?? vedr. Ekstern harddisk.
Fra : T.

Dato : 08-01-07 21:01

Hej gruppe

Ved ikke om det er den rigtige gruppe, men prøver alligevel.

Min søn har en stationær pc hvor han har en ekstern harddisk, hvor han
gemmer diverse skole opgaver på.
Han har også en bærbar Mac, er det muligt at tilslutte den eksterne harddisk
på den også.
Og hvordan gør man, så den kan bruges på begge pc'er.

På forhånd mange tak.

Hilsen

Fra : Max

Dato : 08-01-07 21:04

Hej T.

> Han har også en bærbar Mac, er det muligt at tilslutte den eksterne
> harddisk på den også.

Hvis det er USB tilslutning han bruger, ja så burde det være muligt.

--
Mvh Max

Fra : T.

Dato : 08-01-07 21:36

> Hej T.

> Hvis det er USB tilslutning han bruger, ja så burde det være muligt.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Han får kun lov til at læse på den, han kan ikke føre et dokument over på
eller noget musik f.eks.

Hilsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-01-07 13:57

> Han får kun lov til at læse på den, han kan ikke føre et dokument
> over på eller noget musik f.eks.

Den er sikkert formatteret med NTFS som er et MS produkt. Skal disken bruges
andre steder som ikke er understøttet af MS software, så skal disken
formatteres til FAT32.

Jeg har sat FUT til den rigtige gruppe.

Claus

Fra : T.

Dato : 09-01-07 18:29

> Den er sikkert formatteret med NTFS som er et MS produkt. Skal disken
> bruges andre steder som ikke er understøttet af MS software, så skal
> [...]
Hej Claus

Jeg kan ikke se den kommer op i den anden gruppe.

Men jeg har lige et ?hvis du kan hjælpe.

Når vi har slettet alt hvad der er på den, og vil "bygge" den op igen, får
vi kun lov til at gøre det i NTFS.
Det er slet ikke muligt i FAT 32.

Hvordan får vi den mulighed??

Jeg har prøvet det mange gange før, men har aldrig haft det problem før.

På forhånd tak

Fra : Jesper

Dato : 10-01-07 22:18

On Tue, 09 Jan 2007 18:29:17 +0100, T. wrote:

> [...]
> Det er slet ikke muligt i FAT 32.
>
> Hvordan får vi den mulighed??
>
> Jeg har prøvet det mange gange før, men har aldrig haft det problem før.

Jeg er ikke 100% sikker, men der er vist noget med at Windåse insisterer
på at NTFS-formattere alle drev over en vis størrelse. Prøve at lave en
mindre partition på den - 30 Giga eller noget i den dur - så får du
muligvis lov til at formattere den som FAT32.

Hvis du vil have en meget stor FAT32 disk kan du bruge et program som
Partition Magic til at fremstille den. Der er intet i FAT32 som forhindrer
dig i at have en 200 Giga partition, så det kan sagtens gøres. Blot ikke
med en standard Winduske...

Fra : T.

Dato : 11-01-07 19:47

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig i at have en 200 Giga partition, så det kan sagtens gøres. Blot ikke

Hej Jesper

Den er kun på 30gb i alt.

Hilsen

Fra : Hans

Dato : 11-01-07 23:58

> [...]
> dig i at have en 200 Giga partition, så det kan sagtens gøres. Blot ikke

Hvad er Windåse?
Hvad er WInduske?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-01-07 01:18

Hans wrote:

> Hvad er Windåse?
> Hvad er WInduske?

Når visse folk, har held til at installet en
eller anden form for Linux og derfor tror
de har fundet de vise sten inden for det
her hersens edb, begynder straks nedladende
at kalde Windows som du spørger.
Sjovt nok, kan man ofte se, at netop dem der bruger
den stavemåde, ikke har fattet en hat om hvad edb er.

mvh
Henning

Fra : Kim

Dato : 09-01-07 09:35

On Mon, 8 Jan 2007 21:01:18 +0100, "T." <norling@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Ved ikke om det er den rigtige gruppe, men prøver alligevel.

Den rette gruppe er : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim