Hvilket program til at lave en *.iso e
Fra : Lyrik

Dato : 30-12-06 13:29

Hej og Godt Nytår.
Ja overskriften indikerer jo at jeg gerne vil høre hvilket program(mer) en
erfaren "Macoman" bruger til at fremstille cd-og DVD images.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-06 13:33

Lyrik skrev:

> Ja overskriften indikerer jo at jeg gerne vil høre hvilket
> program(mer) en erfaren "Macoman" bruger til at fremstille
> cd-og DVD images.

Diskværktøjet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lyrik

Dato : 30-12-06 13:58

Den 30.12.2006 kl. 13:33 skrev Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

> Diskværktøjet.
++++++++++++++++
My God!))
Jeg er Windowsskadet. jeg må prøve at indstille mig på at alle muligheder
er indbygget i en MAC fra starten. jeg er ved at blive "Macoman!"))

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 30-12-06 15:52

Hej Jens

Lyrik wrote:

> My God!))
> Jeg er Windowsskadet. jeg må prøve at indstille mig på at alle
> muligheder er indbygget i en MAC fra starten.

Ja, delvis, men jeg kan ikke få Diskværktøj til at lave en 'ISO' fil -
kun en alm. .dmg, så du skal nok have fat i enten Toast eller DiskBlaze...

> jeg er ved at blive "Macoman!"))

Det er nu heller ikke den værste sygdom at lide af. - Tværtimod er
den sygdom særdeles afstressende...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-06 14:07

Lyrik skrev:

> jeg må prøve at indstille mig på at alle muligheder er indbygget
> i en MAC fra starten.

Til en vis grad, men jeg synes nu ikke just at alle muligheder
ligger for ens fødder fra starten. Man bliver ofte nødt til at
installere ekstra programmer for at få adgang til de muligheder,
man ønsker. Altså akkurat som på Windows-siden, så jeg er ikke
nået til "Macoman-stadiet" endnu.

PS. Mange sværger vist også til Toast Titatium mht. disk images.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-12-06 15:48

Øh... Diskværktøj kan da ikke lave ISO images?
mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-06 18:54

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Øh... Diskværktøj kan da ikke lave ISO images?

jo...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-06 16:08

Erik Richard Sørensen skrev:

> Øh... Diskværktøj kan da ikke lave ISO images?

Aner det ikke. Jeg gik ud fra emnelinjen, hvor der står '...eller
lignende imageformat...'

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-12-06 19:32

> Aner det ikke. Jeg gik ud fra emnelinjen, hvor der står '...eller
> lignende imageformat...'

Man laver en CD master og omdøber .img til .iso. Så er den hjemme.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-06 19:38

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Man laver en CD master og omdøber .img til .iso. Så er den hjemme.

De få gange, hvor jeg har lavet en imagefil af en CD med diskværktøjet,
er filtypen blevet til en .cdr og ikke en .img, men det er måske det
samme?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-12-06 22:08

> De få gange, hvor jeg har lavet en imagefil af en CD med diskværktøjet,
> er filtypen blevet til en .cdr og ikke en .img, men det er måske det
> samme?

Ja det er ikke noget jeg har haft brug for, så det er tænkeligt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-06 22:35

> De få gange, hvor jeg har lavet en imagefil af en CD med diskværktøjet,
> er filtypen blevet til en .cdr og ikke en .img, men det er måske det
> samme?

jep

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 30-12-06 15:44

Hej Jens

Roxio Toast Titanium 7.1.2 (kommerciel) er det bedste på markedet.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11427
DiskBlace 6.1.6 freeware/shareware kan ca. det samme, men freewarever.
er begrænset på visse områder.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20090

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 30-12-06 16:30

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11427
> DiskBlace 6.1.6 freeware/shareware kan ca. det samme, men freewarever.

Der findes et væld af programmer og Toast er ikke nødvendigvis et af
de bedste, selvom det har nogle gode funktioner. Jeg har selv brugt
Burn der bla. kan gemme ISO/ joliet filer.

Se evt. følgende netsted - de fleste håndterer og kan lave iso-filer.

http://osx.iusethis.com/tag/burner

~ Jørgen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-06 18:54

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
> Hej og Godt Nytår.
> Ja overskriften indikerer jo at jeg gerne vil høre hvilket program(mer) en
> erfaren "Macoman" bruger til at fremstille cd-og DVD images.

Apples eget hdiutil kan det hele. Der findes flere GUI frontends
herunder Apples inkluderede diskværktøj. Der er ingen grund til at
kaste penge efter et stykke tredieparts software.