IBM tastur med DIN-stik via USB?
Fra : KyllingAnd

Dato : 25-01-07 00:25

Hej,

har haft 5-6 keyboards gennem de sidste år...overvejer et nyt, og det bedste
"ikke for plastik-agtigt" blev logitech gaming G11/G15 - fylder dog rigeligt
på et allerede booket skrivebord.

Så har jeg de gamle IBM-keyboards med DIN-stik, som jeg gerne vil tage i
brug igen...
Nogle som har erfaringer med dette?
- rigtige adapter til formålet, hvis de findes?
(har fundet en Belkin til PS/2, men hjælper ikke så meget)

Anden løsning kunne være et af de gamle IBM-keyboards opdateret med USB -
findes de?

på forhånd tak!

Fra : Preben Larsen

Dato : 25-01-07 17:04

"KyllingAnd" <kjhasdf@ASKME-SPOERG-Mig> skrev i en meddelelse
> [...]
> (har fundet en Belkin til PS/2, men hjælper ikke så meget)
>
> Anden løsning kunne være et af de gamle IBM-keyboards opdateret med USB -

Hej
Du kan købe en usb PS2 adapter den kan klare sådan en overgang, hvis du så
lige kobler en DIN PS2 adapter på også
måske ikke så fikst, men kan få det gamle IBM igang..
mvh
Preben

Fra : KyllingAnd

Dato : 26-01-07 01:45

> [...]
> så lige kobler en DIN PS2 adapter på også
> måske ikke så fikst, men kan få det gamle IBM igang..

Er du sikker på at den kan klares sådan?
- mener at have læst at det kan give problemer?

Fra : KyllingAnd

Dato : 27-01-07 02:56

> [...]
> så lige kobler en DIN PS2 adapter på også
> måske ikke så fikst, men kan få det gamle IBM igang..

Hej Preben,

det blev et helt nyt G11 - logitech, det er bestilt, så må jeg se hvad det
kan klare...
- Det virker til at være ok taster, som er store og gode som på de gamle
IBM..

Jeg synes umiddelbart omkring 150-200 for en adapter var mange penge... og
det kunne vise sig ikke at virke i den anden ende..