Træg hængsel på 15" aluminium Powerbook G4
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-12-06 13:48

Hej

Træg hængsel på 15" aluminium Powerbook G4. Er der en
indstillingsmulighed et sted som jeg har overset - eller skal den bare
ha' lidt symaskineolie?

Fra : Lyrik

Dato : 31-12-06 14:32

Den 31.12.2006 kl. 13:48 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:

> Hej
>
> Træg hængsel på 15" aluminium Powerbook G4. Er der en
> indstillingsmulighed et sted som jeg har overset - eller skal den bare
> ha' lidt symaskineolie?
+++++++++++++
Det problem skal tages aldeles alvorligt!:
http://en.wikipedia.org/wiki/PowerBook_G4

Taget fra siden:
Quality issues

The hinges on the Titanium PowerBook display are notorious for breaking
under heavy use. Usually the hinge (which is shaped like an 'L') will
break just to the left of where it attaches to the lower case on the right
hinge, and just to the right on the left hinge (where the right hinge is
on the right side of the computer when the optical drive is facing you).
At least one manufacturer began producing sturdier replacement hinges to
address this problem, though actually performing the repair is difficult
as the display bezel is glued together.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-12-06 16:22

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> +++++++++++++
> Det problem skal tages aldeles alvorligt!:
> [...]

Tak for svar, men det er en 15" _aluminium_ Powerbook G4. Den har ikke
samme hængselskonstruktion som en Titanium Powerbook

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-07 01:45

Axel Hammerschmidt skrev:

> Træg hængsel på 15" aluminium Powerbook G4. Er der en
> indstillingsmulighed et sted som jeg har overset[...]

Ja, hvis du kigger bagpå maskinen, er der i hver side 2 små skruer over
hinanden. Disse kan bruges til at løsne/stramme hængslet - lidt som på
et brillestel

Det har jeg selv gjort på min, da den på et tidspunkt gik lidt stramt
ved åbning (nærmest hakkede lidt), og det løste problemet helt.

Godt Nytår.

--
Michael Rasmussen
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-01-07 16:11

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> [...]
>
> Det har jeg selv gjort på min, da den på et tidspunkt gik lidt stramt
> ved åbning (nærmest hakkede lidt), og det løste problemet helt.

Tusinde tak! Jeg havde netop kig på disse skruer og undrede mig over
hvad de var der for.

> Godt Nytår.

Tak og i lige måde. Det tegner jo rigtig godt!