Database mm. hvad skal jeg vælge og hvor s~
Fra : Lars Engell

Dato : 31-01-07 09:18

Hej NG

Jeg arbejder i FP2003, er absolut ikke nogen super haj, men jeg
lære lidt hele tiden, så det går fremad.
Jeg vil gerne begynde at arbejde lidt med databaser og lign. og
håber bl.a. at ende op med et nyhedsscript, hvor man kan indtaste
en nyhed via en formular. Systemet skal så selv placere
overskriften til nyheden på min forside, og herfra skal det så
være muligt at klikke på overskriften og så komme til selve
nyheden.

Men jeg er meget i tvivl om hvilke metoder der er bedst. Jeg har
læst en del om at bruge enten Access eller MySQL og om at bruge
enten asp eller php. Er der nogen der kan rådgive/vejlede i
forhold til hvad der egner sig bedst når man bruger FP2003 og
hvad som måske er nemmest at komme i gang med, for en der er
fuldstændig grøn på området?

Samtidig vil jeg også gerne have lidt råd/vejledning om hvordan
jeg bedst kommer i gang med at lære noget om dette, er det at
købe en bog (hvis ja hvilken), eller er det at læse på nettet
(hvis ja hvor)?

Jeg har bruger needhost.dk og Unoeuro.dk som udbyder

Håber nogen kan vejlede mig lidt.

Med venlig hilsen
Lars Engell

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 31-01-07 11:48

Med FP2003 er det bedst at holde sig til ASP og Access. Det er den
beregnet til.

Fra : Lars Engell

Dato : 01-02-07 00:06

Mange tak. Er der nogen der har erfaring med hvordan man bedst lære
asp og benyttelse af Access databaser helt fra bunden?

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

Fra : Ulrik Friis

Dato : 11-02-07 18:28

"Lars Engell" <larsengell@hotmail.com> wrote in message
> Mange tak. Er der nogen der har erfaring med hvordan man bedst lære
> asp og benyttelse af Access databaser helt fra bunden?
>
> Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

Én ting er at Jens Peter topposter, men ellers er det sådan, at stort set
alle de garvede deltagere, som kender svarene på spørgsmålene, ikke bare i
denne gruppe men stort set i alle grupper, ikke svarer på indlæg fra folk
som som topposter.

Ulrik