Planlægnings-software
Fra : .

Dato : 04-02-07 17:47

Jeg skal igang med at lave en community-site i php, og tror at den bliver
lidt kompleks.

Tidligere har jeg bare programmeret derudaf og fikset fejl "as I went
along". Meget ustruktureret måde at arbejde på. :)
Derfor har jeg brug for et værktøj (software) til at planlægge og
anskueliggøre processen....både overfor mig selv, men i høj grad også fordi
jeg skal dokumentere det på min uddanelse.

Det behøver ikke at være bloatware med alle mulige funktioner jeg ikke har
brug for. Bare et simpelt værktøj, hvor jeg f.eks. grafisk kan anskueliggøre
sammenhængen mellem de forskellige scripts...altså en slags flowchart af en
art. Findes der sådant software....jeg har prøvet at google, men det har
vist sig totalt umuligt da jeg ikke har vidst hvilke ord jeg skulle søge på,
og dem jeg har prøvet at søge på (såsom "planning", "php", "software",
"agil", "interativ") giver alt alt for mange resultater.

På forhånd tak. :)

Nicolaj.

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 04-02-07 18:17

.. skrev:
> [...]
> og dem jeg har prøvet at søge på (såsom "planning", "php", "software",
> "agil", "interativ") giver alt alt for mange resultater.

Nå er det strengt tatt UML som burde være ditt første søkeord.

Ser du etter god programvare til dette formålet, så burde du ta en titt
på Microsoft Visio. En del skoler/universitet har dette tilgjengelig på
sine saler/laber og/eller til utdeling.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-02-07 18:34

Erlend Klakegg Bergheim wrote:
> [...]
>
> Ser du etter god programvare til dette formålet, så burde du ta en titt
> på Microsoft Visio. En del skoler/universitet har dette tilgjengelig på

Dia er en anden mulighed som alternativ til Visio - og så er den gratis :)

http://www.gnome.org/projects/dia/
(Og ja - den findes også til Windows - http://dia-installer.sf.net)

Mvh
Johan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-02-07 20:02

.. skrev:
> [...]
> og dem jeg har prøvet at søge på (såsom "planning", "php", "software",
> "agil", "interativ") giver alt alt for mange resultater.

Fordi du skriver software, er det også oplagt at du søger software til
at hjælpe under processen, men lige når det gælder udviklingsmetoder,
vil jeg anbefale at du starter med at få noget teoretisk viden.

Start med at kigge efter bøger om struktureret analyse og design (hvis
du skriver "almindelig" PHP) og objektorienteret analyse og design (hvis
du skriver objektorienteret PHP).

Hvis det blot gælder simple flowcharts og lignende diagrammer, findes
der et hav af den slags programmer. Søg efter "diagram" og "flowchart".

Mvh. Michael.