Spørgeskema
Fra : Tom

Dato : 30-01-07 21:19

Nogen der kender til noget freeware spørgeskema kode?

Jeg skal have lavet et skema der opsamler svar der en enten tekst,
afkrydsning eller radioknapper.

Fra : Ralle

Dato : 31-01-07 17:21

Tom wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Nogen der kender til noget freeware spørgeskema kode?
>
> Jeg skal have lavet et skema der opsamler svar der en enten tekst,
> afkrydsning eller radioknapper.

Nej desværre kender jeg ikke til en freeware kode, som er et
spørgeskema...

men dette skulle ikke være så svært at lave...

Hvordan skulle det se ud?

Som at du har siden index.php, og i den er der så side et som bare er
en start.
så kommer man videre til step 2, hvor spørgsmål 1 er, og derefter
videre til step 3, hvor spørgsmål 2 er?

dette vil man kunne lave med: index.php?step=x

og så skal siden så også tilpasses med kode selvfølgelig.

eller skal alle spørgsmål stå på en side, altså så man ikk skal trykke
videre når man har svaret på spørgsmål 1?

altså du har index.php, og i den er alle spørgsmål, og så nederst
trykker du færdig, og så kommer der: Tak fordi du gad at skrive i
vores spørgeskema. (eller hvad der nu skal stå)

og hvordan vil du opbevare data? skal du have en mail? eller skal det
hele gemmes i en mysql database, og så derefter kunne hentes på en
side, hvor der står:

Navn: | Spørgsmål1. | Spørgsmål2. | osv.
"navn" | "svar 1" |"svar 2" | osv.
??

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk