Gemme YouTube-video
Fra : isteen

Dato : 07-01-07 15:05

Hej

Jeg var førhen vant til, at min Windows-pc gemte de filer man sad og
gloede på, i en temp. mappe!
Hvis man fx kigger lidt på de videoer folk lægger op på YouTube - gemmes
der så en kopi af filen et sted i OSX?

Ville være lidt nemmere at finde den der, i stedet for at skulle forsøge
at gætte sig frem til en adresse, hvor man kan downloade fra
YouTube....det fatter jeg nemlig ikke en brik af

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-07 17:22

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> at gætte sig frem til en adresse, hvor man kan downloade fra
> YouTube....det fatter jeg nemlig ikke en brik af

I håbet om, at jeg har forstået dit spørgsmål, skal du ctrl+klik på
filmen og vælge at gemme den på en af dig valgt destination.

Hvis du ser videoerne gennem browseren er der i højre side af
filmvinduet, nederst, en lille pil, du kan åbne - og dér kan du gemme
efter ønske.

Det kræver muligvis QuickTime Pro - det kan jeg ikke huske

M.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-01-07 18:17

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> [...]
> efter ønske.
>
> Det kræver muligvis QuickTime Pro - det kan jeg ikke huske

Hvordan ialverden vil du gemme noget, som er en flash-film?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : isteen

Dato : 07-01-07 18:47

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Hvordan ialverden vil du gemme noget, som er en flash-film?

Det var osse noget af det jeg ville ind på. Filerne kan ikke uden videre
downloades - først skal man snedigt regne ud, hvor filerne gemmes, og så
hente dem derfra.
Derfor troede jeg, at filerne muligvis lå i en slags temp-folder på
harddisken, hvor man så evt. kunne flytte dem fra

Fra : nugurt

Dato : 07-01-07 21:11

On 2007-01-07 15:04:58 +0100, isteen@gmail.com (isteen) said:

Hej,

brug PodTube eller TubeSock - det er let og det virker

PodTube (freeware)
http://djodjodesign.free.fr/rightEN.html

TubeSock (shareware)
http://stinkbot.com/Tubesock/index.html

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 07-01-07 23:41

Hejsa, prøv Democracy-afspilleren, den er nem at gå til og virker rigtig
godt!

<http://osx.iusethis.com/app/democracy>

~ Jørgen

Fra : Jesper

Dato : 09-01-07 00:08

> [...]

> at gætte sig frem til en adresse, hvor man kan downloade fra
> YouTube....det fatter jeg nemlig ikke en brik af

Hent Firefox 2,installér tilføjelsen VideoDownloader 1.1.1, du vælger
Funktioner -> Tilføjelser og klikker på Hent Udvidelser.

Filen downloades som Flash Video (.flv), brug ffmpegX til at konvertere
den (freeware).
--
Sir, Put the mouse down slowly and step away from the keyboard!

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 12-01-07 19:18

> [...]
> Funktioner -> Tilføjelser og klikker på Hent Udvidelser.
>
> Filen downloades som Flash Video (.flv), brug ffmpegX til at konvertere

ffmpegX er da ikke freeware, men shareware. Iøvrigt har Google en ret ny
videotjeneste, hvor man direkte kan vælge at downloade, bl.a. til ipod.
De har ikke så meget som youtube, men jeg ser altid efter dér først.

Tom