Valg af printer
Fra : Ciffor

Dato : 25-01-07 22:56

Hej NG.

Ja, det spørgsmål er nok blevet stillet et utal af gange, men ike for nylig.
Derfor tillader jeg mig at stille det igen, specifikt ift. mine behov.

Den må koste maks 1.000 kr. Den skal være økonomisk, printe i farve, kunne
printe s/h uafhængig af farvepatronerne, være hurtig, gerne multifunktion,
let at gå til, så høj opløsning som muligt osv. Jeg kunne blive ved, men
indser, at mine behov er så klassiske, for den almindelige private
forbruger, at det sandsynligvis ikke er nødvendigt.

Jeg har tidligere set på Canon PIXMA IP4200. Ved ikke om den stadig holder,
eller der er noget bedre på markedet til nogenlunde samme pris.

Min fornemmelse siger mig, at Canon er ProdukteT.

Vh Ciffor

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-07 00:02

Ciffor skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har tidligere set på Canon PIXMA IP4200. Ved ikke om den
> stadig holder, eller der er noget bedre på markedet til
> nogenlunde samme pris.

Den er siden afløst af IP4300 - men er stadig OK ;.-)

> Min fornemmelse siger mig, at Canon er ProdukteT.

Epson er heller ikke helt dårlig...

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ciffor

Dato : 26-01-07 00:47

Siden er jeg faldet over en Canon PIXMA MP600. Noget bedre i samme prisleje?

Fra : Morten Lassen

Dato : 26-01-07 09:51

On Fri, 26 Jan 2007 00:46:42 +0100, "Ciffor"
<clausflygenring@SLETemail.dk> wrote:

>Siden er jeg faldet over en Canon PIXMA MP600. Noget bedre i samme prisleje?

Jeg har selv MP600 og er yderst tilfreds. Super printer!! Kanont med
CD/DVD-print og dobbelt-side udskrift.

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 26-01-07 13:52

"Ciffor" <clausflygenring@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
> Siden er jeg faldet over en Canon PIXMA MP600. Noget bedre i samme
> prisleje?

Hej Ciffor
Har du haft kigget på HP's printere?
Jeg synes, at de er meget brugervenlige og Service er helt i top.
Hilsen
Jørgen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-01-07 17:16

"Ciffor" <clausflygenring@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
> Siden er jeg faldet over en Canon PIXMA MP600. Noget bedre i samme
> prisleje?

Så vil jeg lige ride min kæphest igen, printer ingen over ingen ved siden af
HP. Scanner ingen over ingen ved siden af Cannon, men dette er som ved alt
hardware et spørgsmål om hvad du har prøvet og haft gode eller mindre gode
oplevelser med.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 09:18

On Thu, 25 Jan 2007 22:56:11 +0100, "Ciffor"
<clausflygenring@SLETemail.dk> wrote:

> Jeg har tidligere set på Canon PIXMA IP4200. Ved ikke om den stadig holder,
> eller der er noget bedre på markedet til nogenlunde samme pris.

Problem er, i hvert fald med Canon, at selv om du sætter den til
gråtoneudskrift, så forsvinder farverne alligevel, i hvert fald så
kommer der massive beskeder om at der mangler både dit og dat farve
efter nogle uger, det er et rent helvede at eje en Canon (
Dem der printer en del farve opdager det sikkert ikke, men hvorfor
fanden kan man ikke printe i gråtone uden at farverne forsvinder????
Men nu har jeg købt mig en Brother Laser!!!
F... Canon!

Fra : Ciffor

Dato : 26-01-07 17:14

Det blev en MP600.

Der findes, efter min mening og på baggrund af rimelig intensiv research,
ingen MPere på markedet, til den pris og med de funktioner samt kvalitet. Så
jeg gir den en chance. Økonomisk også.

Torben: Har endnu ikke forsøgt mig med gråtone, men det virker helt vildt at
det ikke skulle kunne lade sig gøre. Den skal igennem en ordentlig tur i
nærmeste fremtid, og testes ud til grænserne.

Tak for jeres feedback.

Ciffor

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 28-01-07 09:25

> [...]
> at det ikke skulle kunne lade sig gøre. Den skal igennem en ordentlig tur
> i nærmeste fremtid, og testes ud til grænserne.

Hallo - Hallo

Gråtone print

Det er jo ganske naturligt det der sker med farverne.

Gråtoner er netop ikke brug af sort patron - gråtoner frembringes ved brug
af næsten alle farverne.

Det er altså ikke en fejl ved printerne, men ganske almindelig uvidenhed.

Hilsen
Jørgen