Gamle passivt kølede kort
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-01-07 01:04

Nogen der kan fortælle mig hvad der er hurtigst (mindst langsomt

MSI GF Ti4200 baseret kort
MSI FX5200-TD128LF
MSI RX9250-TD128

Og hvad har bedst billedkvalitet

Jeg skal bruge et (nyt) passivt kølet AGP kort i prisklassen <300 kr

Nogen gode bud ?
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-01-07 15:47

> Nogen der kan fortælle mig hvad der er hurtigst (mindst langsomt
>
> MSI GF Ti4200 baseret kort
> MSI FX5200-TD128LF
> MSI RX9250-TD128

GF4200 er absolut hurtigst i den forsamling !!

GF4200 er DX8.1 kompatibelt,
og varmer mest, men kan fint køles med
ZALMAN ZM 80D-HP VGA COOLER
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=903

Radeon 9250 er vistnok født passivt (og DX8.1 kompatibelt, men uden muskler)

FX5200 er vistnok født passivt (og DX9 kompatibelt, men uden muskler)

Læs i øvrigt:
http://groups.google.com/group/dk.edb.hardware.grafikkort/browse_thread/thread/5da535eee6c5e2fe

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-01-07 08:49

Villy Jensen wrote:

> [...]
> muskler)
>
> FX5200 er vistnok født passivt (og DX9 kompatibelt, men uden muskler)

Thanks, Villy, Old friend
Jeg har monteret Zalman køleren på kortet men er ikke 100 % sikker på kortet
ikke fejler af og til (PC'en går ned med noget der ligner Therminal shout
down - Se Hardware gruppen 'Hvad gør en klog') og så tænkte jeg til <300 kr,
hvorfor ikke bare købe et nyt kort.

Men det vil altså blive langsommere.

Fra : Peter T.

Dato : 09-01-07 21:26

Michael Lund Sørensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Og hvad har bedst billedkvalitet

Jeg formoder, at de alle er lige gode. Springet fra geforce256 til ti4200
var himmelråbende enormt i 2D-kvalitet, mens jeg ikke har kunnet se forskel
på ti4200 og mit nye gs7800.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-01-07 08:49

Peter T. wrote:

> Jeg formoder, at de alle er lige gode. Springet fra geforce256 til
> ti4200 var himmelråbende enormt i 2D-kvalitet, mens jeg ikke har
> kunnet se forskel på ti4200 og mit nye gs7800.

OK Tak.