Tastatur med scroll
Fra : Morten

Dato : 26-01-07 12:44

Hej

Jeg har et stykke tid godt kunne tænke mig at prøve en trackball derhjemme,
da jeg bruger mus dagen lang på arbejdet.

Jeg havde for et stykke tid siden prøvet en Logitech Marble Mouse og den
virkede rigtig lovende, så en sådan har jeg nu købt (har også prøvet MS'
tommelfinger-version, den virkede slet ikke lovende). Et par timer og så
kørte det som smurt, men jeg har også haft bærbar med trackball, en god stor
trackball dengang de bruge det.

Én ting savner jeg dog kraftigt - og det er noget rigtigt scroll. Man kan
med SetPoint softwaren sætte en knap til at aktivere en scroll-mode så man
scroller med kuglen og scroll-moden kan annulleres ved at trykke på en
hvilken som helst knap. Men dels er det besværligt at bruge, dels fungerer
det ikke helt på samme måde som scroll-hjulet, der er spøjs opførsel i visse
programmer, der fungerer fint med det alm. scroll-hjul. På arbejdet har jeg
et Logitech keyboard med scroll i venstre side. Det funker som
scroll-hjulet. Problemet er bare at Logitech ikke laver det tastatur
længere.

Er der pt. andre tastaturer på markedet med scroll end Logitech Dinovo Edge?
Vel at mærke rigtig scroll, helst ikke sådan et par knapper som der sidder
på mange bærbare.

Mvh
Morten

--
Min email er spam-sikret, så fjern z og de tre tal hvis du sender mig en
email.

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 26-01-07 14:01

"Morten" <hifi_centret@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Og bruger du reply-knappen, så vær sikker på du ikke blot retter i
> Outlooks alias, det er nemlig en meget alm. fejl)

Hej Morten
Har set de ønskede funktioner i mærket TYPHOON.
Et af produkterne hedder "Navigator Office XP"

Hilsen
Jørgen

Fra : Morten

Dato : 27-01-07 00:18

Hej

> Hej Morten
> Har set de ønskede funktioner i mærket TYPHOON.
> Et af produkterne hedder "Navigator Office XP"

OK, takker!
Selvom, det gør nu ikke noget hvis det koster lidt mere
Og behøver heller ikke være trådløs, det er trackballen jo heller ikke.

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 16:46

On Fri, 26 Jan 2007 12:43:41 +0100, "Morten" <hifi_centret@yahoo.com>
wrote:

> Er der pt. andre tastaturer på markedet med scroll end Logitech Dinovo Edge?
> Vel at mærke rigtig scroll, helst ikke sådan et par knapper som der sidder
> på mange bærbare.

Alt disse alt-i-en mus er lige til at få muse arm-og-ben af

Det smarteste er at benytte musen i venstre hånd, og så PGup PGdown og
alle de andre taster der ligger lige ved hånden når man har højre hånd
fri.

På den måde fordeler man arbejdet til begge hænder og får garanteret
ikke museskader, hvis man ellers ikke hænger forkert på bordkanten!

Jeg arbejder 12-14 timer hver dag på den måde.

Fra : Morten

Dato : 27-01-07 00:23

> [...]
>
> Det smarteste er at benytte musen i venstre hånd, og så PGup PGdown og
> alle de andre taster der ligger lige ved hånden når man har højre hånd

Ja jo, er da godt klar over at man i de fleste programmer kan bruge
pgup/down og pil op/ned, men det kører ikke helt smooth og giver ikke helt
samme kontrol som et scroll-hjul giver. Det ældre Logitech på arbejdet
fungerer scrollet ellers godt i, som om det var en mus, den sidder blot i
keyboardet og ovenikøbet i venstre side, hvilket jo er perfekt hvis man
bruger musen i højre.

> På den måde fordeler man arbejdet til begge hænder og får garanteret
> ikke museskader, hvis man ellers ikke hænger forkert på bordkanten!

Helt sikkert. Også derfor jeg vil prøve noget andet herhjemme. Om ikke
andet, så fordeler det forhåbentlig belastningen til andre steder Men
dertil er jeg ikke nået endnu, heldigvis da :)

Mhv
Morten