Mysql og HTML
Fra : Gearløs

Dato : 17-01-07 15:03

Hej gruppe

Jeg funderer over om det mon er "dumt" at gemme html-koder i sin MySql
database? Hvis ja, hvorfor? Umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i det..

Venligst,
Mathias

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 17-01-07 15:47

Gearløs skrev:
> Jeg funderer over om det mon er "dumt" at gemme html-koder i sin MySql
> database? Hvis ja, hvorfor? Umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i det..

Næ, rent teknisk er der intet problem i det. HTML er ganske almindelig
tekst. Det kommer måske snarere an på hvad du skal bruge HTML'en til.

Dit spørgsmål har som sådan intet at gøre med PHP, men jeg går ud fra at
du vil gemme HTML i en database for at præsentere det på en hjemmeside?
Hvis det i så fald er brugergenereret HTML, kan det eventuelt være en
idé at gennemgå det for uønskede tags og lignende, inden det
præsenteres. Hvis du vil have et mere konkret svar, må du nok uddybe dit
spørgsmål lidt.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : Gearløs

Dato : 18-01-07 11:04

> Hvis du vil have et mere konkret svar, må du nok uddybe dit spørgsmål
> lidt.

Tak for svaret! Jeg uddyber lidt mere
Sagen er at jeg har lavet en lille webshop i php, kun med ca 10 varer.
Varedata hentes frem fra sql. En del af varebeskrivelsen består af en tabel
med en masse oplysninger, hvilket klart ville være nemmest for mig at sætte
ind i eet felt i databasen som ren html. Alternativt skulle jeg lave hver
kolonne om til et array og lave felter i databasen for hvert array, hvilket
er mere omstændeligt når der kun er tale om 10 varer, og jeg derfor ikke har
villet kode en "backend" til indtastning af data.

En ting jeg er kommet i tanke om er, at med html i databasen, er der mere
data at hente frem, hvilket vel ikke er så godt? Men igen, kun 10 varer...

Mange hilsner,
-Mathias