kan en mikrofon tilæsluttes en anden lydin~
Fra : Erik

Dato : 30-01-07 19:11

Min computer (Medion Entertainment PC MD 8800 fra Aldi) har på forsiden
mikrofonindgang og lydudgang til højttaler.

På bagsiden har den næsten alle tænkelige ind- og udgange; bla. lydingang
til musikoptagelse (line-in); lydindgang (cinch); ind- og udgange (også
optiske) for digitallyd.

Der er ikke nogen egentlig mikrofonindgang på bagsiden.

Af praktiske grunde vil jeg helst bruge tilslutningerne på bagsiden af
computeren (min computer er anbragt i et skab uden for værelset).

Kan line-in bruges som mikrofonindgang?

På forhånd tak for hjælp.

Erik

Fra : Max

Dato : 30-01-07 19:22

Hej Erik

> Kan line-in bruges som mikrofonindgang?

Ikke almindeligvis, det kræver en mikrofonforstærker da
signalet fra mikrofonen er meget lavt i forhold til almindelige
line signaler.

--
Mvh Max

Fra : Erik

Dato : 30-01-07 19:43

Tak for oplysningen.
Jeg vil så forsøge med et headset med USB-tilslutning.

Venlig hilsen
Erik