Grafikkort til Vista
Fra : Gearløs

Dato : 27-01-07 12:32

Hej Gruppe

Hvilket grafikkort kan man "nøjes" med til en ny PC der skal kunne køre
Vista problemfrit, men IKKE skal bruges til spil?

Mvh
-Mathias

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-01-07 13:02

Gearløs wrote:

> Hvilket grafikkort kan man "nøjes" med til en ny PC der skal kunne
> køre Vista problemfrit, men IKKE skal bruges til spil?

Minimumskrav?
http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/systemrequirements.mspx

Premium
http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/capable.mspx

Eller med kransekage og det hele?
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/aa905075.aspx

Windows Aero Capable:
DirectX 9-class GPU that supports:
A WDDM Driver
Pixel Shader 2.0 in hardware
32 bits per pixel
Adequate graphics memory3

3Adequate graphics memory is defined as:
- 64 MB of graphics memory to support a single monitor at 1,310,720 or
less
- 128 MB of graphics memory to support a single monitor at resolutions
2,304,000 pixels or less
- 256 MB of graphics memory to support a single monitor at resolutions
higher than 2,304,000 pixels
- Graphics memory bandwidth, as assessed by Windows Vista Upgrade Advisor,
of at least 1,600 MB per second

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-01-07 13:54

Hvis du kan unvære "Aero-glimmer", så skal skærmkortet blot være 'Vista
kompatibelt'

Vista RC1 kører fint (uden "Aero-glimmer") med integreret grafikkort på mit
'Intel® DQ965GF'-bundkort
"Aero-glimmer" er fuldstændigtligegyldigt til kontorprogrammer
"Aero-glimmer" kører fint med et skærmkort til en tusse
"Aero-glimmer" kører IKKE på ATI X300 grafikkort

(jeg bruger et nVidia 7600 GS, fordi jeg gerne vil se på "Aero-glimmer")

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Gearløs

Dato : 27-01-07 16:58

> Hvis du kan unvære "Aero-glimmer", så skal skærmkortet blot være 'Vista
> kompatibelt'

Men jeg vil gerne have glimmer

> "Aero-glimmer" kører IKKE på ATI X300 grafikkort

Hvorfor ikke? 128 MB DDR, 325 mhz core, ATI smartshader..

Mvh
-Mathias

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-01-07 17:24

Gearløs wrote:

> Hvorfor ikke? 128 MB DDR, 325 mhz core, ATI smartshader..

Har X300 Pixel Shader 2.0 in hardware samt 32 bits per pixel?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-01-07 18:30

| Men jeg vil gerne have glimmer

| Hvorfor ikke? 128 MB DDR, 325 mhz core, ATI smartshader..

Muligt...
mit ATI X300 grafikkort scorede (SVJH) "2.4", og det er ikke nok til at Aero
aktiveres
Aero kan muligvis slås til manuelt, selvom score er "for lav".

nVidia 7600 GS scorer (SVJH) "4.6", så Aero er "på" (???!!!)
(jeg kan bare ikke se hvad det er - er Aero ikke bare "varm luft"?)

Mit integrerede grafikkort på mit 'Intel® DQ965GF'-bundkort
scorede "1" , så det er ihvertfald "Aero-frit"

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : klaus_f

Dato : 29-01-07 07:18

On Sat, 27 Jan 2007 12:32:16 +0100, "Gearløs"
<baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvilket grafikkort kan man "nøjes" med til en ny PC der skal kunne køre
>Vista problemfrit, men IKKE skal bruges til spil?

1: Vista capable:
dx9 grafik

2: Vista premium ready
dx9 WDDM 128 MB Pixelshader 2.0

/klaus
Og hvis du tror på den mailadresse, så er du dummere end Bo Warming
prøv kfnewsmail på bio aau dk

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-07 10:21

> Hvilket grafikkort kan man "nøjes" med til en ny PC der skal kunne køre
> Vista problemfrit, men IKKE skal bruges til spil?

Vista giver en score på 2,4 på mit n6200 og 3,6 på mit n6600 (begge agp på
et 5år gammelt asrock med en 2,gGhz p4)

Så efter ms egen anvisning er det deromkring, Pga kompabilitetsprobelmer med
n6600, mb og mediaportal er det n6200 der sidder i.