Hvor er resten af harddisken
Fra : Mh

Dato : 22-01-07 14:57

Hejsa

Jeg er ved at samle mig en computer (ved at tage de gode dele fra to
gamle)
Nu har jeg installeret Windows XP på den første harddisk og vil
sætte den anden til som slave
Den anden er på 80GB - men Windows viser den kun til ca 30GB....

Hvad kan der være galt?

Mener at have læst om et lignende problem før - noget med at det var
NTFS vs FAT32 den var gal med
Ved ikke om det kan være det samme her

De oplysninger jeg lige kan hitte
AMD Sempron 2600+, 1,6 GHz (ved ikke om det betyder noget)
Jeg brugte NTFS-formattering under installationen af Windows.

På forhånd tak
Mh

(har også skrevet i dk.edb.hardware.drev)

Fra : ai

Dato : 22-01-07 15:42

der er ikke noget galt...
disken har filsystem FAT32 og så kan
den kun adressere 30GB..
/ai.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-01-07 16:05

ai skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> disken har filsystem FAT32 og så kan
> den kun adressere 30GB..
> /ai.

Ikke helt korrekt - FAT32 diske kan være meget større - svjh 2TB
..

Men Windows XP vil ikke formattere FAT32 diske med mere end ca 30
gb - men hvis de er formatteret med FAT32 i andre værktøjer f.x.
med "Format" fra Windows ME - så kan XP godt bruge FAT32 diske
over 30 gb uden problemer - den kan bare ikke selv formattere
dem.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mads

Dato : 22-01-07 16:00

On 22 Jan 2007 05:57:26 -0800, "Mh" <pastaspiser@gmail.com> wrote:

> [...]
>sætte den anden til som slave
>Den anden er på 80GB - men Windows viser den kun til ca 30GB....

Tjek jumperne bag på disken. Mange hardiske har mulighed
for at de kan jumpes til kun at vise 30 GB. ( ka osse være det
er 32 GB. Det er længe siden )

mvh Mads