Tastatur
Fra : Ralph Qwinten

Dato : 12-01-07 23:11

Hej gruppe ved ikke om det er det rigtige sted at spørge men jeg vover
pelsen.Jeg har et ganske alm.trådløst tastatur der fulgte med compen da jeg
købte den. Mit problem er at nogle af knapperne har op til tre tegn men jeg
kan sgu ikke hitte ud af hvordan man bruger det tredie tegn og kan man
f.eks. skrive svensk ø og tysk y.

Ralle

www.123hjemmeside.dk/qwinten

Fra : Holst

Dato : 12-01-07 23:28

Ralph Qwinten wrote:

> [...]
> kan sgu ikke hitte ud af hvordan man bruger det tredie tegn og kan man

Et gæt er, at du samtidig skal bruge "Alt Gr"-tasten.

Hvis du skal skrive et svensk ö, skal du sædvanligvis blot trykke på ¨,
hvorefter der intet sker, førend du bagefter trykker på o, og så får du
et ö. Ditte med andre lignende tegn: ä, ö, ü, é og lignende.

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-01-07 07:40

Tak for hjælpen det løste mit irriterende lille problem et ¨og et o = ö

Ralle

--
Link til min hjemmeside:

Fra : KsNa

Dato : 13-01-07 00:36

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg kan sgu ikke hitte ud af hvordan man bruger det tredie tegn og kan

Tastaturet er måske et af de her nye "internationale", så knapperne med
flere tegn, typisk i flere farver, kan bruges over det meste af verden og
ikke skal være specielt til Danmark.

Du skal vælge den farve bogstav der passer til Dansk og "glemme" de andre.
På dansk er f.eks. § øverst og ½ nederst, ved andre sprog er det omvendt.

Mvh
Kim