extern harddisk med usb
Fra : ken

Dato : 06-02-07 14:03

har en extern harddisk med en firewireudgang der tilsluttes computer via
USB. Kablet har altså firewire til usb stik.

Kan man i stedet bruge et firwirekabel hvis man har en firewire indgang?
For eksempel på en recorder eller bare på en PC.

Ken

Fra : ken

Dato : 06-02-07 14:09

"ken" <ironmike@online.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man i stedet bruge et firwirekabel hvis man har en firewire indgang?
> For eksempel på en recorder eller bare på en PC.

Eller er der muligvis tale om et usb stik type b som jeg forveksler med
firewire?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-07 14:59

"ken" <ironmike@online.dk> crashed Echelon writing

> Eller er der muligvis tale om et usb stik type b som jeg forveksler med
> firewire?

Det lyder mere sandsynligt

http://en.wikipedia.org/wiki/USB
http://en.wikipedia.org/wiki/FireWire

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 06-02-07 15:00

> Eller er der muligvis tale om et usb stik type b som jeg forveksler med
> firewire?

Her ser du et alm. USB-A -> USB-B kabel:
http://images.amazon.com/images/P/B0000511WZ.01.LZZZZZZZ.jpg
De anvendes typisk til mellem computer og f.eks. harddiske, printere og
andre "store" ting.

Her ser du to FireWire stik:
http://www.smelectronics.com/images/Firewire.jpg

Det store stik bruges hvis der også skal gå strøm i, det lille hvis der kun
overføres signaler (enheden har selv strømforsyning). Det store kan dog også
godt bruges selvom der kun overføres signaler, typisk på større ting som
3,5" externe harddiske. Det store stik er jo lidt mere robust i det.

Mvh
Morten