printer der kan printe på cd'ere?
Fra : lene og allan

Dato : 17-01-07 21:26

Hej.

Min gamle printer er stået af.

Nu skal jeg have en ny. Jeg vil gerne
have en der kan printe direkte på en cd.

Hvilken en skal jeg vælge, og hvad skal jeg
kigge efter, mht opløsning o.s.v.

Hvad hedder de printere der kan printe på cd'ere.?

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : T.

Dato : 17-01-07 21:36

"lene og allan" <allan_lene@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken en skal jeg vælge, og hvad skal jeg
> kigge efter, mht opløsning o.s.v.
>
> Hvad hedder de printere der kan printe på cd'ere.?

Hej Allan

Det kan bl.a. Epson Stylus Photo R220 og det er ganske udmærkede aftryk den
laver.
Den er samtidige billig i drift.
Har brugt sådan en det sidste år uden problemer.
Hilsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 17-01-07 21:44

Jeg har en Canon IP4200
Den printer så jeg knapt kan se at det ikke er en originalt trykt skive...
Den kræver dog næsten at man køre med kopi blæk, ellers er den for dyr i
drift...
Eneste minus er at der er chip på patronerne, som skal flyttes over når man
skifter (hvis man bruger uorginale) men jeg syntes nu ikke det er slemt,
iforhold til hvad man sparer...
Kan klart anbefales

Mvh Tonni Madsen

Fra : Hans

Dato : 17-01-07 23:04

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> skifter (hvis man bruger uorginale) men jeg syntes nu ikke det er slemt,

Hvorfor spænder du ikke traileren efter Kadetten og henter blæk i Tyskland?

Fra : Ricko.

Dato : 18-01-07 07:33

> Hvorfor spænder du ikke traileren efter Kadetten og henter blæk i
> Tyskland?

Hvor , hvad er adressen

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 15:34

On Wed, 17 Jan 2007 21:43:35 +0100, "Tonni Madsen"
<Tonnimadsen@privat.dk> wrote:

> [...]
> skifter (hvis man bruger uorginale) men jeg syntes nu ikke det er slemt,

Jeg har en Canon 5200 og syntes at det er noget lort!!!
Den printer udmærket.
Men selv om jeg ikke bruger farve mere en hver anden måned cirka,
på bare en enkelt side,
og kun printer få sider med sort hver måned, så er der altid brok over
at patronerne er tomme, så er det den yellow, så er det cyan, så er
det to beholdere der har samme navn, ---- hvordan fanden kan det lade
sig gøre?? Når jeg så hiver stikket ud af væggen og computeren et
stykke tid, så virker den igen, indtil næste gang den skal printe
....FØJ noget LORT!!!

Hvorfor brokker den sig over at der er tomme farvepatroner, når den er
indstillet til at printe SORT?

---- det tager somme tider en ½ time at få printet en side, så ALDRIG
MERE CANON her.

Jeg er sikker på at den chip der sidder i patroner bestemmer HVOR
LÆNGE man skal ha' lov til at kunne bruge patronen, og det er nok ca 2
måneder, om man printer eller ej, men jeg har sq da ikke betalt licens
for en periode, men for 13 milliliter blæk til ½ million kroner pr
liter!!!!!!!!!

Er der nogen der har erfaringer med laserprintere,
jeg har hørt at Brother skulle være ok.

Hvordan er det med omkostniger til farvepatroner?

Fra : Nick

Dato : 18-01-07 15:43

I sin febervildelse flåede Torben tastaturet ned fra hylden og boksede de
ydmyge ord:
> Jeg har en Canon 5200 og syntes at det er noget lort!!!

Hvad fik dig til at skifte mening, så?

/Nick

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-01-07 16:30

Torben skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Men selv om jeg ikke bruger farve mere en hver anden måned
> cirka, på bare en enkelt side,

Blækprintere skal bruges jævnligt - ellers tørrer de ind og
dyserne stopper til

Det er ikke specielt for Canon.

> Er der nogen der har erfaringer med laserprintere,
> jeg har hørt at Brother skulle være ok.

Laserprintere tørrer ikke ud og kan bedre "tåle" at stå ubrugt i
perioder.

> Hvordan er det med omkostniger til farvepatroner?

Laserprintere bruger ikke farvepatroner, men toner - en
opfyldning er ret dyr, men til gengæld kan den med dit forbrug
køre i årevis på en enkelt opfyldning.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 18:15

On Thu, 18 Jan 2007 16:30:00 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> Laserprintere bruger ikke farvepatroner, men toner - en
> opfyldning er ret dyr, men til gengæld kan den med dit forbrug
> køre i årevis på en enkelt opfyldning.

Det lyder fedt, sådan en skal jeg ha',
og så er der en Canon til salg

Fra : P.L.

Dato : 18-01-07 16:53

On Thu, 18 Jan 2007 15:34:03 +0100, Torben <> wrote:

>Jeg har en Canon 5200
--- Snip....

Jeg har en 5200 og kan ikke genkende de problemer, jeg er SUPER
tilfreds med den.

Fra : Max

Dato : 17-01-07 22:28

Hej Allan

> Nu skal jeg have en ny. Jeg vil gerne
> have en der kan printe direkte på en cd.

Skal du printe mange, så skal du ud og se om
du kan finde en Canon Pixma 4000, den er næsten
gratis i kopiblæk og gør et fint arbejde.

--
Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 18-01-07 09:21

I sin febervildelse flåede Max tastaturet ned fra hylden og boksede de
ydmyge ord:
> Skal du printe mange, så skal du ud og se om
> du kan finde en Canon Pixma 4000, den er næsten
> gratis i kopiblæk og gør et fint arbejde.

Hæ, de er dyre på brugtmarkedet!

/Nick

Fra : Max

Dato : 18-01-07 10:30

Hej Nick

> Hæ, de er dyre på brugtmarkedet!

Ja, men bruger man meget blæk, ja så kan det betale sig :)

Mvh Max

Fra : lene og allan

Dato : 18-01-07 16:12

Jeg har set denne idag i elgiganten.

HP photosmart D5160, er det noget der duer.

Det står jo en masse til, der beskriver noget om opløsningen, men
jeg aner ikke hvad man skal have?

Fra : Max

Dato : 18-01-07 18:59

Hej Allan

> Det står jo en masse til, der beskriver noget om opløsningen, men
> jeg aner ikke hvad man skal have?

Opløsning behøver du ikke tænke på, alle blækprintere idag har
opløsninger der gør dem så gode at det ikke bør give anledning
til nogen kritik.

Noget helt andet er priser på blæk, den HP kan sikkert nemt koste
800 kr. at fylde med originalblæk, så hvis man ikke kan finde/bruge
billig kopiblæk kan den hurtig blive et dyrt bekendtskab at printe
meget med.

--
Mvh Max

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-01-07 20:14

> [...]
> 800 kr. at fylde med originalblæk, så hvis man ikke kan finde/bruge
> billig kopiblæk kan den hurtig blive et dyrt bekendtskab at printe

Du lever i fortiden min ven, en blækpatron til en Photosmart D6160 koster de
dyre steder 79 kr men så er der jo også 6 stykker i men det er 474 og ikke
+800 kr, og de løber ikke tør samtidigt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Max

Dato : 18-01-07 20:20

Hej Paul

> Du lever i fortiden min ven, en blækpatron til en Photosmart D6160
> koster de dyre steder 79 kr men så er der jo også 6 stykker i men det
> er 474 og ikke +800 kr, og de løber ikke tør samtidigt

En link til forretningen vil så være passende.

--
Mvh Max

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-01-07 20:35

Det kunne være www.computercity.dk og patronen er HP 363
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Max

Dato : 18-01-07 20:51

Hej Paul

> Det kunne være www.computercity.dk og patronen er HP 363

Flot, så smed jeg min gamle HP prisliste ud, den er jo helt
i skoven kan jeg se. Men det er glædeligt at se at prisen
kan gå den vej, 1-0 til HP i kamp med Canon.

Tak for belæringen.

--
Mvh Max

Fra : lene og allan

Dato : 18-01-07 21:55

Disse partroner passer ikke til den printer jeg spurgte om.

DE koster ca 200 kr. stykket.

Fra : Max

Dato : 19-01-07 08:05

Hej Paul

Vi lever vidst begge i fortiden, det var jo en D5160 der blev spurgt
om, en D6160 kan jo ikke opfylde spørgerens behov. Så den med
de +800 kr. var nok ikke helt i skoven alligevel.

Mvh Max

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-01-07 16:24

> [...]
> om, en D6160 kan jo ikke opfylde spørgerens behov. Så den med
> de +800 kr. var nok ikke helt i skoven alligevel.

Sorry der er det med alderen, men kan se at en farvepatron koster 159 incl.
60 ark 10*15 fotopapir og det er da ikke så galt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hans

Dato : 19-01-07 01:30

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Du lever i fortiden min ven, en blækpatron til en Photosmart D6160
> koster de dyre steder 79 kr men så er der jo også 6 stykker i men det
> er 474 og ikke +800 kr, og de løber ikke tør samtidigt

Men kan den også printe på CD/DVD'er?

Hans

Fra : Max

Dato : 19-01-07 08:01

Hej Hans

> Men kan den også printe på CD/DVD'er?

Ikke D6160, men D5160 som Allan oprindelig spørger om kan.

Mvh Max

Fra : lene og allan

Dato : 18-01-07 19:58

Hej Max.

Jeg kan finde en Canon Pixma ip 4200.

Er det sådan en du vil anbefale.

Jeg kan ikke finde den 4000 du beskriver.

Fra : Max

Dato : 18-01-07 20:05

Hej Allan

> Jeg kan ikke finde den 4000 du beskriver.

Undskyld, min tanketorsk. men den 4000 er så legendarisk
en printer efterhånden at jeg gik ud fra at alle vidste at den
er udgået, det var en så stor suces at Canon var nødt til at
udvikle en model med chips på tonerpatronerne så de kunne
komme til at tjene penge på toner igen. Så 4000 modellen
skal man ud og finde brugt. hvis man er heldig kan man
nok finde en brugt, men pengene er hurtigt sparet hvis
man printer meget.

--
Mvh Max

Fra : Michael Lund Sørense~