Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Skal jeg skifte mit POW fx5900xt ud med et~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 22-01-07 18:20

Hejsa jeg har en kammerat der får et MSI 6600 (ikke GT) tilovers, og jeg er
lidt i tvivl om jeg vil få noget ud af at skifte...
jeg har en amd 64 3500+, og han en 3200+, i en hurtig gang aquamark scorer
mit grafikkort ca 5300, og hans kun 4300... kan det passe at mit gamle kort
faktisk er hurtigere... hans er jo nyere, samt med pciexpress, og 256mbram,
mod mit agp med 128mb.
Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen test der giver et tydeligt
svar...
Håper på lidt indput...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-01-07 22:39

Tonni Madsen skrev:

> [...]
> pciexpress, og 256mbram, mod mit agp med 128mb.
> Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen test der giver et tydeligt

Ja det passer faktisk meget godt at dit kort generelt er hurtigere. Det var
et "top" kort da det kom, mens 6600 er et budget kort.

pci-e er hurtigere , men opvejer på igen måde forskellen i gpu'erne.
Rammen kan gøre en forskel hvis den udnyttes, men de fleste spil tilpasser
texture størrelsen til tilgængeligt ram, så det vil oftere være et kvalitets
spørgsmål end hastighed.

Behold dit 5900 kort!

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Tonni Madsen

Dato : 24-01-07 15:57

> [...]
> Rammen kan gøre en forskel hvis den udnyttes, men de fleste spil tilpasser
> texture størrelsen til tilgængeligt ram, så det vil oftere være et

Ok, jeg siger mange tak... men nu du siger kvalitets spørgsmål... mener du
så mærkerne imellem, eller giver 6600 et bedre billede end 5900?

Mvh Tonni Madsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 26-01-07 22:40

> [...]
> Rammen kan gøre en forskel hvis den udnyttes, men de fleste spil tilpasser
> texture størrelsen til tilgængeligt ram, så det vil oftere være et

Humm... faldt lige over en test på Toms Hardware...
25 kort er testet på en mængde måder...
Det jeg faldt over var at 5900 og 6600 ligger meget tæt i en del af
spillene, men i resten er der faktisk et temmelig stort gab, 5900=12 fps
6600= 27 fps, og i den stil... det er jo nok til at ændre opfattelsen af
spillet en del, selvom det naturligvis stadig er temmelig langsomt...

Jeg bliver sgu helt i tvivl...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 26-01-07 22:49

> [...]
> 6600= 27 fps, og i den stil... det er jo nok til at ændre opfattelsen af
> spillet en del, selvom det naturligvis stadig er temmelig langsomt...

Humm... det gælder åbenbart kun PCIe (som begge kort er i forgående test.)

Har lige fundet en anden hvor begge er AGP, der svinger det meget fra spil
til spil, hvilket et der er hurtigst af de to, temmelig meget en da...
Jeg syntes det begynder at blive mere og mere underligt... skal man virkelig
ha flere forskellige kort til at smide i alt efter vilket spil man vil
spille...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-01-07 08:31

Tonni Madsen wrote:
> [...]
> pciexpress, og 256mbram, mod mit agp med 128mb.
> Jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen test der giver et tydeligt

Kan der sidde et PCI-Express i dit bundkort?

Fra : Tonni Madsen

Dato : 25-01-07 17:59

> Kan der sidde et PCI-Express i dit bundkort?

Jeps, det er et asrock dual dundkort, med både AGP og PCI-Express port...

Mvh Tonni Madsen