bundkort og øvrig konfiguration - 2x1600x
Fra : Thomas

Dato : 19-01-07 11:29

Hej,

Jeg skal arbejde med noget CMS og vil anvende to montitors på 1600x1200,
og leder efter et passende system at gøre dette på. Det er okay, hvis
det også kan rulle noget standard 3D-spil - men det er ikke det centrale.

Jeg overvejer at anvende ubuntu styresystem for at undgå alt virus,
spyware osv, så systemet skal kunne klare en såfan installation med
glathed og evt have goode hardware-nære bootmenu. Men det er måske ikke
noget problem på moderne hardware

Jeg har overvejervejet (uden monitor, kabinet, mus, tast osv) en billig
løsning:

MSI K9NBPM2-FID

med 2Gbyte RAM og en billig CPU og en SATA-HD

alt i alt 3500

og en dyrere løsning (intel):

Et eller andet ASUS-bundtkort

Asus EN7600 GS grafikkort

2Gbyte RAM - 1400 kr CPU og SATA-HD

alt i alt 6000

Støjnivauet er centralt, og jeg har det måske bedst med at købe intel,
men jeg tager imod alle råd med kyshånd.

Thomas