reklame-banner i FP
Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 29-01-07 21:47

Jeg håber at dette er det rigtige stid for mit spørgsmål, som
ikke kun handler om FP...

Jeg har forsøgt at lave et "reklamebanner" i FP200 indeholdende 6
billeder og det går fint: http://www.lottes.nu/forsoeg2.htm

Jeg vil gerne have denne "billede-rotation" sat ind på denne
side: http://www.doettreskolen.dk/Templates/0_klasse.htm (lavet
med DreamWeaver)- og har derfor kopieret kilden og brugt den dér.
Men der vil billederne ikke blive vist

Hvad er der galt?

På forhånd tak for hjælpen.

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 29-01-07 22:02

"Charlotte Rasmussen" <csr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> side: http://www.doettreskolen.dk/Templates/0_klasse.htm (lavet
> med DreamWeaver)- og har derfor kopieret kilden og brugt den dér.

Mit gæt er at skolesiden ikke understøtter frontpage. Dit banner genererer
en frontpage kode, som ikke duer uden understøttelse.

Hilsen Eva

www.giffengaffenguffen.dk www.bennypsykoterapeut.dk www.lib-online.dk
www.DenSMukkeGuide.dk www.nivaateater.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-01-07 22:25

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev :

>Mit gæt er at skolesiden ikke understøtter frontpage. Dit banner genererer
>en frontpage kode, som ikke duer uden understøttelse.

Det er en javaapplet, som ikke kræver Frontpage
Extensions/Udvidelse.

Så det er ligegyldigt om det understøttes på webhotellet eller
ej.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : the undertaker

Dato : 30-01-07 07:28

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en javaapplet, som ikke kræver Frontpage
> Extensions/Udvidelse.
>
> Så det er ligegyldigt om det understøttes på webhotellet eller
> ej.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-01-07 22:10

> [...]

>side: http://www.doettreskolen.dk/Templates/0_klasse.htm (lavet
>med DreamWeaver)- og har derfor kopieret kilden og brugt den dér.

Du har ikke uploadet classfilen (eller også ligger den et helt
andet sted end i mappen »Templates«).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 30-01-07 05:51

> Du har ikke uploadet classfilen (eller også ligger den et helt
> andet sted end i mappen »Templates«).
>
> --
> Kerim

Hej Kerim

Tak for hjælpen - men hvad er så classfilen for én? Hvilken extension
skal jeg se efter? Hvor kan jeg finde den henne? Hvor kan den være,
når jeg kun har arbejdet med den nævnte side?

Jeg har som sagt kun kopieret kilden fra FPsiden og har ingen idé om
hvad det er jeg mangler...

Hilsen Charlotte

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-01-07 19:05

Charlotte Rasmussen <csr@get2net.dk> skrev :

>Tak for hjælpen - men hvad er så classfilen for én? Hvilken extension
>skal jeg se efter? Hvor kan jeg finde den henne?

Det er den, der viser billederne (et lille program) og får dem
til at rotere.

På lottes.nu ligger den her:

http://www.lottes.nu/fprotate.class

Hent og upload den så på den nye side i samme mappe som siden
ligger.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 30-01-07 19:51

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
>
> På lottes.nu ligger den her:
>
> http://www.lottes.nu/fprotate.class
>
> Hent og upload den så på den nye side i samme mappe som siden

Hej Kerim

Det prøver jeg om jeg kan finde ud af

Hilsen Charlotte

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 31-01-07 15:43

> [...]
>
> På lottes.nu ligger den her:
>
> http://www.lottes.nu/fprotate.class
>
> Hent og upload den så på den nye side i samme mappe som siden

Jeg har nu hentet det lille program på lottes.nu og har uploadet til den
nye side - men stadig ingen billeder

Er der flere forslag til hvad jeg kan gøre?

Der står noget om "codebase="./" - hvad betyder det? og kan det være dér
der er noget galt?

Hilsen Charlotte

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-01-07 17:46

Charlotte Rasmussen <csr@get2net.dk> skrev :

>Der står noget om "codebase="./" - hvad betyder det? og kan det være dér
>der er noget galt?

Det er muligvis fejlen, prøv at lægge classfilen også i roden på
dit websted og hjælper det ikke, så prøv at slette overnævnte
eller brug "codebase="".

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 01-02-07 20:11

> [...]
>
> Det er muligvis fejlen, prøv at lægge classfilen også i roden på
> dit websted og hjælper det ikke, så prøv at slette overnævnte

Det hjalp heller ikke :(

Jeg fandt også en anden .class-fil på FP-siden (hvor det virker), nemlig
fprotatx.class og lagde i roden - også uden held...

Det ser ud som DreamWeaver "brokker sig" over den del af koden der siger
valuetype="ref" - er der noget galt her?

Hilsen Charlotte

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-02-07 20:51

Charlotte Rasmussen <csr@get2net.dk> skrev :

>Det ser ud som DreamWeaver "brokker sig" over den del af koden der siger
>valuetype="ref" - er der noget galt her?

Bliver svar skyldig.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx, René

Dato : 01-02-07 22:41

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 02-02-07 10:24

codebase peger på der hvor class filerne ligger. I dette tilfælde
samme bibliotek som html filen.
Ligger de ikke der skal stien ændres.

Fra : the undertaker

Dato : 30-01-07 07:28

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 30-01-07 19:48

the undertaker wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> stukket
> en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :

Undskyld mig - men kan man/jeg ikke få fjernet dette helt irrelevante og
mærkværdige indlæg!?

Jeg føler mig lidt generet at at denne lidet imødekommende besked står i
forbindelse med en tråd som jeg har startet.....

Hilsen Charlotte

Fra : the undertaker

Dato : 30-01-07 20:40

> [...]
>
> Jeg føler mig lidt generet at at denne lidet imødekommende besked står i
> forbindelse med en tråd som jeg har startet.....

hvis det er mit indlæg du hentyder til så kan jeg kun beklage men det kommer
sig jo af at karim underskriver sine indlæg som han gør for det finder jeg
temlig anstødeligt og meget provokerende og det skulle du nok også lige
tænke lidt over for det han skriver vedkommer jo også dig og det er iøvrigt
vist også i strid med usenest regler det han gør og der vil blive klaget
over det til hans udbyder
Mvh. René

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-01-07 21:02

"the undertaker" skrev blandt andet:

[klip]

> [...]
> det er iøvrigt vist også i strid med usenest regler det han gør og der
> vil blive klaget over det til hans udbyder

Som jeg læser råd og regler på www.usenet.dk er signaturen ikke en del af
indlægget, og i sin signatur kan man skrive hvad som helst. Så hvad Kerim -
og du og jeg og alle andre - har stående under de to signaturstreger (--)
er en privatsag. Som der ikke kan klages over i modsætning til alt det ævl
vi skriver oppe i selve indlæggene.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som