørt et andet sted? Nu kan jeg være lidt af en sortseer.
Jeg forestiller mig, at min far, der godt kan være lidt af en
computer-analfabet, tilkalder en tekniker, og det så viser sig, at
problemet ligger i software, opsætning eller noget andet, der ikke
kræver reparation. Vil det så udløse en stor regning? På den anden
side, så skal man vel først ringe til telefonsupport, og det er vel
dem, der tager stilling til, om der skal sendes en reparatør ud. Om
ikke andet, så er det da meget sandsynligt, at han gerne vil betale kr.
1.590,- for den ekstra sikkerhed. Der er vel ikke nogen her i gruppen,
der har erfaringer med AppleCare? Vi har det godt nok på min kones
iBook, men vi har aldrig haft brug for det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
Niels Jørgen Kruse (14-01-2007)
| Kommentar Fra : Niels Jørgen Kruse |
Dato : 14-01-07 09:42 |
|
Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> On 2007-01-13 08:41:14 +0100, "henrik" <hhj@mail-online.dk> said:
>
> > Applecare Protection påstår at der er rep hos kunder med dektops
> > (iMac?), hvis man bor inden for en radius af 80 km. fra en
> > Apple-certificeret serviceudbyder.
> > http://www.apple.com/dk/support/products/proplan.html
>
> Det lyder da godt. På siden, du henviser til, står der bare, at
> servicen ikke er tilgængelig i alle områder. Det med de 80 km er måske
> noget, du har hørt et andet sted? Nu kan jeg være lidt af en sortseer.
> Jeg forestiller mig, at min far, der godt kan være lidt af en
> computer-analfabet, tilkalder en tekniker, og det så viser sig, at
> problemet ligger i software, opsætning eller noget andet, der ikke
> kræver reparation. Vil det så udløse en stor regning? På den anden
> side, så skal man vel først ringe til telefonsupport, og det er vel
> dem, der tager stilling til, om der skal sendes en reparatør ud. Om
> ikke andet, så er det da meget sandsynligt, at han gerne vil betale kr.
> 1.590,- for den ekstra sikkerhed. Der er vel ikke nogen her i gruppen,
> der har erfaringer med AppleCare? Vi har det godt nok på min kones
> iBook, men vi har aldrig haft brug for det.
Du kan jo ringe til Apple og spørge om deres politik på området.
Hvor længe har onsite reparation været den del af AppleCare? Jeg synes
ikke at jeg kan huske at have set det før.
--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark
| |
Franz Berliner (14-01-2007)
| Kommentar Fra : Franz Berliner |
Dato : 14-01-07 13:08 |
|
Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:
> Hvor længe har onsite reparation været den del af AppleCare? Jeg synes
> ikke at jeg kan huske at have set det før.
Jeg spurgte en gut fra Apple Danmark for nyligt om man kunne få noget
alá Dell's on site reparation - det sagde han nej til. Han kan
selvfølgelig have været dårligt informeret... ellers ville jeg have købt
det til min nye bærbare.
--
Franz : http://www.berliner.dk
| |
Niels Jørgen Kruse (14-01-2007)
| Kommentar Fra : Niels Jørgen Kruse |
Dato : 14-01-07 15:39 |
|
Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:
> Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:
>
> > Hvor længe har onsite reparation været den del af AppleCare? Jeg synes
> > ikke at jeg kan huske at have set det før.
>
> Jeg spurgte en gut fra Apple Danmark for nyligt om man kunne få noget
> alá Dell's on site reparation - det sagde han nej til. Han kan
> selvfølgelig have været dårligt informeret... ellers ville jeg have købt
> det til min nye bærbare.
Det skulle jo også kun gælde for stationære.
--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark
| |
Thomas von Hassel (14-01-2007)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 14-01-07 23:26 |
|
Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:
> Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:
>
> > Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:
> >
> > > Hvor længe har onsite reparation været den del af AppleCare? Jeg synes
> > > ikke at jeg kan huske at have set det før.
> >
> > Jeg spurgte en gut fra Apple Danmark for nyligt om man kunne få noget
> > alá Dell's on site reparation - det sagde han nej til. Han kan
> > selvfølgelig have været dårligt informeret... ellers ville jeg have købt
> > det til min nye bærbare.
>
> Det skulle jo også kun gælde for stationære.
Du kan få det til servere. Ved ikke om det også kan dække alm.
stationære.
/thomas
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...
| |
henrik (14-01-2007)
| Kommentar Fra : henrik |
Dato : 14-01-07 18:21 |
|
Henrik Münster skrev:
> On 2007-01-13 08:41:14 +0100, "henrik" <hhj@mail-online.dk> said:
>
> > Applecare Protection påstår at der er rep hos kunder med dektops
> > (iMac?), hvis man bor inden for en radius af 80 km. fra en
> > Apple-certificeret serviceudbyder.
> > http://www.apple.com/dk/support/products/proplan.html
>
> Det lyder da godt. På siden, du henviser til, står der bare, at
> servicen ikke er tilgængelig i alle områder. Det med de 80 km er måske
> noget, du har hørt et andet sted?
På nævnte side er der et link der hedder vilkår. Her stå det med de
80 km., og at det også gælder i Danmark.
Mvh
Henrik Hyre-Jensen
| |
Hanne Hertzog (14-01-2007)
| Kommentar Fra : Hanne Hertzog |
Dato : 14-01-07 18:20 |
|
AppleCare skulle gælde for stationære og i en radius af 100 km. Man skal
sørge for at det står skrevet på ens papirer.
Men ellers er det udemærket at være medlem hos os MacBruger.dk, da vi
hjælper hvis vi kan.
Venlig hilsen Hanne
www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark
| |
Morten Reippuert Knu~ (15-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 15-01-07 18:52 |
|
Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> Min far er jo ved at købe en iMac. Han er af den gamle skole fra
> dengang, radiohandleren kom hjem til en og stillede fjernsynsapparatet
> op, når man havde købt det. Hvis det gik i stykker, kom de og hentede
> det til reparation. I mellemtiden fik man lov til at låne et andet. Han
> har lidt svært ved at forstå, at det ikke også gælder noget så dyrt som
> en computer.
> Hans hidtidige computer er fra Ekstra Bladet. Hvis der blev noget med
> den, kunne han bare ringe til dem, og i løbet af en time kom der en og
> ordnede den, døgnet rundt.
Stakkels IT folk...
Du tor ikke han vil være bedst tjent med en delle med 3 års telefon
support og at home reperation mm.? SÅ behøver han heller ike lære en
ny platform at kende.
--
Morten Reippuert Knudsen < http://blog.reippuert.dk>
Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.
| |
Henrik Münster (15-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 15-01-07 20:27 |
|
On 2007-01-15 18:52:17 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:
> Du tor ikke han vil være bedst tjent med en delle med 3 års telefon
> support og at home reperation mm.? SÅ behøver han heller ike lære en
> ny platform at kende.
Jamen, så skal jeg lære en ny platform at kende. Og det bliver lidt
svært for mig at hjælpe ham i telefonen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
Morten Reippuert Knu~ (15-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 15-01-07 22:33 |
|
Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> On 2007-01-15 18:52:17 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:
> > Du tor ikke han vil være bedst tjent med en delle med 3 års telefon
> > support og at home reperation mm.? SÅ behøver han heller ike lære en
> > ny platform at kende.
> Jamen, så skal jeg lære en ny platform at kende. Og det bliver lidt
> svært for mig at hjælpe ham i telefonen.
Pointen er at han kan lade Dell om det. Med et par af deres service
pakker kan han ringe og få hjælp når værtøjspaletten i wÅrd er væk,
eller Ineternet Explorer beder ham om at tage stilling til om han skal
installere en active-X plugin.
--
Morten Reippuert Knudsen < http://blog.reippuert.dk>
Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.
| |
Henrik Münster (16-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 16-01-07 18:46 |
|
On 2007-01-15 22:32:53 +0100, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:
> Pointen er at han kan lade Dell om det. Med et par af deres service
> pakker kan han ringe og få hjælp når værtøjspaletten i wÅrd er væk,
> eller Ineternet Explorer beder ham om at tage stilling til om han skal
> installere en active-X plugin.
Kan man egentlig ikke også det med AppleCare? Men det omfatter
selvfølgelig ikke programmer, man selv installerer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
|
|