Core2Duo temperatur?
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 23:31

Hej NG!

Jeg begynder efterhånden at overveje at skifte min 3,4 Prescott ud med
en Core2Duo E6400 el. E6600. Som bekendt begynder ordet "varm" jo ikke
engang at beskrive en Prescott der får lov at strække ud. Men hvordan
forholder det sig med Core2Duo? På min Prescott har jeg en Arctic
Cooling Freezer 7 Pro som klarer opgaven temmelig godt - men jeg vil
foretrække at mindre støj og en endnu køligere cpu

Mens vi er ved det er der så nogle af jer der har erfaringer med Asus
P5B/Deluxe mobo? Og hvad med Asus EAX1950XT gfxcrd?

PFT
/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 00:28

"ziGGi" <ziggiman_REMOVE_ME_hotmail.com> skrev

> [...]
>
> Mens vi er ved det er der så nogle af jer der har erfaringer med Asus
> P5B/Deluxe mobo? Og hvad med Asus EAX1950XT gfxcrd?

Mit nye setup ligner meget det du overvejer.

C2D E6600 med Intels egen køler, den er faktisk ret lydløs, meget
acceptabel.

Normal belastning giver en temp. på ca. 43 grader. Og det er med original
kølepasta, så det kan sikkert gøres bedre med noget Arctic Silver e.l..

Den sidder i et Asus P5B-E med et Asus EAX1950PRO.
Og det kører super. Jeg kan kun anbefale det.

/Martin

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-02-07 01:50

> [...]
| Cooling Freezer 7 Pro som klarer opgaven temmelig godt - men jeg vil
| foretrække at mindre støj og en endnu køligere cpu

Core2Duo afgiver meget lidt varme "45 W", og køles fint med boxkøleren
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-shootout_13.html
Prescott 3,4 afgiver meget varme "100 W", og kræver køler med mange fancy
navne (Arctic Cooling Freezer 7 Pro)
http://images.tomshardware.com/2004/02/01/intel/cpu_history_big.gif

... og jeg kører med intel originalkøler på E6600, og den overdøves især af
interferensen mellem de to ventillatorer i PSU'en ..
Jeg har aldrig checket BIOS for CPU-temperaturen, men den kan ikke være ret
høj...

--
Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : ShutEye

Dato : 03-02-07 03:07

> [...]
> det sig med Core2Duo? På min Prescott har jeg en Arctic Cooling Freezer 7
> Pro som klarer opgaven temmelig godt - men jeg vil foretrække at mindre

Min E6600 kommer op på max 43C under spil med 'in the box'-køleren.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 22:03

Hejsa

Mange tak for jeres svar Det bekræfter heldigvis mine formodninger
og forventninger!

/Michael

Fra : Dorph

Dato : 04-02-07 00:10

Min E6600 ligger omkring 40c og den er
overclocket fra 2400mhz til 3100mhz,
dog med en noctua NH-U12F køler.

Fra : ShutEye

Dato : 04-02-07 15:49

> Min E6600 ligger omkring 40c og den er
> overclocket fra 2400mhz til 3100mhz,
> dog med en noctua NH-U12F køler.

Man bliver bare nødt til at elske den cpu :)