NTFS filsystem til FAT32 filsystem
Fra : mcloud

Dato : 18-01-07 12:44

Hej i Gruppen
Håber dette er det rigtige sted at spørge :
Hvordan ændrer jeg lige et USB drev( harddisk på 80Gb) fra NTFS til FAT32
mvh mcloud

Fra : Dr.Phil

Dato : 18-01-07 13:07

"mcloud" <kim@kiras.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i Gruppen
> Håber dette er det rigtige sted at spørge :
> Hvordan ændrer jeg lige et USB drev( harddisk på 80Gb) fra NTFS til FAT32
> mvh mcloud

Ja hvis du ikke skal gemme det du har ,så skal det bare formateres i FAT32.

Men hvor vil du ændre det fra NTFS til FAT32 som er langsommere og ikke kan
håndtere filer over 1 GB ??

Fra : Skak

Dato : 18-01-07 13:35

Dr.Phil formulerede:
> Men hvor vil du ændre det fra NTFS til FAT32 som er langsommere og
> ikke kan håndtere filer over 1 GB ??

4 GB

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-01-07 17:04

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> FAT32.
>
> Men hvor vil du ændre det fra NTFS til FAT32 som er langsommere og ikke

FAT 32 burde være hurtigere end NTFS, men NTSF er sikrere
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : ShutEye

Dato : 18-01-07 17:46

> FAT 32 burde være hurtigere end NTFS, men NTSF er sikrere

Sært. Synes at erindre en markant hastighedsforøgelse da jeg skiftede fra
fat32 til ntfs.

Fra : Christian Mygind

Dato : 18-01-07 17:56

ShutEye wrote:

> Sært. Synes at erindre en markant hastighedsforøgelse da jeg skiftede
> fra fat32 til ntfs.

Måske grundet en defragmentering, hvis du konverterede. NTFS er ikke
hurtigere.

/Chr

Fra : jørgen

Dato : 18-01-07 19:49

Christian Mygind wrote:
> Måske grundet en defragmentering, hvis du konverterede. NTFS er ikke
> hurtigere.

Ved større partitioner med rigtig mange filer, så vinder NTFS klart over
FAT32

Fra : ShutEye

Dato : 18-01-07 19:57

> Ved større partitioner med rigtig mange filer, så vinder NTFS klart over
> FAT32

Hvis det er rigtigt så husker jeg nok korrekt :)

Fra : Kim

Dato : 18-01-07 13:17

On Thu, 18 Jan 2007 12:44:09 +0100, "mcloud" <kim@kiras.dk> wrote:

>Håber dette er det rigtige sted at spørge :

Det er det ikke.

>Hvordan ændrer jeg lige et USB drev( harddisk på 80Gb) fra NTFS til FAT32

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-01-07 14:45

mcloud skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Håber dette er det rigtige sted at spørge :

Det er det ikke - der er en undergruppe til drev-spørgsmål - Kim
har vist dig videre

> Hvordan ændrer jeg lige et USB drev( harddisk på 80Gb) fra
> NTFS til FAT32

Hvis du ikke skal bruge data på disken - så er det bare at slette
partitionen og lave en ny og formattere den med FAT32 - men
bemærk at Windows XP ikke kan formatteres partitioner over 32 gb
med FAT32 - så du skal have fat i en ældre Windows f.x. 98, ME
eller lign. for at formattere den med FAT32.

Hvis du vil kovertere den uden at slette data på disken - så skal
du have fat på et værktøj som f.x. Partition Magic til det, da XP
selv kun kan konvertere modsatte vej.

Men spørg i drev-gruppen, hvis du vil vide mere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard