Vil min gamle Enermax passe på nyt motherb~
Fra : mwtychsen@gmail.com

Dato : 03-02-07 00:06

Vil min nuværende PSU (Enermax EG365AX-VE) passe til Asus P5W64 WS
Pro?

Og vil denne PSU på 350 watt kunne trække kortet inkl:

ASUS EN7600GT SILENT/2DHT gfx-kort
WD Raptor 36 GB
2 x Seagate 80 GB
2 x optiske drev
Floppy

Fra : J

Dato : 03-02-07 13:31

On 2 Feb 2007 15:05:50 -0800, mwtychsen@gmail.com wrote:

>Vil min nuværende PSU (Enermax EG365AX-VE) passe til Asus P5W64 WS
>Pro?

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=248&model=1341&modelmenu=1

Som de fleste nutidige bundkort har det et 24 polet ATX stik. Hvad har
din Enermax ? gammeldags 20 pols ?

Løsning: du køber en 20/24 adapter. Zitech f.eks. tager kun 25 kr. for
sådan een, hvor de fleste andre tager 69 kr.

>Og vil denne PSU på 350 watt kunne trække kortet inkl:

> [...]

Man plejer at sige, at gode watt er bedre end dårlige. Så mon ikke den
'lige' kan trække det.

mvh

John

Fra : mwtychsen@gmail.com

Dato : 03-02-07 14:58

Hey John,

tak for tippet.

Ja, den gode gamle Enermax kører med 20-pins (ATXPWR) og så sådan et
lille 4-pins (ATX12V).

Men det lille skal jeg så bare lade være med at bruge, og så benytte
20pins sammen med adapteren fra Zitech. Jamen det lyder da til, at
være en god løsning.

Er Enermax kendt for at lave "gode"! watt ? hehe

Fra : Hans

Dato : 04-02-07 12:32

mwtychsen@gmail.com wrote:
> [...]
> være en god løsning.
>
> Er Enermax kendt for at lave "gode"! watt ? hehe

Jeg ville godt nok ikke gøre det, da din PSU er lige på kanten til at trække
dit nye system under spidsbelastning. Jeg har desværre set et par havarerede
maskiner med ældre Enermax PSU'er som var blevet overbelastet, og det var
bestemt ikke et kønt syn.

Prøv istedet at kigge på en mere tidssvarende PSU, f.eks. Seasonic S12
serie:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=159&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=509&Rating=0&Max=&Soegeord=&Submit.x=19&Submit.y=10&Direction197=2&Sorted197=&Direction578=0&Sorted578=

Hans

Fra : mwtychsen@gmail.com

Dato : 04-02-07 13:12

On 4 Feb., 12:31, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid> wrote:

> [...]
> bestemt ikke et kønt syn.
>
> Prøv istedet at kigge på en mere tidssvarende PSU, f.eks. Seasonic S12

Hva kan gå galt? At lortet PSU ryger sig en tur... i med en ny... så
kører vi igen ... eller?

Fra : Hans

Dato : 04-02-07 14:46

mwtychsen@gmail.com wrote:

> Hva kan gå galt? At lortet PSU ryger sig en tur... i med en ny... så
> kører vi igen ... eller?

Gid det var så vel. I begge tilfælde var bundkortet dødt bagefter, og det
vil være surt hvis et bundkort i den prisklasse du har valgt får samme tur.

Hans