jeg bøvler lidt med at sætte noget raid op
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 23-01-07 23:31

jeg bøvler lidt med at sætte noget raid op
jeg har et MB asus A8n premium
og jeg køre i øjeblikket med 2 stk WD på nvidia raid (stripped)
samt 2 x maxtor på silicon raid
nu vil jeg så gerne sætte 2x maxtor Ide til under nvidia
strippeddet jeg gør er: 1) sætter Nvidia raid i bios til at virke på Ide
derefter booter jeg op når jeg når til hvor man skal configge (F10) laver
jeg så en ny raid diske ved hjælp af de to maxtor diske..
efter genstart kommer jeg så i windows (XP) og u har vi balladen den bliver
ved med at se dem som to enkelte diske

hvad pokker gør jeg forkert eller rigtigt

Fra : Taba

Dato : 24-01-07 02:51

> jeg har et MB asus A8n premium
> og jeg køre i øjeblikket med 2 stk WD på nvidia raid (stripped)
> samt 2 x maxtor på silicon raid

De virker begge som de skal på de respektive controllere? Også inde
iWindows?
.... også hedder det striped (med ét p)

> [...]
> derefter booter jeg op når jeg når til hvor man skal configge (F10) laver
> jeg så en ny raid diske ved hjælp af de to maxtor diske..

Har du prøvet at formatere dem/slette partitionerne på dem inden du laver
dette nummer? Og ser Nvidia RAID controlleren dine maxtor diske som et RAID
0 array efter en genstart?

> efter genstart kommer jeg så i windows (XP) og u har vi balladen den
> bliver ved med at se dem som to enkelte diske

Underligt, forudsat at der ved boot findes en RAID 0 partition.

> hvad pokker gør jeg forkert eller rigtigt

Det kan være at dine controller ikke kan finde ud af det pga. at diskene
tidl. har været brugt til et RAID array på en anden controller - men det ser
jeg som usandsynligt.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Kim

Dato : 24-01-07 10:12

On Tue, 23 Jan 2007 23:30:58 +0100, "Søren Jacobsen"
<fsgbooking@hotmail.com> wrote:

>jeg bøvler lidt med at sætte noget raid op
>hvad pokker gør jeg forkert eller rigtigt

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
når du poster det samme indlæg til flere grupper.

fut : dk.admin.netikette
--
Kim