Max afstand fra PC til skærm
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-02-07 19:54

Hvor langt skærmkabel kan man have mellem ens PC og skærmen. Jeg vil gerne
have en server i kælderen og en skærm i stueetagen og styre det med et
trådløst tastatur. Det vil dog kræve ca 10 meter mellem PC og skærm. Er det
muligt?

Lars

Fra : Chr.

Dato : 04-02-07 17:05

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote>

> [...]
> have en server i kælderen og en skærm i stueetagen og styre det med et
> trådløst tastatur. Det vil dog kræve ca 10 meter mellem PC og skærm. Er

Hej Lars

Det er jo muligt at købe 10 meter skærmkabel - Men...
Det der oftest sker når skærmkablet bliver så langt er at du kan risikere at
der kommer "skygger" på din skærm.Så jeg vil mene at det afhænger af om du
blot bruger den 1 time om dagen til word og i-net eller om du bruger
computeren til fotoopgaver, spil eller ligende hvor det er vigtigt med et
klart skærm billede.

Håber du kan bruge det til noget :)

Hilsen Chr.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-07 17:25

On Fri, 2 Feb 2007 19:53:39 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
> [...]

>trådløst tastatur. Det vil dog kræve ca 10 meter mellem PC og skærm. Er det

Jo, det er teknisk muligt, men ikke ideelt...

Hvorfor ikke bare fjernstyre maskinen over netværk. Hvis serveren er
XP Pro baseret er 'Windows Fjernstyring' en oplagt mulighed. I mange
andre sammenhænge (XP Home, Linux, etc) kan VNC være en løsning.

VNC findes i et utal af versioner, men http://www.realvnc.com/ er et
godt sted at starte...

<mlr>

Fra : Nick

Dato : 06-02-07 12:08

"Lars Thomsen Nielsen" skrev i en meddelelse...
> [...]
> have en server i kælderen og en skærm i stueetagen og styre det med et
> trådløst tastatur. Det vil dog kræve ca 10 meter mellem PC og skærm. Er

Jeg ville smide en KVM-booster på. Du kan få mange slags, også i "mit"
firma, det er kun et spørgsmål om afstand, billedkvalitet og pris. Med fiber
kan du komme ret mange kilometer væk fra maskinen...

/Nick

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-02-07 19:28

> Jeg ville smide en KVM-booster på. Du kan få mange slags, også i "mit"
> firma, det er kun et spørgsmål om afstand, billedkvalitet og pris. Med
> fiber kan du komme ret mange kilometer væk fra maskinen...

Det lyder spændende og er et helt nyt område for mig. Jeg har søgt lidt på
Google om KVM, men jeg er lidt forvirret. Er KVM-løsninger ikke mest for
firmaer og ikke privatpersoner som mig - her tænker jeg mest på prisen, som
jeg kan finde på op til 50.000 kr? Kunne du komme med et konkret link på en
model og gerne også lidt mere information om KVM, som en novice som jeg kan
forstå lidt af.

Lars