Hvilken HW er hurtigst
Fra : Per Olsen

Dato : 16-01-07 14:01

Hej

Jeg har følgende hw liggende, og skal samle en bette hjemmeserver, hvilken
hw vil i vælge?

SERVER02
CPU P2 450 MHZ
RAM 196 (1x64) (1*128)
DISK IBM 40 GB
--------------------------
SERVER03:
CPU DURON 750@787 MHZ
RAM 256 PC133 (2*128MB)
DISK MAXTOR 80 GB
NET REALTEK8139 (WOL)
CD PIONEER SLOT IN
MBO. ASUS A7V
--------------------------
SERVER04:
Celeron 733@825 MHZ
RAM 190 MB (3*64)
DISK 20GB MAXTOR
NET REALTEK 8139 (WOL)
MBO. Gigabyte GA-6vxc7-4x
CD 52X
--------------------------
SERVER05
CPU P3 550MHZ@566MHZ
Promise Fasttrack 100 raid cont
RAM 512 (3*128) 133 MHZ
DISK 1 IBM Deskstar 40GB
DISK 2 Samsung 40GB
RAID2 (STRIPE)
NET1 (WOL) Realtek 8139
NET2 Accton AN983
MBO.Asus p2b
CDR Plextor PX-W2410TA
DVD ASUS 16X

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-01-07 14:41

Per Olsen wrote:

> Hej
>
> Jeg har følgende hw liggende, og skal samle en bette hjemmeserver,
> hvilken hw vil i vælge?

Kan du ikke lave noget mix'n'match? Umidlbart burde Duron'en vaere hurtigst,
da den har 100 mhz FSB. Det du har mest brug for er hurtig FSB, hurtig RAM
og meget RAM (afhaengigt af OS giver det dig en stor god diskcache) og en
hurtig harddiskcontroller, der helst ikke er koblet paa samme PCI bus som
resten af hardwaren.

Regner ioevrigt med at du bare skal bruge den til at flytte data frem og
tilbage og den slags. Altsaa ikke noget virkelig CPU intensitivt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Per JM Olsen

Dato : 16-01-07 14:54

> [...]
>
> Regner ioevrigt med at du bare skal bruge den til at flytte data frem og
> tilbage og den slags. Altsaa ikke noget virkelig CPU intensitivt.

Hej Lasse

Jo det kan jeg sagtens, jeg regner med følgende:

CPU DURON 750@787 MHZ
RAM 512 PC133 (4*128MB)
MBO. ASUS A7V

DISK 1 IBM Deskstar 40GB
DISK 2 Samsung 40GB
RAID2 (STRIPE)

Ekstra Disk til backup Maxtor 80Gb

CDR Plextor PX-W2410TA
DVDR NEC 1300A

Net Realtek 8139 10/100Mbit
--
Med Venlig Hilsen
Per JM Olsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-01-07 16:04

Per JM Olsen wrote:

> Hej Lasse
>
> Jo det kan jeg sagtens, jeg regner med følgende:
>
> CPU DURON 750@787 MHZ
> RAM 512 PC133 (4*128MB)
> MBO. ASUS A7V
>
> DISK 1 IBM Deskstar 40GB
> DISK 2 Samsung 40GB
> RAID2 (STRIPE)
>
> Ekstra Disk til backup Maxtor 80Gb
>
> CDR Plextor PX-W2410TA
> DVDR NEC 1300A
>

> Net Realtek 8139 10/100Mbit

Det lyder fornuftigt. Der ville nok vaere pointe i at bruge en halvtredser
paa et bedre netkort. Et Intel eller 3Com. Realtek'en er ikke saa smart til
mere end at tjekke email.