Google Maps API med PHP MySQL
Fra : Tine Müller

Dato : 16-01-07 08:48

Man kan spørge om hjælp i dette forum
http://groups.google.dk/group/Google-Maps-API/topics?hl=da, men det kniber
med at få svar på spørgsmål, som især vedrører PHP MySQL, og hvis man får et
svar, kan det godt være svært at forstå, når man er nybegynder og det er på
engelsk, selvom jeg godt kan forstå engelsk.

Vil det være iorden at spørge om dette her i dette forum, eller måske skulle
der oprettes en selvstændig nyhedsgruppe for dette emne? Jeg tror at der i
fremtiden vil blive flere og flere, som bruger ovennævnte her fra Danmark
også, så det ville da være rart med et dansk forum.

De eneste danske sider som jeg kender til i øjeblikket, som bruger
ovenstående teknik, er nedenstående, men hvis I kender til andre, vil jeg da
meget gerne have et link til disse.

http://www.findvej.dk/

http://www.esbenfjord.dk/bibmap/

--
KH
Tine Müller

homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 16-01-07 16:48

Tine Müller wrote:
> [...]
> fremtiden vil blive flere og flere, som bruger ovennævnte her fra Danmark
> også, så det ville da være rart med et dansk forum.

Den her nyhedsgruppe er beregnet til spørgsmål omkring
php-programmering, ikke spørgsmål til evt. softwarepakker lavet i php,
men når det er sagt kan du jo prøve at stille dit spørgsmål (don't ask
to ask, just ask), hvis du er heldig er der nogen der kan hjælpe dig :)
(såvidt jeg har forstået er integrationen til google maps dog ren
javascript, så det kunne være du skulle spørge i
dk.edb.internet.webdesign.clientside i stedet)

> De eneste danske sider som jeg kender til i øjeblikket, som bruger
> ovenstående teknik, er nedenstående, men hvis I kender til andre, vil jeg da
> meget gerne have et link til disse.

Der er skam masser af sites der bruger det, du kan jo google dig frem
til dem der (evt.) bruger det og endda også skriver om det:
http://www.google.com/search?num=30&hl=en&lr=&safe=off&q=google+maps+api+site%3Adk

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Tine Müller

Dato : 17-01-07 10:01

"Nezar Nielsen" skrev
> [...]
> javascript, så det kunne være du skulle spørge i
> dk.edb.internet.webdesign.clientside i stedet)

Google Maps API bruger teknikkerne Javascript og XML og bruger man disse
teknikker er der en masse som svarer på spørgsmålene, men problemet er, som
jeg også skrev tidligere, at når man bruger PHP MySQL, inkl. javascript som
kræves for i det hele taget at få vist maps, så får man tit ikke svar.

> Der er skam masser af sites der bruger det, du kan jo google dig frem til
> dem der (evt.) bruger det og endda også skriver om det:
> http://www.google.com/search?num=30&hl=en&lr=&safe=off&q=google+maps+api+site%3Adk

Hvis du ser på de sider som kommer frem er de fleste kun testsider som viser
et enkelt map på statiske sider og altså IKKE sider lavet med PHP MySQL. Den
eneste som jeg fandt udover de 2 jeg har nævnt tidligere, var
http://www.reimers.dk/, og den er godt nok dynamisk, men lavet med ASP.NET.

/Tine

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-01-07 14:46

Tine Müller wrote:
> [...]
> kræves for i det hele taget at få vist maps, så får man tit ikke svar.

Jamen præcist hvad er det du har problemer med i forhold til php og
mysql? Altså med andre ord, jeg kan ikke se forskellen(rent google API
mæssigt) på:

<?php
include('hemmeligdatabasedims.php');
list($lat,$lon) = hentLokation('Enghavevej 23', '1674');
print <<<END
<script>
GoogleVisEtFintKort('$lat', '$lon', 'her bor nezar');
</script>
END;
?>

og så:
<script>
GoogleVisEtFintKort('1396750', '7457750', 'her bor nezar');
</script>

> [...]
> et enkelt map på statiske sider og altså IKKE sider lavet med PHP MySQL. Den
> eneste som jeg fandt udover de 2 jeg har nævnt tidligere, var

Well, jeg kan da nævne mitkbh.dk også så, hvis det er meget vigtigt at
det ikke er testsider :)

Men du har jo ikke adgang til den bagvedliggende kode, så jeg kan ikke
se hvad forskellen er, om det er lavet i det ene eller det andet.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Tine Müller

Dato : 21-01-07 17:14

"Nezar Nielsen" skrev
> Jamen præcist hvad er det du har problemer med i forhold til php og mysql?
> Altså med andre ord, jeg kan ikke se forskellen(rent google API mæssigt)
> på:

Hej Nezar Jeg har flere ting at spørge om, men starter nu med det
vigtigste.

På denne side http://www.tinemuller.dk/googlemap/gaia/ vil jeg efterhånden
vise oplysninger om terapeuterne for f.eks. Sjælland, Fyn og Jylland hver
for sig, men jeg har brug for hjælp til hvordan jeg linker til Rejseplanen
og Ruteplan dynamisk, sådan at adresserne ER udfyldt? Måske skal der laves
noget med variabler, men jeg kan altså ikke finde ud af det.

Jeg har uploaded filerne
http://www.tinemuller.dk/googlemap/gaia/index.php.txt og
http://www.tinemuller.dk/googlemap/gaia/gaia.sql.txt

De direkte links til disse 2 er til Ruteplan:
http://www.degulesider.dk/vbw/kort/kort-rute.do?to.z=3450&to.g=Forelvej%2023
http://www.degulesider.dk/vbw/kort/kort-rute.do?to.z=2730&to.g=%C5lbrovej%2020

og til Ruteplanen:
http://www.rejseplanen.dk/bin/query.exe/mn?ZADR=1&Z=Forelvej%2023%2C%203450
http://www.rejseplanen.dk/bin/query.exe/mn?ZADR=1&Z=%C5lbrovej%2020%2C%202730

Jeg vil senere tilføje flere oplysninger, f.eks. om deres hjemmesider,
e-mailadresser osv. osv. Men jeg er lidt i tvivl om det er den "smarteste"
måde jeg har lavet php-koderne på og her har jeg brug for hjælp?

/Tine