kølepasta
Fra : René

Dato : 06-02-07 20:48

Skal have noget kølepasta mellem cpu´en og blæseren.
Er det ligemeget hvilket produkt man vælger??
Gode erfaringer og råd modtages!

PS.: Har et produkt der hedder Heatsink Compounds silver grease TTG-S104 fra
Titan

--
René

Fra : ai

Dato : 06-02-07 20:55
Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-02-07 20:55

"René" <lear@sconcable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gode erfaringer og råd modtages!
>
> PS.: Har et produkt der hedder Heatsink Compounds silver grease TTG-S104

Det du har allerede er ganske fint, jeg har selv brugt det i min pc og har
aldrig oplevet noget negativt med det.
Ellers anbefales Arctic Silver vidt og bredt, om det er specielt meget bedre
skal jeg ikke kunne sige.

Mvh
Benjamin

Fra : René

Dato : 06-02-07 21:14

Takker for jeres hurtige svar!
Det bedste må jeg op at investere i imorgen - Artic Silver.

René

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-07 21:53

"René" <lear@sconcable.dk> crashed Echelon writing

> Skal have noget kølepasta mellem cpu´en og blæseren.
> Er det ligemeget hvilket produkt man vælger??

Nej, højt sølvindhold er at foretrække, jo mere jo bedre. Alternativt Artic
Silvers nye ceramic som performer en anelse bedre end sølvpastaene.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 20:01

Der findes kun én pasta: Arctic Silver

I løbet af de første dage efter at man har påført det vil man se at
kølingen forbedrer sig nogle grader. Det sker i takt med at partiklerne
i pastaen "sætter" sig (ensretter sig) hvorved at køleevnen langtsomt
forbedres. Det er desuden super let at arbejde med.

Fast udstyr når jeg roder med kølepasta er:
* Isopropyl alkohol. Det koster ikke mange kroner og kan købes i fx
Matas. Det er det eneste rigtige at rense gammel pasta af med. Det bør
bruges til at rense overfladen - også selvom den måske nok SER ren ud.
Brug det i SPARSOMME mængder så det IKKE begynder at løbe rundt på
overfladen. Husk at sølvpartiklerne er ledende! Du har IKKE lyst til at
få dem på andet end kontaktfladen.

* Et kaffefilter. De "fnulrer" ikke og suger ikke så voldsomt at det
hele pludseligt begynder at løbe.

* Et plastic-kort. Det er godt til forsigtigt at skrabe tykke lag pasta
af uden at ridse. Brug ALDRIG metal!

Kig også:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Vær opmærksom på at man tidligere (på f.eks. Northwood) lagde et
kant-til-kant lag pasta på ca. et tyndt stykke papirs tykkelse. På
f.eks. Prescott anbefales at man lægger en lille klat pasta på godt et
riskorns tykkelse midt på processoren. Trykket fra køleren fordeler så
pastaen. Et lige tryk er derfor vigtigt.

Well... det var vist en lang smørre for en simpel anbefaling Hvis
det kan spare nogen for en masse bøvl og kedelige erfaringer så er det
jo nok det værd

/Michael

Fra : René

Dato : 08-02-07 22:16

Michael wrote:
>Well... det var vist en lang smørre for en simpel anbefaling Hvis
>det kan spare nogen for en masse bøvl og kedelige erfaringer så er det
>jo nok det værd

Bestemt, Michael - Takker

René