Problem med HP maskine
Fra : Fietsenmaker

Dato : 23-01-07 07:23

Min kammerat har en HP maskine med SATA harddisk.
Der hjar været problemer med den og på et tidspunkt kunne den ikke
længere starte.
En nyinstallation af WinXP ville formattere disken, hvilket vi gjorde og
nu kører det fint.
Det lyder godt hva' men der er et problem tilbage:
Når man starter maskinen kommer den og fortæller at der er en alvorlig
fejl på harddisken og man bør tage backup og udskifte den. Efter
ominstallering af Windows kører den som en drøm (har kørt en uge nu) og
man kan installere og afinstallere programmer uden problemer. Har også
kontrolleret den med diverse værktøjer ingen af programmerne fortæller
om problemer med disken.
Nu kommer spørgsmålet: Kan man slå den kontrol eller fejlmelding fra ved
opstarten af maskinen, de skal nemlig trykke F2 for at komme videre hver
gang maskinen starter og det er ret træls i længden.
Håber der er nogen der har en løsning.
Hilsen Fietsenmaker

Fra : René O. Nielsen [363~

Dato : 23-01-07 08:54

Smid disken ud og køb en ny. HP sendte for et par år siden ae masse maskiner
på markedet med defekte harddiske. Din kammerat har sikkert været så heldig
at få en af dem.

/René

Fra : jama

Dato : 23-01-07 12:53

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstarten af maskinen, de skal nemlig trykke F2 for at komme videre hver
> gang maskinen starter og det er ret træls i længden.

Ja, det findes.I Kontrolcenter / avanceret-nederst / fejlrapotering, hvor du
kan fjerne hakket.Så der har du en mugelighed, men om det lige afhjælper dit
problem, er jeg ikke helt sikker på.
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 23-01-07 12:55