Blueray?
Fra : Jørgen Foged

Dato : 20-01-07 19:16

Hvor langt er man nået med Blueray? Kommer der snart brændere? Jeg mangler
et godt backup-medie til omkring 100 Gb.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-01-07 19:26

On Sat, 20 Jan 2007 19:16:06 +0100, "Jørgen Foged"
<denvirkerikke@denvirkerikke.dk> wrote:

>Hvor langt er man nået med Blueray? Kommer der snart brændere?

Kig dig omkring, de er her allerede. Midtdata har en håndfuld på
programmet og kan levere på et par dage...

>Jeg mangler et godt backup-medie til omkring 100 Gb.

Så skal du nok overveje et par eksterne harddiske, for Blueray drev
koster fortsat røven ud af bukserne...

<mlr>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-07 19:57

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> crashed Echelon writing

> Hvor langt er man nået med Blueray? Kommer der snart brændere? Jeg
> mangler et godt backup-medie til omkring 100 Gb.

Det er allerede kommet, men det dør snart. Sony vil jo ikke have porno på
deres Blu-ray diske, så HD-DVD vinder jo.

Ikke noget så dejlig som betamax rerun.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Foged

Dato : 20-01-07 21:37

Bjarke Andersen wrote:
> Det er allerede kommet, men det dør snart. Sony vil jo ikke have
> porno på deres Blu-ray diske, så HD-DVD vinder jo.

Hmm, jeg har ikke hørt om HD-DVD. Det er måske det konkurrerende system til
Blueray?
Hvor hurtigt kan man forvente at brændere kommer ned i pris?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-01-07 22:09

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Det er allerede kommet, men det dør snart. Sony vil jo ikke have
> porno på deres Blu-ray diske, så HD-DVD vinder jo.

Vås! Der findes allerede i dag Porno på Blu-ray, det er bare ikke lavet af
Sorry, undskyld Sony.
http://www.cdrlabs.com/news/byte/4637

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs

www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-01-07 22:16

Jørgen Foged wrote:
> Hvor langt er man nået med Blueray? Kommer der snart brændere? Jeg
> mangler et godt backup-medie til omkring 100 Gb.

Hvis du ønsker at følge med i udviklingen af Blu-ray (udene) og HD DVD kan
jeg anbefale <www.recordere.dk>, specielt har vi lige lavet en artikel over
DVD mediets historie, <http://kortlink.dk/3kfs> og der kan du komme ajour
med hvor langt udviklingen er nået. Vi skriver også en hel del om det i
vores nyheder, fx at Hitachi har fremvist en 100 GB prototype. Tjek selv ud.

Men 100 GB medier er endnu ikke på gaden, du må nøjs med 2 50 GB medier og
de koster kassen, ligesom brænderen, du kan læse mere om det her:
<http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=938&z=5>

Fra : J. E.

Dato : 21-01-07 14:57

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt er man nået med Blueray? Kommer der snart brændere? Jeg
> mangler et godt backup-medie til omkring 100 Gb.

DVD ol. er ikke specielt godt til længerevarende backup.