tekstfelter i php mail
Fra : Erling Nielsen

Dato : 17-01-07 15:11

Hej.
Jeg har stadig problem med min php formmail.
Hvordan får jeg den til at vise de samme punkter i den mail jeg modtager
som dem jeg har i min form, den viser kun det der er skrevet i beskedfeltet.
Hvad gør jeg forkert ?

Den modtagne mail skulle gerne se ud som følger:
Navn :
Email :
Mor :
Far :
osv......
formen kan ses her : www.eahn.dk/sender2.htm
php filen kan ses her : www.eahn.dk/sender2.php.txt
(må gerne svare på min mail)

Erling Nielsen
Torvevænget 28
8310 Tranbjerg
erling@eahn.dk
www.eahn.dk

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 17-01-07 16:10

Erling Nielsen skrev:
> Hvordan får jeg den til at vise de samme punkter i den mail jeg modtager
> som dem jeg har i min form, den viser kun det der er skrevet i beskedfeltet.
> Hvad gør jeg forkert ?

I stedet for kun at sende $_POST['message'] i din mail()-funktion, så
lav indholdet af din e-post, som du gerne vil have den til at fremstå ud
fra de post-data, du har sendt til siden. Det kunne for eksempel være
således:

$besked = "Navn: " . $_POST['name'] . "\n"
. "Email: " . $_POST['email'] . "\n"
. "Mor: " . $_POST['mor'] . "\n"
. "Far: " . $_POST['far']; // Og så videre...

// Sender $besked i din mail():
mail("din-e-post", strip_tags($_POST['subject']), $besked, $headers);

> (må gerne svare på min mail)

Ignoreret. Jeg vil hellere svare her i gruppen, da andre så også har
mulighed for at kigge med.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : Erling Nielsen

Dato : 18-01-07 20:10

> [...]
> . "Email: " . $_POST['email'] . "\n"
> . "Mor: " . $_POST['mor'] . "\n"
> . "Far: " . $_POST['far']; // Og så videre...

Nu fik jeg den til at virke, men hvordan undgår jeg at den også viser :
strip_tags

strip_tags
Navn: en
Email:
Mor:
Far:
Født:
Sted:

ellers mange tak for svaret, rart nogen vil hjælpe os nybegyndere/amatører

Erling Nielsen
Torvevænget 28
8310 Tranbjerg
erling@eahn.dk
www.eahn.dk
"Christoffer Kjeldgaard Petersen" <nospam@invalid.none> skrev i en
meddelelse news:45ae3c4b$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 18-01-07 22:31

Erling Nielsen skrev:

> Nu fik jeg den til at virke, men hvordan undgår jeg at den også viser :
> strip_tags

Det forstår jeg ikke. Hvad er det der viser hvad? Hvis det er fordi du
gerne vil sikre dig, at $besked ikke indeholder HTML- eller PHP-tags, er
der intet i vejen for at du bruger strip_tags($besked), som du også
selv nævner.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://sappy.dk/

Fra : Erling Nielsen

Dato : 18-01-07 23:29

Tror mit spørgsmål er misforstået,
og jeg må indrømme jeg har ingen forstand på php,
men skal der stå ordet strip_tags
øverst i den mail jeg modtager ?
Altså som følger:

strip_tags
Navn: P. Madsen
Email: pm@.dk
Mor: mor
Far: far
Født:
Sted:

meddelelse news:45afe70b$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Gearløs

Dato : 23-01-07 12:35

> men skal der stå ordet strip_tags
> øverst i den mail jeg modtager ?

Nej det skal der selvfølgelig ikke. Må vi se din kode som den er nu, ellers
er det lidt svært at hjælpe

Mvh
-Mathias