16 Gb RAM
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-01-07 20:25

Klikkede lidt rundt og opdagede at MacPro'en kan have 16 Gb
hukommelse...

http://eshop.macsales.com/shop/memory/Mac-Pro-Memory

Koster _kun_ $3400 for 8 moduler :)

Er der ikke nogen grafikpro'er der kan fortælle om det er relevant for
ens daglige arbejde, eller om det ER for stort?

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-01-07 20:44

On 2007-01-01 20:25:23 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
>
> Er der ikke nogen grafikpro'er der kan fortælle om det er relevant for
> ens daglige arbejde, eller om det ER for stort?

Det kommer an på ens daglige arbejde. Jeg stiller ikke de store krav,
så 1 GB har været nok til mig de seneste år. Jeg bruger bærbar, så det
har også været maksimum. Min næste Mac bliver nok med 2 GB, som jeg
føler, vil være rigeligt. En Mac Pro leveres med 2 x 512 MB RAM. Der er
8 RAM-pladser. Du kan altså se, hvordan det går, og så stille og roligt
fylde mere på. Hvis du fylder alle pladser op med de relativt billige
512 MB RAM-klodser, vil du ende med 4 GB. Det må altså være rigeligt
for langt de fleste. Herregud, min forrige harddisk var på 4 GB, og det
gik da fint
   Men husk at få RAM med ordentlig køleplader. Mac Pro stilller særlige
krav på dette punkt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-07 02:17

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

>    Men husk at få RAM med ordentlig køleplader. Mac Pro stilller
> særlige krav på dette punkt.

Det skulle være beregnet til det.

Jeg skal ikke have ny maskine foreløbig - jeg ville bare høre om der
var nogen der havde gavn af RAM i den størrelsesorden.

Ved du iøvrigt om de skærme IBM udviklede til Röntgenbrug er i brug på
danske hospitaler.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-01-07 02:42

> [...]
>
> Er der ikke nogen grafikpro'er der kan fortælle om det er relevant for
> ens daglige arbejde, eller om det ER for stort?

Det er for stort, med mindre Adobe CS3 kan æde hele det hukommelsesrum.
De fleste programmer er begrænsede til 2 GB pr proces... :/

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-07 13:34

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Det er for stort, med mindre Adobe CS3 kan æde hele det hukommelsesrum.
> De fleste programmer er begrænsede til 2 GB pr proces... :/

Mon ikke der kommer en 64bit udgave af f.eks. photoshop indenlænge ..
..men nok ikke som CS3

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-01-07 14:29

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Det er for stort, med mindre Adobe CS3 kan æde hele det
> hukommelsesrum.

Photoshop CS3 får samme begrænsning som CS2 desværre.

> De fleste programmer er begrænsede til 2 GB pr proces... :/

Photoshop CS2 kan æde mere end det.
<http://photoshopnews.com/?p=134>

--
Hilsen
Madsen

Fra : P. Rongsted

Dato : 02-01-07 15:42

On Tue, 02 Jan 2007 14:28:56 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Photoshop CS3 får samme begrænsning som CS2 desværre.

Ikke helt. Den er i universal binary, så den kører væsentligt bedre på
en Intel Mac

Peter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-01-07 16:35

> Photoshop CS2 kan æde mere end det.
> <http://photoshopnews.com/?p=134>

Tak.

Fra : Esben

Dato : 02-01-07 22:06

> Photoshop CS2 kan æde mere end det.
> <http://photoshopnews.com/?p=134>

Det ser ud som om at en maskine der kun kørte (heftig) Photoshop (+OS),
kunne have gavn af i hvert fald 6 GB RAM... Hvis man så bruger andre
applikationer...

Hvad med andre programmer - hvilke formår ellers at tage for sig for
alvor? Final Cut Pro og deslige...?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-01-07 09:21

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hvad med andre programmer - hvilke formår ellers at tage for sig for
> alvor? Final Cut Pro og deslige...?

Jeg har ihvertfald aldrig hørt folk der laver tunge ting i After
Effects, Shake mv. beklage sig pver for _meget_ ram

Arbejdsprocessen er jo også af og til sådan at der er gang i både
Aftereffects, Final Cut, Photoshop og et lydredigeringsprogram på samme
tid (eller måske nærmere at der ikke er, men at ma ville ønske at man
havde mulighed for at have det).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-01-07 15:45

P. Rongsted skrev:

> Ikke helt.

Mht. RAM så jo.
<http://www.adobe.com/cfusion/webforums/forum/messageview.cfm?forumid=72&catid=626&threadid=1223848&highlight_key=y&keyword1=RAM>

> Den er i universal binary, så den kører væsentligt bedre på en
> Intel Mac

Ja at slippe for det Rosetta-gejl, må jo da gøre underværker. :)

--
Hilsen
Madsen