iTunes afspiller for stærkt !
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-01-07 17:42

Hejsa

Jeg har taget en backup af mit iTunes-library med backupfunktionen i
iTunes. Backuppen er brændt over på en DVD.
På en anden computer har jeg så lavet en restore fra DVD'en, altsammen
ganske smertefrit.
Problemet er så bare at når jeg afspiller musikken, så kører det alt for
stærkt.(lyder som mus der synger, hvis man ellers har hørt det )

Nogen der har prøvet noget lignende og som evt. har en løsning på problemet.

Filerne er flyttet fra en Powerbook G4 til en PC med win 2000 samme
version af iTunes (7.2)

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-07 20:28

On 2007-01-08 17:41:33 +0100, Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> said:

> [...]
>
> Nogen der har prøvet noget lignende og som evt. har en løsning på problemet.
>
> Filerne er flyttet fra en Powerbook G4 til en PC med win 2000 samme

Det er ulempen med de hurtige DVD-drev. Det er garanteret et 6x eller
8x drev, du har. Hvad vil du egentlig have, fabrikanterne skal gøre?
Folk skriger på hurtigere computere og drev. Når de så får det, så er
det også galt. Glæd dig hellere over, at du får flyttet en masse data i
en fart. På den måde kan du nå at høre meget mere god musik om dagen
end før.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-01-07 20:53

Henrik Münster wrote:

> [...]
> også galt. Glæd dig hellere over, at du får flyttet en masse data i en
> fart. På den måde kan du nå at høre meget mere god musik om dagen end før.

Syntes nu ikke helt det er så sjovt ....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 21:39

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> Syntes nu ikke helt det er så sjovt ....

Genkender ikke problematikken fra da jeg gjorde det, men jeg tog også
bare de rå filer.

Du kan eventuelt sende en lille en med problemet til mig pr email.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-07 22:00

On 2007-01-08 20:52:54 +0100, Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> said:

> Syntes nu ikke helt det er så sjovt ....

OK, undskyld. Jeg kunne ikke dy mig. Jeg var engang ude for det samme
med en splinterny B&O grammofon. Den kørte 800 o/m, så der blev nærmest
trukket en høvlspån op af pladerillen, samtidig med, den truede med at
lette og flyve bort. Og den var jo automatisk. Man opdagede ikke, den
kørte for stærkt, før man havde sat din til at flytte pick-uppen ind på
pladen.
   Hvad dit problem angår, så lyder det meget mærkeligt. Der er jo ikke
tale om hastigheden på et drev. Tværtimod skulle der være information
om bithastigheden i musikken. Jeg har søgt lidt på Apples support, og
jeg fandt da en side med lidt om problemet, der åbenbart kan forekomme
på Windows:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93610>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-01-07 22:54

Henrik Münster wrote:

> [...]
> bithastigheden i musikken. Jeg har søgt lidt på Apples support, og jeg
> fandt da en side med lidt om problemet, der åbenbart kan forekomme på

Tror du har fundet ud af noget der kan være rigtigt, det er min kærestes
PC jeg har formateret og geninstalleret. Jeg husker der var en Yamaha
driver til lydkortet men det er der ikke nu. Vil prøve at finde den
rette driver og se om det hjælper....

Tak for linket

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-01-07 21:33

> [...]
> det også galt. Glæd dig hellere over, at du får flyttet en masse data i
> en fart. På den måde kan du nå at høre meget mere god musik om dagen

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-07 11:13

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
> [...]

> Problemet er så bare at når jeg afspiller musikken, så kører det alt for
> stærkt.(lyder som mus der synger, hvis man ellers har hørt det )

Har du ikke fået skruet op for pitch på filerne?