Pixma IP4000 problemer
Fra : Torben Madsen

Dato : 23-01-07 14:09

Hej

Jeg har lidt problemer med en Canon pixma IP4000 printer. Den laver
udsættere i den røde farve. Jeg har forgæves forsøgt at rense
printerhovedet, og jeg tror, at et nyt bliver nødvendigt.
Er der nogen, som kender en mirakelkur til printeren, inden jeg køber et nyt
printhoved til den? Og er der eventuelt nogen, som kender til en forhandler
af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?
Lidt ærgeligt, for ellers har den sgu gjort det rigtig godt - den har jeg
været glad for...

mvh
Torben Madsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-01-07 14:29

Torben Madsen wrote:
> Er der nogen, som kender en mirakelkur til printeren, inden jeg køber
> et nyt printhoved til den?

Jeg havde en Canon i865, som opgav ævred. Dengang skulle jeg give over 700,-
for nyt printhoved inkl returporto. Den røg ud og for et par hundrede mere
fik jeg tilsendt en spritny pixma IP4000 med 5 helt nye farvepatroner
(alene de originale farvepatroner står for omkring 400,-) Jeg tror ikke det
kan betale sig at skifte printhoved på printere i det prislag nu om dage.
Men jeg vil da gerne høre om det, hvis du får undersøgt prisen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 14:42

"Torben Madsen" <news@[spamfri]vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?
> Lidt ærgeligt, for ellers har den sgu gjort det rigtig godt - den har jeg

Prøv lige at checke om den røde patron "væder" svampen ordentligt i kammeret
ved udgangen. Jeg har haft et par enkelte tilfælde, hvor den sorte har lavet
den slags løjer, og efter at ha' "malket" patronen lidt med omtalte kammer
nedad, så virkede det igen. Alternativt skift patronen.

mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 16:48

On Tue, 23 Jan 2007 14:08:45 +0100, "Torben Madsen"
<news@[spamfri]vw-madsen.dk> wrote:

> [...]
>af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?
>Lidt ærgeligt, for ellers har den sgu gjort det rigtig godt - den har jeg

Jeg ved ikke om det her hjælper, men jeg havde et problem med den gule
farve hvor det viste sig at dyssen var stoppet. Så rensede jeg den med
isopropylalkohol med en fnugfri klud og nu kører det som det skal.
Og du har ret, det er en kanon printer, så det er da værd at se om den
kan reddes istedet for at skifte den ud.

mvh Jørn

Fra : Max

Dato : 23-01-07 17:37

Hej Torben

> et nyt printhoved til den? Og er der eventuelt nogen, som kender til
> en forhandler af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?

Prøv i tyskland, hovedet hedder QY6-0049-000

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/399251_-qy6-0049-000-canon.html

--
Mvh Max

Fra : Lars & Jane

Dato : 23-01-07 23:14

> [...]
> af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?
> Lidt ærgeligt, for ellers har den sgu gjort det rigtig godt - den har jeg

Havde det samme problem, med min 4000, løste det ved at skylle printhovedet
under varmt vand løbene under hanen et par minuter, nu virker den perfekt
igen :- )
PS: smid den endelig ikke ud hvis du ikke for det løst, så vil jeg gerne
købe den....
Mvh Lars....

Fra : Ivan Hansen

Dato : 23-01-07 23:16

> [...]
> af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?
> Lidt ærgeligt, for ellers har den sgu gjort det rigtig godt - den har jeg

Hej Torben.

Jeg havde engang en Canon BJC 620 hvor flg. trik virkede hver gang.
Du skal bruge:

1 lille gryde med hank i hver side. (spørg lige konen først af hensyn til
husfreden)
1 tilpas solid elastik.
1 viskestykke.

Kog en lille mængde vand i gryden - tag den af blusset.
Sæt elastikken over den ene hank og sno den 2 gange inden du sætter den på
hank 2.
Åben snoningen midt over gryden og sæt printhovedet fast i den fremkomne
åbningen således at printhovedet svæver et godt stykke over vandet med
dyserne vendt nedad.
Dæk gryden med viskestykket og lad stå i 10-15 min.
Nu er printhovedet helt rent - hvordan du renser gryden bliver en sag mellem
dig og konen..:)

Hilsen Ivan.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-07 13:30

Torben Madsen wrote:
> [...]
> et nyt printhoved til den? Og er der eventuelt nogen, som kender til
> en forhandler af disse, hvor de kan fås til en fornuftig pris?

Her er lige mine notater om emnet - det meste er fundet i gamle indlæg
her i gruppen - så "jeg" er ikke mig, men dem der har lavet de
oprindelige indlæg, som jeg har kopieret det fra

-----------------------------------
Rensning af dyser på IP4000:

Fik så at vide at jeg skulle tænde for den varme hane, og holde
printhovedet
under et par minutter. og det virkede.

Eller sæt dem i blød i vand, sprit eller isoprophylalkohol (eller hvad
det nu hedder?)

-----------------------------------

Rensning af dyser på IP4000:

For nyligt havde jeg problemer med min Canon i455 hvor det også var den
sorte patron der ikke virkede. Flere gange rensninger virkede ikke.
Heller
ikke fidusen med at sætte printerhovedet i vand natten over. Da der jo
ikke
var noget at tabe forsøgte jeg med flere metoder. Først hældte jeg noget
isopropylalkohol i et glas så det gik ca. 4 mm op i glasset. Heri satte
jeg
printerhovedet og lagde låget på og lod det stå til næste dag. Det
opløste
en masse farve fra patronen men hjalp ikke nævneværdigt. Dernæst
dryppede
jeg isopropylalkohol i dyserne (printerhovedet stod igen i glasset med
de 4
mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive bedre
.

-----------------------------------

Nyt printhoved til IP4000 - søg på Google
efter varenr:

QY6-0049-000

-----------------------------------

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Torben Madsen

Dato : 26-01-07 08:05

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Tak til jer alle for svarene og de gode råd. Jeg har nu prøvet de
forskellige råd af og renset printerhovedet adskillige gange. Men lige lidt
har det hjulpet desvære. Jeg tror at jeg må bide i det sure æble og bestille
mig et nyt printerhoved.

mvh
Torben Madsen

Fra : steffendenize

Dato : 26-01-07 11:21

> [...]
> har det hjulpet desvære. Jeg tror at jeg må bide i det sure æble og bestille

Veeennnnntttt - jeg havde også et problem med min røde farve til
iP4000. Jeg fandt ud af det skyldes at der var et lille nak i selve
blækpatronen der resulterede i at farven ikke kunne suges ud af
patronen fordi det ikke sluttede tæt. Jeg købte en ny rød patron og
det hjalp. Jeg var også bange for at det var printerhovedet den var
gal med, den jeg fik løst det uden at investere i et nyt hoved.

/steffen

Fra : Torben Madsen

Dato : 26-01-07 19:30

"steffendenize" <steffendenize@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Godt nyt - idag, da jeg forhørte mig omkring på priser og leveringstid på
hovedet, tænkte jeg, at nu kunne den sgu da lige få det sidste brutale
forsøg på at redde den - skulle det gå helt galt, så var jeg jo alligevel
ved at bestille det nye hoved hjem.
Jeg stak hele hovedet ned i en gryde kogende vand - blot holdt oppe af en
elastik, så det ikke gik mod bunden af gryden og smeltede. Det blev kogt i
ca. 10 min. - og så var det sgu blevet lidt bedre. Endnu engang (og så
begyndte jeg igen at få håb) i gryden og denne gang i 15 - 20 min. - så
funker det sgu igen.
Jeg vil nok ikke lige anbefale andre denne metode, men det lykkedes sgu at
få hovedet til at spille max igen....

mvh
Torben Madsen

Fra : tr

Dato : 10-03-07 16:38

Skruede du prinpladen af, eller hele dytten ned i gryden?
tr

Fra : Torben Madsen

Dato : 11-03-07 09:54

Jeg smed hele pisset ned i gryden - printplade og det hele. Og jeg kan i
øvrigt tilføje, at den kører upåklageligt endnu - der har ikke været noget
med den siden....

mvh
Torben Madsen