Overføre variabler til $ SESSION
Fra : Danjel

Dato : 20-01-07 11:17

Hej allesammen.

Jeg er ved at strikke lidt sammen.
Mit problem løber over 3 sider; side 1 overfører nogle data fra en
formular til side 2 via POST.

Side 2 behandler disse data, retter i nogle variabler og opretter et
par nye.

Derefter overfører jeg dem via $_SESSION til side 3, og det virker
sådan set fint, men...

For at "konvertere" mine variabler til sessionvariabler har jeg
følgende:
*******
$_SESSION['email'] = $_POST['email'];
$_SESSION['farve'] = $_POST['farve'];
$_SESSION['kval'] = $_POST['kval'];
$_SESSION['prod'] = $_POST['prod'];
$_SESSION['total'] = $total;
********
Dette er bare begyndelsen, jeg stoppede da jeg indså at det bliver en
lang liste, kan det ikke gøres smartere?

TIA
Danjel

Fra : mr j

Dato : 20-01-07 13:17

[...]

Fuskermåden er jo at gi dine post's tal istedet.. f.eks. $_POST['1'] osv..

Og så kan du jo bare ordne det med en while løkke...

Så skal du bare holde styr på (dokumentation) hvad de forskellige numre står
for..

og self smide det ind i et array, så du kun har en session variabel..

bare en ide..

Mvh
Morten

Fra : mr j

Dato : 20-01-07 13:19

kom i tanke om at du jo også bare kan smide alle dine navne ind i en
variabel, og så køre den igennem istedet, så har du stadigt navne, men en
lille kode..

dvs. så email, farve, kval ligger i et array, og den så brøler det igennem,
og giver dem hver sin session variabel, eller i en sessions variabel som
array..

Håber du forstår..

Mvh
Morten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-01-07 13:52

On 20 Jan 2007 02:17:28 -0800, "Danjel" <danjel@jungersen.dk> wrote:

>For at "konvertere" mine variabler til sessionvariabler har jeg
>følgende:
>*******
>$_SESSION['email'] = $_POST['email'];
>$_SESSION['farve'] = $_POST['farve'];
>$_SESSION['kval'] = $_POST['kval'];
>$_SESSION['prod'] = $_POST['prod'];
>$_SESSION['total'] = $total;
>********
>Dette er bare begyndelsen, jeg stoppede da jeg indså at det bliver en
>lang liste, kan det ikke gøres smartere?

foreach () {} er din ven.

foreach ($_POST as $key => $value) {
   $_SESSION[$key] = $value;
}

...i hvert fald så længe det kun er værdierne fra $_POST du vil have
over, og ikke en masse forskellige variable.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Danjel

Dato : 22-01-07 07:04

> [...]
>
> Og så kan du jo bare ordne det med en while løkke...
>
> Så skal du bare holde styr på (dokumentation) hvad de forskellige numre står
Det virker for tungt, og lidt "usikkert"....

DJ

Fra : Danjel

Dato : 22-01-07 07:06

> Håber du forstår..

Det gør jeg ikke, beklager....
Jeg er relativ ny i php-verdenen

DJ

Fra : Danjel

Dato : 22-01-07 07:40

> [...]
>
> ..i hvert fald så længe det kun er værdierne fra $_POST du vil have
> over, og ikke en masse forskellige variable.

Virker perfekt, mangler bare "de normale", men der er kun et par
stykker, dem klarer jeg manuelt.

1000 tak for hjælpen.

Venligste hilsener
Danjel