Tapping og multifingerscrolling ?
Fra : isteen

Dato : 09-01-07 23:42

Sakset fra Mediamac i forbindelse med omtale af iPhone:

"Mange af kontrolfunktionerne kender vi fra Apples bærbare computere,
hvor tapping og multifingerscrolling er hverdagskost for de fleste
brugere"

Øh, nu er jeg ikke den mest erfarne Mac-bruger, jeg sidder bare og
nørkler med min iBook - men hvad er tapping og multifingerscrolling ?

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-01-07 00:03

On 2007-01-09, isteen <isteen@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Øh, nu er jeg ikke den mest erfarne Mac-bruger, jeg sidder bare og
> nørkler med min iBook - men hvad er tapping og multifingerscrolling ?

Klik-hold med dobbelt-tap på trackpad og scroll med to fingre. Det er
ikke sikkert din iBook understøtter det men det kan du se i
Systemindstiller/Keyb.

Fra : isteen

Dato : 10-01-07 11:27

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Klik-hold med dobbelt-tap på trackpad og scroll med to fingre. Det er
> ikke sikkert din iBook understøtter det men det kan du se i
> Systemindstiller/Keyb.

Smart. Tapping virker (når jeg fik det slået til i systemindstillinger).
Multiscroll virker ikke på min iBook.....men tapping er da rart at have

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-01-07 00:06

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Øh, nu er jeg ikke den mest erfarne Mac-bruger, jeg sidder bare og
> nørkler med min iBook - men hvad er tapping og multifingerscrolling ?

tapping: hurtigt at røre ens Touchpad med en fingerspids for at simulere
et museklik.

MFS: bruge to adskildte fingre på en Touchpad for at simulere
scrollhjulet på en mus.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : isteen

Dato : 10-01-07 11:27

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> tapping: hurtigt at røre ens Touchpad med en fingerspids for at simulere
> et museklik.
>
> MFS: bruge to adskildte fingre på en Touchpad for at simulere
> scrollhjulet på en mus.

Tak for det, så blev jeg klogere igen

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 10-01-07 10:42

On 10 Jan., 00:02, Steen Larsen <steen.rem...@this.lykking.dk> wrote:
> ikke sikkert din iBook understøtter det men det kan du se i
> Systemindstiller/Keyb.

Der findes et lille program (iScroll2), som virker på mange iBook og
Powerbook G4 fra før 2005, der giver samme funktionalitet, som de nye
Apple-bærbare har. Programmet er endda gratis:

http://www.macupdate.com/info.php/id/17240

- Bo