Forskel på AMD Athlon Baraton og AMD Sempr~
Fra : Pico

Dato : 20-01-07 23:45

Jeg har sat en anden maskine op som jeg havde stumper til, den er med en
AMD Sempron 2800+, den har låst 2 gange på ca. 14 dage, begge gange i
Photoshop. Den bliver ca. 52 grader så det skulle ikke være et problem.
Min normale maskine AMD Athlon Baraton 2500+ gør ikke sådan noget, den
kørere klippe stabilt, jeg har kun for år tilbage haft varmeproblemer med
den og det stoppede da der kom en støre blæser i.
Grunden til at jeg har sat den anden maskine op er at den er mere lydløs og
det er rart når den står på bordet.

Er der stor forskel på kvaliteten af Athlon Baraton og Sempron ? Det er det
eneste jeg kan komme på.

Pico

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 21-01-07 00:29

Pico skrev:

> Er der stor forskel på kvaliteten af Athlon Baraton og Sempron ? Det er det
> eneste jeg kan komme på.

Nej det må være noget andet der spiller ind.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Karsten Vinding

Dato : 21-01-07 00:34

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der stor forskel på kvaliteten af Athlon Baraton og Sempron ? Det er
> det eneste jeg kan komme på.

Det burde der ikke være.

Jeg har en Sempron baseret "server" stående, og dens nuværende oppetid er
60+ dage, og den er travlt beskæftiget _hele_ tiden.

Dine problemer må ligge andetsteds. Enten _er_ det varmeproblemer, det kan
også være defekt ram, eller en dårlig/underdimensioneret strømforsyning.

Nu du siger at fejlen oftest opstår i Photoshop, kunne det evt. være
driverrelateret? Enten driverne til dit bundkort eller dit grafikkort.

Fejlmulighederne er mange, men jeg tror ikke de forsvinder ved at du skifter
CPU'en.

--
Mvh, Karsten.

Fra : J. E.

Dato : 21-01-07 15:00

> [...]
> lydløs og det er rart når den står på bordet.
>
> Er der stor forskel på kvaliteten af Athlon Baraton og Sempron ? Det

Jeg kan da komme på mange - skifter du CPU ud i en maskine ? ellers er
alt hardware da forskelligt og CPU nok den sidste årsag til fejl ...

Fra : Pico

Dato : 21-01-07 15:47

J. E. wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da komme på mange - skifter du CPU ud i en maskine ? ellers er
> alt hardware da forskelligt og CPU nok den sidste årsag til fejl ...

Det er også min tanke, men det er ikke noget der sker ofte og jeg ved ikke
om kvaliteten på CPU er stor, har kun tidligere haft Athlon i de forskellige
maskiner.
Jeg kan også komme på mange andre ting , men det er noget der er
gennemprøvet i andre maskiner så det burde være i orden. Det er brand
irriterende med fejl der sker så sjældent, går en maskine ned hele tiden kan
man med større sikkerhed finde kilden.
Jeg vil prøve at gå videre med Karstens ide om driverne, se om der er nyere
til bundkortet for det er de orginale fra CD'en til bundkortet, så der er
muligvis nogle nyere. Jeg har også en anden strømforsyning liggende, den kan
jeg også prøve. Det er jo et langsigtet projekt hvis jeg skal vente 14 dage
på en frysning Nå det ere ikke forbudt at prøve at stresse maskinen.

Tak til jer 3 for indput.
Pico