Billigt PCI-grafikkort til 1920*1200, gern~
Fra : Ole Nielsby

Dato : 25-01-07 13:16

Nogen forslag til dette?

Jeg har en 24" bredformat-fladskærm som jeg gerne vil
have mulighed for at koble direkte på en halvgammel
arbejdsmaskine i stedet for som nu at bruge arbejdsmaskinen
via fjernskrivebordet fra min bærbare og slutte skærmen til
dennes analoge udgang - men der skal ikke smides seriøse
penge på bordet. Grafikken må gerne være langsom, og
kortet må ikke larme.

Hvis jeg får et kort med analog-udgang - hvad koster
et VGA-kabel med switch så jeg kan flippe skærmen
mellem den bærbare og arbejdsmaskinen? Mon skærmen
går i ged af skiftevis at være tilsluttet to forskellige
skærmkort?

Skærmen er en Dell 2405FPW (forgængeren til 2407WFP,
samme udrustning). Arbejdsmaskinen er en uspecificeret
bambus (Pentium III 1 Ghz). Det nuværende grafikkort
er (ifølge Enhedshåndtering) et SiS 630/730 på PCI, det
ser ikke ud til at maskinen har AGP.

Mvh/ON

Fra : J

Dato : 25-01-07 14:04

On Thu, 25 Jan 2007 13:15:39 +0100, "Ole Nielsby"
<ole.nielsby@snailmail.dk> wrote:

>Nogen forslag til dette?

Ingen forslag, udover at bruge grafikkortet, som det er. Grafikkortet
kender vel ikke nogen wide-formater, så det vil blive proportioneret
galt. Måske skal det stå med 1280x1024, som det der kommer nærmest.
Skærmen skalerer så selv om, men da forholdet på skærmen ikke er 4:3,
bliver forholdet længde/bredde forkert.

Der findes vistnok ingen pci grafikkort, der er moderne nok til at
kunne lave wide-formater.

> [...]
>mellem den bærbare og arbejdsmaskinen? Mon skærmen
>går i ged af skiftevis at være tilsluttet to forskellige

Det nemmeste er hvis skærmen har både DVI og VGA stik, så forbinder du
et kabel til hver. Ellers kræves der en dyr omskifterkasse (2000 kr).

> [...]
>bambus (Pentium III 1 Ghz). Det nuværende grafikkort
>er (ifølge Enhedshåndtering) et SiS 630/730 på PCI, det

Du kan bruge den gamle P3 sammen med en 4:3 format skærm.

mvh

John