Internet gennem stikkontakten
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-06-01 20:32

Er der nogen der ved om det er blevet til noget med internet gennem
stikontakten som de lavede test med i sverige mener jeg det var. Er blevet
til noget ?

Mvh
Thomas

Fra : Philip Søeberg

Dato : 27-06-01 20:36

Yup... De er igang med test i Lyngby... TDC har udført test der i ca. 9
måneder nu... virker fint.
Dog kan løsningen kun bruges til lejlighedskomplekser eller lign.

- Philip

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-06-01 20:40

In article <9hdch7$hpf$1@sunsite.dk>, Philip Søeberg wrote:

> Yup... De er igang med test i Lyngby... TDC har udført test der i ca. 9
> måneder nu... virker fint.

Nej, NESA har. Og brugerne har tilfældigvis Tiscali (World Online) IPer.

> Dog kan løsningen kun bruges til lejlighedskomplekser eller lign.

Erh, nej, det er blot mest profitabelt som så meget andet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There's only one everything.

Fra : Philip Søeberg

Dato : 28-06-01 12:47

> Nej, NESA har. Og brugerne har tilfældigvis Tiscali (World Online) IPer.

yup... du har ret.

> Erh, nej, det er blot mest profitabelt som så meget andet.

Sludder... støjen i nettet er for stort andre steder... lejlighedskomplekser
kan lade sig gøre da modulatoren kan sidde i kælderen af bygningen. Hr.
olsen i hans kæmpevilla trækker sin strøm fra ledningerne i luften... Der
for du sgu ikke data over.
Ergo er lejlighedskomplekser og lign. det eneste mulige. (lige pt. ihv) (så
hut jeg ved)

- Philip

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-06-01 13:15

In article <9hf5dk$mbf$1@sunsite.dk>, Philip Søeberg wrote:

> [...]
> kan lade sig gøre da modulatoren kan sidde i kælderen af bygningen. Hr.
> olsen i hans kæmpevilla trækker sin strøm fra ledningerne i luften... Der

Hvis du nu kigger på et ledningskort vil du se at NESA er i gang med at
få så mange ledninger som muligt i jorden. Det betyder at de har 10/04er
stående rundt omkring, hvor de kan installere PLC-udstyr, der også
dækker villaområder.

> Ergo er lejlighedskomplekser og lign. det eneste mulige. (lige pt. ihv) (så
> hut jeg ved)

Så ved du forkert.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Your lucky color has faded.

Fra : Philip Søeberg

Dato : 28-06-01 23:09

> [...]
> få så mange ledninger som muligt i jorden. Det betyder at de har 10/04er
> stående rundt omkring, hvor de kan installere PLC-udstyr, der også

Det ændre sguda ikke på støjen... ikke med mindre de skærmer deres kabler,
hvilket jeg stærkt tivler på...

Hvad mon din data dims siger til et lyn i ledningen?

- Philip

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-06-01 23:47

"Philip Søeberg" <philip99@worldonline.dk> wrote in message

> Hvad mon din data dims siger til et lyn i ledningen?

Det er sørme mange år siden, at transient-beskyttelse kom i
handelen...lige til at sætte i gruppetavlen.

Så det er ikke et problem.

Mvh haa

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-06-01 00:49

In article <9hg9rv$8hv$1@sunsite.dk>, Philip Søeberg wrote:

> Det ændre sguda ikke på støjen... ikke med mindre de skærmer deres kabler,
> hvilket jeg stærkt tivler på...

Nej, men det ændrer på, hvor der er placeret 10/04, og man kan sætte en
outside master efter en 10/04 - burde du ikke koncentrere din energi
(høhøh) på noget du rent faktisk ved noget om?

> Hvad mon din data dims siger til et lyn i ledningen?

Hvilken ledning? Før eller efter 10/04en?

--
Andreas Plesner Jacobsen | System restarting, wait...

Fra : Philip Søeberg

Dato : 29-06-01 11:03

> - burde du ikke koncentrere din energi
> (høhøh) på noget du rent faktisk ved noget om?

ååhh... jo... naturligvist... (fjols)

- Philip

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-06-01 11:07

"Philip Søeberg" <philip99@worldonline.dk> writes:

> ååhh... jo... naturligvist... (fjols)

Hvilken selverkendelse...

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-06-01 07:00

"Philip Søeberg" <philip99@worldonline.dk> writes:

>Hvad mon din data dims siger til et lyn i ledningen?

Hvad mon en fjernsynsdims siger til et lyn i antennedimsen?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-06-01 09:48

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> writes:

> Hvad mon en fjernsynsdims siger til et lyn i antennedimsen?

Hvad mon en trædims siger til et lyn i i skovdimsen, hvis ingen hører
det?

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-06-01 10:16

On 29 Jun 2001 10:48:08 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Hvad mon en trædims siger til et lyn i i skovdimsen, hvis ingen hører
>det?

1. "Fordømt!"
2. Det afhænger om der køres VoIP over den strøm-data-forbindelse
3.
4. Find selv på flere...

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Christian íDali Ludv~

Dato : 02-07-01 23:53

"Philip Søeberg" <philip99@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det ændre sguda ikke på støjen... ikke med mindre de skærmer deres kabler,
> hvilket jeg stærkt tivler på...
>
> Hvad mon din data dims siger til et lyn i ledningen?
>
> - Philip

Iøvrigt er der lige så stor sansynlighed for lyn i jordkabler, så det
hjælper ikke

Christian

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-06-01 15:20

> [...]

>kan lade sig gøre da modulatoren kan sidde i kælderen af bygningen. Hr.
>olsen i hans kæmpevilla trækker sin strøm fra ledningerne i luften... Der

Hvad er det for en støj, du mener, der skulle blive introduceret i
luftbårne ledninger? Vindstøj?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-06-01 16:04

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en støj, du mener, der skulle blive introduceret i
> luftbårne ledninger? Vindstøj?

Jeg formoder at den værst tænkelige støjkilde, naturligvis og
nødvendigvis må komme fra luftbårne motordrevne transportmidler der
overflyver disse ledninger, foruden naturligvis selvkørende larmende,
støjende og osende landbrugsmaskiner der benyttes i nærheden af, eller
umiddelbart under, sådanne ledningssystemer! Og således generet støj
bliver naturligvis transformeret op via de mange transformerstationer
der er tilsluttet elnettet.

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-01 18:47

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg formoder at den værst tænkelige støjkilde, naturligvis og
> nødvendigvis må komme fra luftbårne motordrevne transportmidler der
> overflyver disse ledninger

Næppe

> Og således generet støj
> bliver naturligvis transformeret op via de mange transformerstationer
> der er tilsluttet elnettet.

transformeret op?
Transformere forstærker ikke strøm

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-06-01 20:20

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Transformere forstærker ikke strøm

Hvor læser du ordet "strøm"?

Er det forresten kun mig, der tror, at Andreas' indlæg var ment som en
spøg, som man kun gør sig selv til grin ved at kommentere teknikken i?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-01 20:24

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det forresten kun mig, der tror, at Andreas' indlæg var ment som en
> spøg, som man kun gør sig selv til grin ved at kommentere teknikken i?

ups...

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-06-01 08:36

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9hg05b$c90$1@news.inet.tele.dk...
> "Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ups...

Og som var foranlediget af Klaus Ellegårds sålydende spørgsmål:

Fra : Philip Søeberg

Dato : 28-06-01 23:07

> [...]
> umiddelbart under, sådanne ledningssystemer! Og således generet støj
> bliver naturligvis transformeret op via de mange transformerstationer

yup... samt FM, AM, WLAN, Sattelit tingy, andre el ting, osv.... i kort: alt
der har med el af gøre... det larmer... forfærdeligt! .. Men den værste er
uden tvivl den omformer station nesa har placeret rundt i landet...

Bare at gå ved siden af sådan en karl, kan man høre summen... det kan sgu
inte være godt for data... selvom 1 million milliard giga over højspænding
ville være lækkert...
Dog skulle nesa så passe på typer der kastede et anker op i ledningen for at
suge på forbindelsen :)

- Philip

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-06-01 06:59

> [...]

>der har med el af gøre... det larmer... forfærdeligt! .. Men den værste er
>uden tvivl den omformer station nesa har placeret rundt i landet...

Hvis det skulle være tilfældet, hvordan kan det så være, at ADSL
fungerer?

ADSL kører over tråde, der elektrisk set kan være i en væsentligt
dårligere stand end el-kabler.

>Bare at gå ved siden af sådan en karl, kan man høre summen... det kan sgu
>inte være godt for data... selvom 1 million milliard giga over højspænding
>ville være lækkert...

Den summen er på 50 Hz. Det vil ikke genere modulerede signaler,
der ligger væsentligt højere end det. Præcis som på ADSL, hvor
du har en masse "støj" (også kaldet tale-trafik eller ISDN) under
selve ADSL-signalet.

>Dog skulle nesa så passe på typer der kastede et anker op i ledningen for at
>suge på forbindelsen :)

Skal de ikke det i forvejen?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 29-06-01 08:33

En transformator sætter strømmen op og spændingen ned eller det omvendte.
Det der mest støj på el nettet er når en moter bliver startet eller
lignende det kan lave nogle dyk i spændingen da forbruget ikke kan må at
blive kompenseret for fra elværkernes side. Men har er der snak om store
motore og forbruger.

mvh
Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-06-01 17:32

On Fri, 29 Jun 2001 09:32:31 +0200, "Thomas Strøm Larsen"
<tholar@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>lignende det kan lave nogle dyk i spændingen da forbruget ikke kan må at
>blive kompenseret for fra elværkernes side. Men har er der snak om store

For at der skal ske et kortvarigt spænningsfald, det har betydning, så
skal det være storeforbruger, som en virksomhed der starter store
maskiner op, og hvis flere gør det på samme tid. Men en simpel
babermaskine giver nu også støj på el-nettet, der kan genere data på el
nettet.

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 29-06-01 18:07

Jeps det passer.

Mvh
Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-06-01 20:45

On Thu, 28 Jun 2001 13:46:39 +0200, "Philip Søeberg"

> [...]
>for du sgu ikke data over.
>Ergo er lejlighedskomplekser og lign. det eneste mulige. (lige pt. ihv) (så

Kan du komme med en kilde, eller er det bare din formodning?

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 27-06-01 22:51

Philip Søeberg wrote in <9hdch7$hpf$1@sunsite.dk>:

> Yup... De er igang med test i Lyngby... TDC har udført test der i ca. 9
> måneder nu... virker fint.
Jeg var sikker på de havde droppet det pga. for stort datatab?

--
/* Best regards
Steven Bergstedt

Fra : Søren Blom

Dato : 27-06-01 22:53

Er det ikke et område som PowerCom har forsket i......bare et skud i tågen?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-06-01 07:53

In article <9hdkhv$ian$1@news.inet.tele.dk>, Søren Blom wrote:

> Er det ikke et område som PowerCom har forsket i......bare et skud i tågen?

Nej, NESA og Tiscali (World Online)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Q: What is the difference between a duck?

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 27-06-01 23:15

"Steven Bergstedt" <mail@linuxguru.dk> wrote in message

> Jeg var sikker på de havde droppet det pga. for stort datatab?

det mener jeg også var det helt store problem.. alt for stort tab i
ledningerne.

/jakob

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-06-01 07:52

In article <9hdkco$hg9$1@news.inet.tele.dk>, Steven Bergstedt wrote:

> Jeg var sikker på de havde droppet det pga. for stort datatab?

Der er stadig forbindelse derud.

--
Andreas Plesner Jacobsen | F.S. Fitzgerald to Hemingway:

Fra : Philip Søeberg

Dato : 28-06-01 12:48

> Jeg var sikker på de havde droppet det pga. for stort datatab?

tjaa... jeg ved ikke med pakketabet, men de laver ihv. stadig deres test. En
gut jeg kender derude har løsningen... fungere fint ifølge ham...

- Philip

Fra : Cubus

Dato : 28-06-01 15:52

> Er der nogen der ved om det er blevet til noget med internet gennem
> stikontakten som de lavede test med i sverige mener jeg det var. Er blevet
> til noget ?

Nesa om Power Line Communication (PLC):

<http://www.nesa.dk/h4/Nesaweb.nsf/0/165FC716056969DEC12568E90048981A?OpenDo
cument>